Jeg så La Habanera i Cinemateket igår: en masse drømme om at bo i Stockholm, den Puerto Ricanske feber, synge La Habanera og en knægt der muligvis aldrig kommer til at se sne.
Ikke en gylden tidlig Sirk (da han hed Detlef Sierck)film, men tålelig og selvfølgelig ganske underholdende.
3/6
Der sad desværre to gamle idioter bag mig, der troede de sad hjemme foran fjernsynet og kom derfor med små kommentare. Ham der sad ved siden af mig hørte vist dårligt og troede det var mig der sludrede og skældte mig ud et par gange - ældre mennesker kan være værre end et par mobiler der ringer i bio.
Sir Michael Caine er en fantastisk skuespiller, og jeg glæder mig faktisk altid til at se en film, hvor han er med. Han kan spille alt fra cockney butler, over gentleman svindler, til skunk-dyrkende hippie.
Den er i øvrigt instrueret af Mr. Muppet, Frank Oz, der er aktuel med med "Death at a Funeral", som jeg har hørt gode ting om. Ha en fortsat god Søndag :)
"Freddy, as a younger man, I was a sculptor, a painter, and a musician. There was just one problem: I wasn't very good. As a matter of fact, I was dreadful. I finally came to the frustrating conclusion that I had taste and style, but not talent. I knew my limitations. We all have our limitations, Freddy. Fortunately, I discovered that taste and style were commodities that people desired. Freddy, what I am saying is: know your limitations. You are a moron."
Fantastisk. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Haha i øvrigt en ret griner anekdote, sakset fra IMDB's Trivia:
The scene where Steve Martin is posing with the bikini-clad women on the beach was shot twice. For the American release, the women all had their bikini tops on. For the European release, director Frank Oz filmed the same scene with the women topless. Oz states in the DVD commentary that when he commanded the women to remove their tops, he felt like the most powerful man in the world
#205 Arh, "Trains, Planes and Automobiles" fungerer han nu også ret godt i synes jeg :)
#208 Har du selv stået for billederne ? eller er de sakset fra andrer steder af.
Damm det var noget af en tekst du fik pløjet af der, lyder til du morede dig, og det er sku egentlig hvad det hele i bund go grund handler om, uanset hvilken koncert man er til.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#201 jessup 18 år siden
Ikke en gylden tidlig Sirk (da han hed Detlef Sierck)film, men tålelig og selvfølgelig ganske underholdende.
3/6
Der sad desværre to gamle idioter bag mig, der troede de sad hjemme foran fjernsynet og kom derfor med små kommentare. Ham der sad ved siden af mig hørte vist dårligt og troede det var mig der sludrede og skældte mig ud et par gange - ældre mennesker kan være værre end et par mobiler der ringer i bio.
#202 duuk74 18 år siden
Han kan spille alt fra cockney butler, over gentleman svindler, til skunk-dyrkende hippie.
Hvis man ikke har set den endnu, så er "Dirty Rotten Scoundrels" http://www.imdb.com/title/tt0095031/ også ret sjov.
Den er i øvrigt instrueret af Mr. Muppet, Frank Oz, der er aktuel med med "Death at a Funeral", som jeg har hørt gode ting om.
Ha en fortsat god Søndag :)
#203 elwood 18 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#204 Benway 18 år siden
"Freddy, as a younger man, I was a sculptor, a painter, and a musician. There was just one problem: I wasn't very good. As a matter of fact, I was dreadful. I finally came to the frustrating conclusion that I had taste and style, but not talent. I knew my limitations. We all have our limitations, Freddy. Fortunately, I discovered that taste and style were commodities that people desired. Freddy, what I am saying is: know your limitations. You are a moron."
Fantastisk. :)
#205 elwood 18 år siden
#206 duuk74 18 år siden
The scene where Steve Martin is posing with the bikini-clad women on the beach was shot twice. For the American release, the women all had their bikini tops on. For the European release, director Frank Oz filmed the same scene with the women topless. Oz states in the DVD commentary that when he commanded the women to remove their tops, he felt like the most powerful man in the world
Arh, "Trains, Planes and Automobiles" fungerer han nu også ret godt i synes jeg :)
#207 elwood 18 år siden
#208 filmz-Bruce 18 år siden
#209 elwood 18 år siden
Damm det var noget af en tekst du fik pløjet af der, lyder til du morede dig, og det er sku egentlig hvad det hele i bund go grund handler om, uanset hvilken koncert man er til.
#210 filmz-Bruce 18 år siden