"Child's Play 3", "Bride of Chucky" og "Seed of Chucky": Min søster og jeg fik set de sidste film i serien, og jeg sammenfatter her anmeldelsen af de sidste tre film. "Bride of Chucky" har jeg allerede nævnt på min top 60, og den er nok den ultimative guilty pleasure for mig. Den er plat og skuespillet er ikke af speciel høj kaliber (udover det fra Brad Dourif og Jennifer Tilly naturligvis), men jeg er simpelthen så glad for Chucky's karakter i denne film at jeg kan se den igen og igen. "Child's Play 3" er lidt samme deal, bortset fra at skuespillet her er en smule bedre, og selvom der er masser af militærfilms klicheer inkorporeret er det også en virkelig underholdende og positivt gimmicky film. Med hensyn til seriens sidste film "Seed of Chucky", er det også seriens ringeste. Humoren får simpelthen for meget plads, og bortset fra at nogle af scenerne imellem Chucky og hans brud atter er morsomme, er der også mange af scenerne med de virkelige mennesker der går langt over the top.
I sidste fordeler karaktererne sig for hele serien således, og det til trods for at jeg er pjattet med hele serien, og at det formentlig er nogle af de film jeg har set allerflest gange:
"Child's Play" 4/6 "Child's Play 2" 5/6 "Child's Play 3" 3/6 "Bride of Chucky" Kvalitetsmæssigt: 3/6 Underholdningsværdi: 5/6 "Seed of Chucky 3/6 "Halloween"
Jeg var faktisk overbevist om at denne film havde for mange år på bagen til at være virkelig skræmmende, men udover at dens indledning er en smule forced, og at manuskriptet her viser sine svageste sider (tilfældige samtaler imellem hovedkaraktererne), er dette faktisk en virkelig effektiv film. Særligt den sidste del af filmen er oprigtigt skræmmende, og stemningen er virkelig stærkt opbygget.
4/6
"From Dusk Till Dawn"
En utrolig fed film. Quentin Tarantinos effektive manuskript kombineres med Rodriguez' grovkantede instruktion, og en velfungerende film er født. Uden at ville afsløre for meget, er det stemningsskift der sker midtvejs ganske over-the-top, men fungerer stadig fordi det centrale cast sælger deres overraskelse og afsky ganske godt. Det er dog særligt den første halvdel der giver mig lyst til at se filmen igen. Ikke alene er den afsindigt morsom, men Tarantino og Clooneys sammenspil er absolut fantastisk!
5/6
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Storpolitiske intriger og ægteskabelige problemer i forbindelse med golfkrigen, danner rammen for dette effektivt iscesatte, men også ganske forglemmelige drama, der byder på et par solide præstationer af filmens to stjerner i hovedrollerne. Man føler man har set det før, både bedre og værre, men den rammer pænt de rette knapper mens den kører.
6/10 på IMDb
I have my principles - And if you don't like them, I have others
#9912 Har ikke set den, men overvejet det, men den ligner netop en af "dem", som man allerede "har set" før, lidt ligesom The Interpreter. Intet nyt under solen, som dine ord bekræfter. Så den ryger nok i "se hvis den en dag lige skulle falde ind på TV skærmen, mens jeg zapper" bunken :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
#9915 Du havde ikke set den, aha. Bildte mig ind at den var set. Men du har ret, et 6/10 er en ser den måske ved lejlighed anbefaling. Så hverken en positiv eller negativ anbefaling og sådan en film er det også...Dog mod den positive ende som jeg bruger skalaen.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Den fik en 7'er fra mig. En habil thriller, godt håndværk og dejligt skuespil. Men ja, intet nyt, set før.
Tror dog godt du vil kunne lide den Bruce. Til en 7-8 stykker. Du værdsætter jo en klassisk fortælling med godt håndværk, og denne er vel lige efter drejebogen.
#9911 Collateral 14 år siden
Min søster og jeg fik set de sidste film i serien, og jeg sammenfatter her anmeldelsen af de sidste tre film. "Bride of Chucky" har jeg allerede nævnt på min top 60, og den er nok den ultimative guilty pleasure for mig. Den er plat og skuespillet er ikke af speciel høj kaliber (udover det fra Brad Dourif og Jennifer Tilly naturligvis), men jeg er simpelthen så glad for Chucky's karakter i denne film at jeg kan se den igen og igen. "Child's Play 3" er lidt samme deal, bortset fra at skuespillet her er en smule bedre, og selvom der er masser af militærfilms klicheer inkorporeret er det også en virkelig underholdende og positivt gimmicky film. Med hensyn til seriens sidste film "Seed of Chucky", er det også seriens ringeste. Humoren får simpelthen for meget plads, og bortset fra at nogle af scenerne imellem Chucky og hans brud atter er morsomme, er der også mange af scenerne med de virkelige mennesker der går langt over the top.
I sidste fordeler karaktererne sig for hele serien således, og det til trods for at jeg er pjattet med hele serien, og at det formentlig er nogle af de film jeg har set allerflest gange:
"Child's Play" 4/6
"Child's Play 2" 5/6
"Child's Play 3" 3/6
"Bride of Chucky" Kvalitetsmæssigt: 3/6 Underholdningsværdi: 5/6
"Seed of Chucky 3/6
"Halloween"
Jeg var faktisk overbevist om at denne film havde for mange år på bagen til at være virkelig skræmmende, men udover at dens indledning er en smule forced, og at manuskriptet her viser sine svageste sider (tilfældige samtaler imellem hovedkaraktererne), er dette faktisk en virkelig effektiv film. Særligt den sidste del af filmen er oprigtigt skræmmende, og stemningen er virkelig stærkt opbygget.
4/6
"From Dusk Till Dawn"
En utrolig fed film. Quentin Tarantinos effektive manuskript kombineres med Rodriguez' grovkantede instruktion, og en velfungerende film er født. Uden at ville afsløre for meget, er det stemningsskift der sker midtvejs ganske over-the-top, men fungerer stadig fordi det centrale cast sælger deres overraskelse og afsky ganske godt. Det er dog særligt den første halvdel der giver mig lyst til at se filmen igen. Ikke alene er den afsindigt morsom, men Tarantino og Clooneys sammenspil er absolut fantastisk!
5/6
#9912 Hr. Nielsen 14 år siden
Storpolitiske intriger og ægteskabelige problemer i forbindelse med golfkrigen, danner rammen for dette effektivt iscesatte, men også ganske forglemmelige drama, der byder på et par solide præstationer af filmens to stjerner i hovedrollerne. Man føler man har set det før, både bedre og værre, men den rammer pænt de rette knapper mens den kører.
6/10 på IMDb
#9913 Bruce 14 år siden
#9914 Hr. Nielsen 14 år siden
Husker ikke hvad du syntes om den (lidt bedre end mig måske?)
#9915 Bruce 14 år siden
#9916 Sweetiebellefan 14 år siden
Se den inden den amerikanske remake af dette norske "dokumentar".
Nogen unge folk følger en mystisk mand med et kamera, og før de ved det er de med ham på jagt efter trolde som ikke er nogen sød Troldepus.
Et festival hit som måske kan tage en Oscar med hjem næste år.
8/10
#9917 Hr. Nielsen 14 år siden
#9918 Bruce 14 år siden
#9919 Babo Rises 14 år siden
Den fik en 7'er fra mig. En habil thriller, godt håndværk og dejligt skuespil. Men ja, intet nyt, set før.
Tror dog godt du vil kunne lide den Bruce. Til en 7-8 stykker. Du værdsætter jo en klassisk fortælling med godt håndværk, og denne er vel lige efter drejebogen.
#9920 IK 14 år siden