Gravatar

#141 filmz-Angel Eyes 18 år siden

Halloween (2007): Rob Zombie leverer årets hidtil værste film, med sin genindspilning af Carpenters klassiske slasher fra '78. At kalde det en genindspilning er i øvrigt lidt misvisende, for det eneste de to film har til fælles, hvis man skal være helt ærlig, er Michael Myers. Zombie ville tydeligvis have ønsket at han stod bag Texas Chainsaw: The Beginning, for hans Halloween har mest af alt travlt med at fremstille Michael som et produkt af en rådden social arv (læs: white trash) og i sin forhippethed efter at forklare, hvorfor Michael er ond hives både handling, horror og sammenhæng fra hinanden. Intet er skræmmende, intet er endda væmmeligt eller opfindsomt, fotografering og klip er mildest talt elendig og manuskriptet stinker så meget, at man næsten ikke tager notits af de forfærdelige skuespilpræstationer.
Den sidste halve time havde jeg mest af alt lyst til at styrte op til biograflærredet og rive det i stykker... enten det, eller forlade biografen, tage til USA, købe en pistol, opsøge Fuck Zombie og servere ham for et veltilrettet skud i begge knæskaller! Føj!

Global Metal: Var i Cinemateket i forbindelse med Copenhagen:Dox og så denne perle af en dokumentarfilm om Heavy Metal genrens globale kraft. Manden bag "Heavy Metal: A Headbanger's Journey" har begivet sig ud i hele verden for at kortlægge metal-genrens globalisering, og hvordan den tager sig ud i så forskellige lande som Brazilien, Indien, Indonesien, Kina, Japan og Mellemøsten. Det er både morsomt, lærerigt, bevægende og frem for alt super spændende at møde fankulturen og musikerne der alle åbner ens øjne for, at metal-musikken ganske vidst er en niche, men at den lever i bedste velgående i hele verden og at den er livsnerve for en stor subkultur, der uanset nationalitet alle brænder for musikken.
Jeg var helt ør efter visningen, og var tæt på at headbange med under rulleteksterne - Rock on, goddammit!! Super fedt antropologisk studie, der ikke kun burde have interesse for metal-fans!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#142 duuk74 18 år siden

#141 Fedt med den metal film. Er selv gammel hævi musiker, men må indrømme at jeg har lagt det lidt på hylden de seneste år. Skal lige høre, beskæftiger filmen sig med metallen's rødder eller er det kun omkring den nuværende "situation"?
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#143 filmz-Narniabæver 18 år siden

Hvid Nat:

En ejendomsmægler bliver mistænkt for at slå en mand ihjel under et slagsmål på et discotek, og lige så langsom mister den pæne mand alt hvad han har.

Spændene, men lidt for langtrukken dansk drama.

8/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#144 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

# 143 Lyder som et afsnit af 2900 Happ ... ;)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#145 elwood 18 år siden

Var inde i aftes med to venner bare for at se en koble hjernen fra film i biffen, det var så Resident Evil: Extention, nøjj hvor er den ringe, vi var godt forberedt på at Mr. PWA's film ikke har det hel store plot, men come on...

Den havde også et underligt tempo, starter ud med en Showoff scene, hvor Alice lige kan få lov at vise hvor sej hun er til at løbe på vægge (holder stadig på at den bedste til den Deciplin er Mr. Donald O' Conor) og slå på tæven. Scene er fuldkommen unødvendig, den ku sagtens være skåret væk.

De to andre parter vi følger er Overlevene fra Raccon City, hvor vi blandt andet støder på Carlos fra 2'eren af igen, de køre tværs igennem ørken fordi det er den eneste måde man overlever, ved at holde sig i bevægelse.

Den sidste Part er Self. Resterne af The Umbrella Corporation, hvor vi følger Dr. Isaacs i hans forsøg med at lave en Kur mod T-virus (ved at extracte Blod fra Alice Kloner), i starten ja, men det skal ikke være nogen hemmelighed, eller overraskelse at det formål snart ændrer sig, til noget mere grufuldt.

Hvor historien i 1'eren faktisk gav nogenlunde mening, bruges der ikke ret lang tid på den i Extention, og man sku så tro at det så blev erstattet med en helvedes masse action, og ja action kommer der ganske vidst, men der er lidt lang tid i mellem optrine, og selve ørken miljøjet udnyttes ikke så meget som jeg havde håbet på.

En ting man kan være sikker på er dog at kvinderne i filmen åbenbart altid har deres Make'up grej og hårbørste med fordi håret sidder altid pæn't og deres Hud er Så skinnene at man stort set ku undvære reflektorer på settet 8-)

Hjernedød Action kan skam være underholdende, men lidt glimt i øjet må der gerne være, go det synes jeg manglede. Den lille knægt som sad ved siden af mig så dog ud til at more sig herligt, så måske PWA sku til og lave nogle børne film i stedet for 8-)

Så grinner jeg sku godt nok mere af Abraxas og Steel, men det er af hel andre grunde.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#146 Kiksmann 18 år siden

Good night and good luck:

En fremragende film, som er virkeligt godt filmet, og byder på eminent skuespil. Specielt David Strathairn levere varen, men også Robert Downey jr., Ray Wise(som altid), Jeff Daniels, Patricia Clarkson og George Clooney. Clooney har simpelthen sammensat et fantasktisk hold, og skrevet en fantakstisk historie. Se filmen, du vil ikke blive skuffet.

5/6
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#147 duuk74 18 år siden

Roman Polanski's Oliver Twist http://www.imdb.com/title/tt0380599/
Herlig udgave at Charles Dickens berømte roman. Storslåede kulisser og kostumer, som jeg virkelig godt kunne tænke mig at se i hi-def. Virkelig høj detaljegrad af 1900-tallets London, og en tyk kontrast mellem slummen og forstæderne. Eminent skuespil af Sir Ben Kingsley som Fagin, men også Barney Clark og Harry Eden spiller godt, som henholdsvis Oliver og Artful Dodger.
Fedt at se gode historie stadig holder. Jeg var fængslet.
8/10
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#148 filmz-Angel Eyes 18 år siden

#142: Hans første dokumentar "A Headbanger's Journey" beskæftiger sig udelukkende med metalgenrens rødder og forsøger at kortlægge de forskellige subgenrer, så som doom, goth, black, speed, thrash etc., men "hans nyeste "Global Metal" er mere et studie af de forskellige (atypiske) nationaliteters metalundergrund, både mht. fans og musikere. I den forbindelse opridser han også metallens historie i de forskellige lande. Den kan i hvert fald klart anbefales!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#149 BN 18 år siden

#105 - bruce:

Ang. "2001":

Jeg har nu alle dage opfattet monolitten som et fysisk udtryk for en guddommelig indgriben. Den er der ved civilisationens spæde start, den er der på månen og - SPOILER - den der er der ved Bowman's død og genfødsel, som foregår i et sterilt, "koldt" rum der ligner en kopi af noget fra et kongeslot fra 1700-tallet. Monolittens mystiske tilstedeværelse og det den udvirker, samt de smukke, dvælende billeder af det uendelige og fantastiske univers (akkompagneret af tidløs, klassisk musik), tjener helt klart til at få os til at undres over selve universets og vor egen eksistens.

Filmen opleves nok forskelligt ad folk - men for mit vedkommende var det denne film, der gjorde mig religiøst søgende. Der er ikke mange film der i samme grad som "2001" har sat tankerne i gang hos mig.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#150 Kiksmann 18 år siden

#106 - bn

Jeg er tilbøjlig til at give dig ret med hensyn til monolitten, jeg ser den nemlig heller ikke som den gudedommelig. Måske snarer som fortælleren/vejviseren.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann

Skriv ny kommentar: