Gravatar

#9411 wimmie 14 år siden

Af de Hitchcock-film jeg har set, vil jeg nok vurdere dem således:

9/10

Rear Window
North by Northwest
Rope
Psycho

8/10

Vertigo
The Birds
Dial M for Murder
Strangers on a Train

Set men husker ikke så godt:
The Man who Knew too much (m. James Stewart) - tror i hvert fald det var den
The Trouble with Harry
Marnie
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#9412 Skeloboy 14 år siden

Er ikke super Hitchock-fan...kan godt lide hans film, men er ikke sådan helt gak-gak...

6/10
To Catch A Thief
Foreign Correspondent
Vertigo

7/10
Man Who Knew To Much, The
Birds, The

8/10
Shadow of Doubt
Rope
39 Steps, The
Spellbound
Lady Vanishes, The

9/10
Rear Window
Rebecca
Notorious

Har på DVD, men ikke set
Strangers On A Train
Torn Curtain
Dial M For Murder
Psycho
Mr. & Ms. Smith
Marnie
Frenzy
Gravatar

#9413 wimmie 14 år siden

Jeg har også The 39 Steps liggende, så det bliver nok én af de næste film :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#9414 Nicki52 14 år siden

Opstandelsen - 2/10

Under en begravelsecermoni i en kirke vækkes zombierne til live. De vælger at angribe kirken under begravelsen, og så skal hovedpersonerne bare løbe....

Christ, den er dårlig. Det eneste jeg kan sige der er fedt ved filmen er location (en kirke) og zombiernes make-up. Kameraet rystede for mig til at man kunne se hvad der skete, når de flygter. Jeg begyndte at grine da zombierne kommer efter dem og man så hører lidt af Dødens Gab i baggrunden. Filmen den var fuldstændig uintressant for karakterene er kedelige, de fede scener (nær slutningen) faldt helt til jorden. Filmen varer 49 minutter, som var godt, for jeg tænkte på hvornår den sluttede, for den var rædsom. Skuespillerne var rædsomme. De ser ikke engang rigtig bange ud. Den film kunne man lavede bedre, med nogle bedre skuespillere og karaktere.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#9415 Skeloboy 14 år siden

The Pride of the Yankees, 1942
Jeg ved ikke meget om baseball...har set lidt, forstår ikke sporten, og er ret sikker på, jeg ikke ville kunne lide den. Men det behøver man absolut heller kunne for at nyde Gary Cooper som en af USA's største sportslegender, Lou Gehrig.

Det er habil historiefortælling, og Gary Cooper er klart et plus. Der er ikke rigtig nogen konflikt i historien, i stedet følger man en amerikansk helt. Det er ganske hyggeligt.

8/10
Gravatar

#9416 Steffan Rasmussen 14 år siden

Indtil han dør af Lou Gehrigs disease
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#9417 Bruce 14 år siden

SPOILER!!! Jeg vidste ikke Gehrig smittede ham!!!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#9418 Skeloboy 14 år siden

To Each His Own, 1946
Bette Davis, Audrey Hepburn, Ingrid Bergman, Katherine Hepburn. Ppersonligt mener jeg også, at Olivia De Havilland skal nævnes i samme åndedrag!

To Each His Own er helt og aldeles eminent. Ja, det er melodrama og ja, den er lidt sæbeopera-agtigt, og ja, den er ret såfantastisk! Historien er ret modig i forhold til sin tid, og Olivia De Havilland har fuldt fortjent sin oscar.

Filmen starter under 2. verdenskrig, hvor hun som brandvagt møder en ældre person. Det får hende til at huske tilbage på hendes første kærlighed, en 1. verdenskrigspilot. Men hun bliver gravid med barnet uden for ægteskab, og han bliver dræbt. I 1946 i en lille by i USA er det utænkeligt. Derfor laver hun en plan, så hun kan adoptere hendes eget barn som en hjemløs. Men alt kommer ikke til at gå efter hendes hoved.

Det er et seriøst drama, der styrer uden om mange af de faldgruber, der er i ældre film. Læg dertil Olivia De Havillands og historien i sig selv. Ak, hvor tiden dog går! det er romantisk, nostalgisk og knaldhamrende godt! - og lidt tåre i øjnene kan man da også få...

9/10
Gravatar

#9419 Skeloboy 14 år siden

Og som der står på kassetten..."one of the three greatest love stories of all time"...hvilket er en lidt underlig reklame :)...
Gravatar

#9420 jessup 14 år siden

Skeloboy (9418) skrev:
To Each His Own, 1946

Det lyder fanme godt - den er røget på ønskelisten - er dog en anlese pricy.
This is just until June

Skriv ny kommentar: