Gravatar

#61 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

Zodiac

I aftes blev det så til et gensyn med en af årets bedste biografoplevelser. Jeg var bange for at den ikke ville gøre sig på den lille skærm, men jeg blev heldigvis positivt overrasket.

Filmen er stadig utrolig spændende og flot lavet/skruet sammen. Når man nu kendte handlingen i forvejen, kunne man bruge tiden til at se på kamerature, klipning og lydarbejdet.

Ser frem til DC, som skulle ramme salgshylderne en gang i 2008.

Film: 9/10
Billede: 10/10
Lyd: 8/10
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#62 Bony 18 år siden

#61 - Pinligt. Har den liggende på hylden men har ikke set den. Det kunne da være at jeg skulle få taget mig sammen idag. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#63 filmz-Bruce 18 år siden

Space Cowboys
En af de bedre feel good film, som man kun kan blive i godt humør af og hvor man gladeligt tilgiver de små fejl. De 4 gamle gutter ser ud til at more sig ligeså gevaldigt, som os der kigger med. Hvis man mener Sunshine har flotte rumscener, så bør man kigge efter en ekstra gang her, når det knaldsorte rum, stjerner og jorden står i kontrast til hinanden.

8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#64 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

The Lockout

En bilulykke har sat en effektiv stopper for Chris Pratt fremtid som professionel ishockeyspiller. Nu ser det hele temmelig sort ud, mens han fordriver tiden med et kedeligt job som pedel i en bank uden de store fremtidsudsigter. Så Chris er ikke så svær at overtale, da en gruppe bankrøvere har brug for hans hjælp.

Så kedeligt beskrives en af dette års mest overraskende og positive oplevelser i de danske biografer før premieren den 17. august, men som jeg var så heldig at oplve sammen med 2 fellow filmz'er.

Man bør ikke lade sig narre og tro at det bare er en amerikansk thriller skåret over den vante Hollywoodske skabelon, hvor alt stort set er givet på forhånd.

Her lånes ganske vist ideer fra fra andre film som fx "Memento" men alligevel er der masser af overraskelser hen ad vejen at den ender med at blive sin helt egen.

Du kan læse mere om den her

http://video.movies.go.com/thelookout/

Vi så den på BlueRay og sikke et flot billede og spød lyd for en billig produktion :)

Der er masser af godt skuespil og en god teknisk side til at understøtte, så den kan kun få min varmeste anbefaling.

Film: 8/10
Billede: 8/10
Lyd: 7/10

Gravatar

#65 aknot 18 år siden

#64 Enig!!!
Gravatar

#66 Guts 18 år siden

Hedder den ikke Lookout? ; )

Men er ellers helt enig i anmeldelsen.
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#67 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

# 66 Jo sorry ... my mistake ;)

Gravatar

#68 aknot 18 år siden

#67 ja lad det ikke ske igen.
Gravatar

#69 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

Yes Boss ... Yes Boss ... bukker som i en Kong Fu film fra 70'erne

Gravatar

#70 filmz-Bruce 18 år siden

Yamato
Japansk film fra 2005 om verdens største slagskib fra 2. verdenskrig, Yamato. Og det var så det positive.

Det er svært at finde ord, men jeg er ret opstemt, for det er ikke hver dag, man må tænke længe efter, hvorvidt man lige har set verdens dårligste film eller ej. Det burde være dybt tragisk, når et land kæmper seriøst for at lave en storfilm, om det de mener er en vigtig del af deres fortid og folkets skæbne og det så bliver til en karikering, hvor man skiftes til at ligge flækket af grin og krympe tæer.

Der er ikke en eneste formildende omstændighed i dette makværk af en lortefilm. Jeg vil formode TV Stop til sammenligning ville kunne lave et mesterværk for byttepengene, en halvtredser for 20 Prince Light.

Tyskland har gennemgået en transformering de sidste 5 år, hvor man via Untergang, Napola og Sophie Scholl er gået igang med en national udrensning, om fortidens hændelser.

I Yamato er vi vidner til, at man omtaler massakren i 1937 i Shanghai på civilbefolkningen, kvinder og børn, som Slaget om Shanghai. Det ville svare til, at Leni Riefenstahl lavede en film i 2005, hvor en soldat med tårer i øjnene udtaler, min far døde i 1940 i slaget om Warszawa, eller min far døde i Auschwitz ... han faldt ned fra vagttårnet. Det er historiefornægtelse på højt plan.

Man kan retfærdiggøre det med, at de blot viser, hvorledes soldaterne egentlig tænkte på det tidspunkt, men tilsat musik, som får temaet til Love Boat til at lyde som Bernard Hermans score til Psycho, så er det så som så med min forståelse for det her nationalistiske pis. Når man har set denne, så forstår man bedre, hvorfor Japan tabte, for mage til idioter, skal man lede længe efter.

Hitler må have siddet med Churchill i sommeren 1939, hvor sidstnævnte var førstevælger og valgte USA som makker og Hitler i barnlig trods, derefter valgte Italien (den store sejrherre i Abessinien) og Japan, som sine allierede.

Yamato får skuespillerne i Number 23, Pathfinder og Perfect Stranger til at fremstå i Laurence Oliviers liga. Jeg ønskede næsten et gensyn med Boxing Helena. Det var tragisk, men dybt morsomt på samme tid. Jeg vil ikke afskære nogle fra denne fantastiske oplevelse, men anbefale at ALLE får den at se, for i sandhed at kunne værdsætte filmkunsten.

Der er ikke et sekund i denne film, som er godt!

0/6
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: