#49 Der er kun 3 Blu-ray udgivelser, som ligger i den såkaldte TIER 0, med top billed- og top lyd, på AVSForum. Den ene er Dave Matthews udgivelsen. Vi snakker om et lydspor, som sætter én direkte på tilskuerpladsen og skaber fornemmelsen af atmosfæren i en koncertsal rundt om én.
En lille detalje er, når Dave Matthews synger ind i sin mikrofon og dernæst lægger sin nakke tilbage for at komme langt væk fra den og dernæst råber. Den forskel i perspektiv, som dette vil medføre i en koncertsal, får man perfekt reproduceret.
Det er ikke let at vade henover Diana Krall Live in Paris, men det gør den. Så en Diana Krall Live in Paris HD udgave er absolut højt på ønskelisten :)
#50 Ja, Tim Reynolds kan vist håndtere en guitar :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Fik set 3 afnit mere af Heroes og mangler nu kun 2-3 stykker. Selv om jeg ikke synes den opbyggende start af karakterer på nogen måde var kedelig, så har der fra ca. afsnit 10, virkelig været gang i den. Det indiske element, som er seriens i mine øjne største svaghed, er minimaliseret. Jeg er på ingen måde skuffet over den hidtidige udvikling, hvilket jeg havde forventet lidt, efter de meldinger jeg havde hørt om den senere del af serien. I like.
8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Med skuespillere som Edward Furlong (T2 og Animal farm), Tara Reid (American Pie 1 + 2) og David Boreanaz (Buffy og Angel) burde der være lagt i kakkeloven. Mange herinde kender nok The Crow fra 1994, som blev et mega kult hit, nok mest fordi at Brandon Lee døde under optagelserne ligesom sin far Bruce Lee der også døde under en film indspilning.
Historien handler om et elskende par, som har en hvis portion modgang. Han er en hvid straffet ung mand, hun en indianer, hvis familie er modstander af et blandet forhold. Men de unge fortsætter ufortrødent for kærlighed kan overvinde alt. I mens er den lokale satanist bande ved at samles. De fire apokalyptiske riddere som de kalder sig selv, har lidt travlt, da de skal have en åbenbaring af antikrist til at gå i opfyldelse. Desværre rammer deres mission det elskende pars lyksagelighed. Da The Crow vågner op igen, er han tændt af lysten til hævn, som han straks går igang med efter at have iført sig noget sort dystert tøj og smike, også er det ellers igang med at få de onde ned med nakken. Men de onde har også haft travlt, derfor bliver det ikke helt så nemt for The Crow alligevel. Men som i så mange andre film, skal helten ned og mærke støvet før han kan rejse sig og uddele nogle håndmadder, så retfærdigheden kan ske fyldest.
Reid spiller en heks, som skal hjælpe Boreanaz med at blive antikrist. Hun skal skære en andens øjne ud, og dette er lånt fra den 1. Crow film. Furlongs og Boreanaz kampe ser man faktisk ikke rigtigt. Og al den vold der udøves gennem hele filmen ser man ikke. Om det er fordi at man vil have filmen ud til et større puplikum ved jeg ikke. Ikke fordi jeg mener man skal se en nedslagtning. Men det virker bare ikke rigtigt. The Crow's sminke kommer og går også som det lige har lyst :) Der er en DEL fejl i denne film, og jeg må indrømme at jeg havde forventet meget mere, idet jeg syntes meget godt om den 1. Om jeg vil ændre meget mening om filmen om noget tid tror jeg ikke. Hvis man ikke er en meget stor fan af The Crow, er det her en af dem man blot skal lade ligge på hylden og se efter noget andet, for der er mange andre gode alternativer i film verden.
Gary Sinise og Madelin Stowe spiller et "lykkeligt" ægtepar i dennet Sfi-Fi thriller, hvor jorden og dens befolkning er kommet i krig mod en race som minder om sig selv, men adskiller sig fra at de er Cyborgs. Da jorden har lidt store tab, har man besluttet at de største hele byer er indkapslet i en stor kuppel, hvor intet kommer ind eller ud. Men de fremmede har alligevel formået at få nogen ind. Det kommer til at påvirke professor Spence (Sinise), da man forvikler ham med en Cyborg. Han stikker af fra myndigherderne også går den vilde jagt ellers, som man må sige ender med noget af en overraskende slutning.
Efter at have set The Aviator på TV2 i går, så tænkte jeg at jeg hellere måtte få set Hell's Angels, som jeg købte for godt ½ års tiden.
Og den er sådan set ganske ok. Den er flot filmet i forhold til sin samtid, og historien er også fin nok. Den handler om 2 brødre og deres tyske kammerat, der går på Oxford lige før WW1, og da krigen starter bliver de alle sammen indkaldt for at kæmpe for deres land. Selvfølgelig er der også en lækker kvinde, Jean Harlow, der kommer imellem de to brødre. Historien er meget klassisk, og anti-krigstemaet byder heller ikke på noget nyt, men man keder sig aldrig.
Det der dog gør den underlig er, at scenerne ikke er optaget med samme fps. Nogle af scenerne er fra 1928 i 18 fps, med lyd der er lagt over bagefter, så det ikke passer så godt(og af og til kommer der stumfilmskrift også), mens størstedelen er lydoptagelser i 24 fps(og to scener er sågar i farver).
#51 filmz-Bruce 18 år siden
En lille detalje er, når Dave Matthews synger ind i sin mikrofon og dernæst lægger sin nakke tilbage for at komme langt væk fra den og dernæst råber. Den forskel i perspektiv, som dette vil medføre i en koncertsal, får man perfekt reproduceret.
Det er ikke let at vade henover Diana Krall Live in Paris, men det gør den. Så en Diana Krall Live in Paris HD udgave er absolut højt på ønskelisten :)
#50 Ja, Tim Reynolds kan vist håndtere en guitar :)
#52 McPeter 18 år siden
Og er det kun de to alene på scenen? Noget af det der stresser mig ved DM's musik er den der violin de har et klart overforbrug af. ;-)
#53 filmz-Bruce 18 år siden
Dave Matthews and Tim Reynolds: Live at Radio City
Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest
Corpse Bride
#54 filmz-Bruce 18 år siden
8/10
#55 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#56 filmz-Bruce 18 år siden
#57 Kiksmann 18 år siden
Med skuespillere som Edward Furlong (T2 og Animal farm), Tara Reid (American Pie 1 + 2) og David Boreanaz (Buffy og Angel) burde der være lagt i kakkeloven. Mange herinde kender nok The Crow fra 1994, som blev et mega kult hit, nok mest fordi at Brandon Lee døde under optagelserne ligesom sin far Bruce Lee der også døde under en film indspilning.
Historien handler om et elskende par, som har en hvis portion modgang. Han er en hvid straffet ung mand, hun en indianer, hvis familie er modstander af et blandet forhold. Men de unge fortsætter ufortrødent for kærlighed kan overvinde alt.
I mens er den lokale satanist bande ved at samles. De fire apokalyptiske riddere som de kalder sig selv, har lidt travlt, da de skal have en åbenbaring af antikrist til at gå i opfyldelse. Desværre rammer deres mission det elskende pars lyksagelighed.
Da The Crow vågner op igen, er han tændt af lysten til hævn, som han straks går igang med efter at have iført sig noget sort dystert tøj og smike, også er det ellers igang med at få de onde ned med nakken. Men de onde har også haft travlt, derfor bliver det ikke helt så nemt for The Crow alligevel. Men som i så mange andre film, skal helten ned og mærke støvet før han kan rejse sig og uddele nogle håndmadder, så retfærdigheden kan ske fyldest.
Reid spiller en heks, som skal hjælpe Boreanaz med at blive antikrist. Hun skal skære en andens øjne ud, og dette er lånt fra den 1. Crow film.
Furlongs og Boreanaz kampe ser man faktisk ikke rigtigt. Og al den vold der udøves gennem hele filmen ser man ikke. Om det er fordi at man vil have filmen ud til et større puplikum ved jeg ikke. Ikke fordi jeg mener man skal se en nedslagtning. Men det virker bare ikke rigtigt. The Crow's sminke kommer og går også som det lige har lyst :) Der er en DEL fejl i denne film, og jeg må indrømme at jeg havde forventet meget mere, idet jeg syntes meget godt om den 1. Om jeg vil ændre meget mening om filmen om noget tid tror jeg ikke. Hvis man ikke er en meget stor fan af The Crow, er det her en af dem man blot skal lade ligge på hylden og se efter noget andet, for der er mange andre gode alternativer i film verden.
1/10
#58 Kiksmann 18 år siden
Gary Sinise og Madelin Stowe spiller et "lykkeligt" ægtepar i dennet Sfi-Fi thriller, hvor jorden og dens befolkning er kommet i krig mod en race som minder om sig selv, men adskiller sig fra at de er Cyborgs. Da jorden har lidt store tab, har man besluttet at de største hele byer er indkapslet i en stor kuppel, hvor intet kommer ind eller ud. Men de fremmede har alligevel formået at få nogen ind.
Det kommer til at påvirke professor Spence (Sinise), da man forvikler ham med en Cyborg. Han stikker af fra myndigherderne også går den vilde jagt ellers, som man må sige ender med noget af en overraskende slutning.
8/10
#59 filmz-Narniabæver 18 år siden
En pige er forsvundet, og bliver senere fundet druknet, og Kate Blanchett spiller en mor der ser syner af den dræbte pige.
Stemningsfuld, men OK gyser.
7/10
#60 Skeloboy 18 år siden
Efter at have set The Aviator på TV2 i går, så tænkte jeg at jeg hellere måtte få set Hell's Angels, som jeg købte for godt ½ års tiden.
Og den er sådan set ganske ok. Den er flot filmet i forhold til sin samtid, og historien er også fin nok. Den handler om 2 brødre og deres tyske kammerat, der går på Oxford lige før WW1, og da krigen starter bliver de alle sammen indkaldt for at kæmpe for deres land. Selvfølgelig er der også en lækker kvinde, Jean Harlow, der kommer imellem de to brødre.
Historien er meget klassisk, og anti-krigstemaet byder heller ikke på noget nyt, men man keder sig aldrig.
Det der dog gør den underlig er, at scenerne ikke er optaget med samme fps. Nogle af scenerne er fra 1928 i 18 fps, med lyd der er lagt over bagefter, så det ikke passer så godt(og af og til kommer der stumfilmskrift også), mens størstedelen er lydoptagelser i 24 fps(og to scener er sågar i farver).
6.5/10