Gravatar

#9921 Batsy 14 år siden

Beowulf Directors cut

Det her er en episk og fandens underholdene film,

med et Fedt cast, og Ray winstone viser sit værd og virker troværdig som Beowulf, Dog skal Crispin glover have ros som at spille det gruefuld monster Grendel

Fed film, historien er godt fortalt, mussiken er flot og stemmnings fuld, fantatiske animationer dog er øjene lide grå og umenneskelige

har set den 3 gange, og den fejler aldrig

fremragende film, fra start til slut

5/6
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#9922 Muldgraver 14 år siden

KeyserSöze (9904) skrev:
@Muldgraver

Synes at det, der gør den værd at se er stemningen, især i starten. Møblerne er altid flyttet om når han kommer hjem, flydende kameraarbejde, gennemgående "morgentime-mystik" - det er en god skildring af en drømmevirkelighed. Det er jo også Traumnovelle. Den har sådan en kalkuleret, systematisk religiøsitet i sig ligesom 2001 og Barry Lyndon. Ikke så fuldendt som Kubrick selv mente, men meget seværdig og original synes jeg.

Ja afslutningen er ret meningsløs, mest et gimmick. Hvilke er de blå scener?

Lækker detalje omkring remøbleringen, den havde jeg ikke lagt mærke til.

De blå scener er måske dem du refererer til som "morgentime-mysti[s]k"e? Billedet var hyllet i blå nuancer, og jeg synes bare de gav sådan en god kontrast mellem den kolde følelse og den lideskabelige og hvordan disse følelser ellers tematiseredes og den spænding Bill pludselig befandt sig i efter Alices bekendelse. Jeg husker det faktisk ikke så tydeligt igen, men er helt sikker på der var nogle scener som var udprægede blå... :)

Vil du uddybe den kalkulerede, systematiske religiøsitet? Jeg kan nemlig ikke helt følge dig i forhold til "Eyes Wide Shut".

Jeg har desuden bestilt Traumnovelle på biblioteket, er ganske spændt på bogen.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#9923 Muldgraver 14 år siden

Hvorfor min post er kradset sådan til med overstregning, kan jeg ikke tyde, men det er ikke meningen.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#9924 Bobby Singer 14 år siden

The Bank Job

Det bliver lige en kort anmeldelse:

Overraskende god lille heistfilm om en gruppe småkriminelle i London, der roder sig ud i et foretagende, som hurtigt viser sig at involverer en række højtstående personer inklusive den royale familie. Velspillet, godt instrueret og bare skidehamrende spændende krimifilm, der holder en fanget når den først rigtig går i gang.

5/6
Idjit
Gravatar

#9925 Fellaheen 14 år siden

Ja, de blå scener og "morgentime-mystikken" må være det samme. Men synes begge ord er utilstrækkelige til at bestemme stemningen - måske vi kunne bruge det ord som hovedpersonen i "Sult" finder på - Kubooa.

Den kalkulerede religiøsitet? Jamen hvis vi ser på Barry Lyndon og 2001 især, så er de jo meget gode eksempler på Kubricks perfektionisme - det er nogle gange svært at komme frem til de dramaer og følelser, der er, for al perfektionen. Efter min mening er 2001 en meget varm og vital film, men jeg kan sagtens se man kan opfatte den som det modsatte: som en kold, teknisk, objektiv film.

Clockwork Orange er efter min mening for kold i sit udtryk, den mangler ånd. Det gør Barry Lyndon tildels også og det er noget alle Kubricks film lider af - en manglende sensitivitet, intimitet og menneskelighed. Han er for eksempel blevet kritiseret for dette i forbindelse med remodernist film-bevægelsen og jeg kan sagtens følge anklagen, selvom jeg synes der er meget andet i Kubricks film. Det er dog svært at være uenig i, at de alle sammen er gennemgående strømlinede i deres udtryk - cinematografien, detaljerigdommen, forsøget på at nå noget "perfekt". Det er som om han tager strengt irrationelle modernistiske problemstillinger og sætter dem ind i skemaer - f.eks. masked ball-scenen i Eyes Wide Shut; der er da noget mærkeligt rigidt og opstillet ved den. Men efter min mening er det Kubricks stil og form, der er strømlinet, ikke tankerne bag hans film.

Med religiøsitet mener jeg blot en "søgen". Skulle nok mere have sagt kalkuleret/systematiseret "spritualitet" - for film som 2001 og Barry Lyndon har uden tvivl et spirituelt element.

Fik du også bestilt Hamsun, Rilke og Rimbaud - eller bare en af dem?
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#9926 Steffan Rasmussen 14 år siden

Ultraviolet

Dårlig CGI, kæmpe plothuller og replikskifter der intet har med filmens handling at gøre.

2/10
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#9927 misuma 14 år siden

Thirst - Da jeg havde vænnet mig til den lidt bizarre humor, var den slet ikke så tosset endda.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#9928 Sweetiebellefan 14 år siden

Brudte Favntag

En kvinde stikker af fra sin mand efter misbrug med en anden, men ulykkerne er ikke forbi.

Pedro Almodovar leverer endnu et værk, hvor tilskuerne må samle puslespillet.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#9929 Bobby Singer 14 år siden

Hvis Narniabæver ikke ser animationsfilm mere, så er verden da virkelig ved at gå under!
Idjit
Gravatar

#9930 Collateral 14 år siden

Dark Water

En ret solid gyserfilm, med nogle fine præstationer over hele linjen. Det er min oplevelse at der ligger en psykologisk ballast bag filmens uhyrligheder, og det gør den til en meget stærk oplevelse. Det er sgu en lidt sløv anmeldelse denne her, men jeg har netop siddet og kæmpet med anmeldelsen af Narnia 3, så i må bære over med mig.

4/6
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: