#120 Gi'r dig langt henad vejen ret. Det er virkelig en positiv animationsoplevelse anderledes end de sædvanlige zoo og teddybjørns film. Og ja, den var nemlig lidt scary, men jeg benægter selvfølgelig i et åbent forum!!!
27/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Handlingen behøver jeg ikke beskrive herinde, så jeg blot sige min mening. Sidst jeg var i selskab med Del Toro var med "The Devils Backbone", som i den grad fik følelserne i oprør og nakkehårene til at rejse sig selv på min lille 29" skærm. Forventningerne var derfor meget høje til filmen, men blev til fulde infriet.
Det er rart med en instruktør som tager sit publikum alvorligt, spiller både på det sagte og det usagte og uden at servere nemme løsninger på personernes udfordringer. Det er en barsk omgang/eventyr som man bestemt ikke skal tage sine børn med ind til uanset, hvor meget de plager.
For mig er det årets indtil nu bedste oplevelse, som nok skal holde pladsen mange måneder endnu, selvom der er meget spændende på vej til de danske lærreder.
lige kommet hjem fra biffen efter denne film, visuel ekstrem flot, man blev suget med af de spartanske Brøl og deres flotte kampscener, der var filmet på en ekstrem visuel måde, jeg skal stadig lige danne hele overblikket, men førstehånds indtrykket er Wow!
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Nogle mænd vågner op i et aflåst rum på en forladt fabrik midt i ørkenen uden at kunne huske hvem de er, eller hvad der er sket. Én er bundet til en stol, én ligger livløs på gulvet, én hænger skudt med håndjern på og andre dukker op lidt efter lidt. Hvem er de gode, og hvem er de onde ? Det dukker gradvist op gennem nogle lynhurtige flash-backs. Mens forhistorien bliver afsløret, prøver politiet at finde kidnapperne og ofret til den sag, man finder ud af, at mændende er indblandet i.
James Caviezel (Passion of the Christ), Barry Pepper (Saving Private Ryan) og Greg Kinnear er blandt de indespærrede og i en mindre rolle som dumt svin dukker Peter Stomare op. Filmen er en glimrende thriller, hvor man igen bliver hevet rundt i manegen ved næsen, mens historien twister frem og tilbage. Da historiens rette sammenhælng er klar, får filmen dog meget travlt med at nå til rulleteksterne. Lidt en skam.
#121 filmz-Bruce 17 år siden
27/10
#122 chronaden 17 år siden
var også min oscar favorit :>
#123 elwood 17 år siden
#122 ja jeg havde heller ikke haft noget imod hvis den havde vundet Oscar nu, hvor jeg har set den.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#124 filmz-Narniabæver 17 år siden
En datter og hans far flytter væk fra New York City og ud på landet i en stille landsby.
Faren bliver plaget af mareridt om sin kone der begik selvmord, og den lille pige bliver venner med en usynlig ven der hedder Charlie.
Ret langsom skrues spændingen op imens at katten findes druknet i et badekar, en dukke bliver forslået og naboen er mistænksom, og mere.
Dakota Fanning stjæler billedet som en gotisk udseende pige i denne spændene thriller.
7 / 10
#125 filmz-Crystalstar1200 17 år siden
Handlingen behøver jeg ikke beskrive herinde, så jeg blot sige min mening. Sidst jeg var i selskab med Del Toro var med "The Devils Backbone", som i den grad fik følelserne i oprør og nakkehårene til at rejse sig selv på min lille 29" skærm. Forventningerne var derfor meget høje til filmen, men blev til fulde infriet.
Det er rart med en instruktør som tager sit publikum alvorligt, spiller både på det sagte og det usagte og uden at servere nemme løsninger på personernes udfordringer. Det er en barsk omgang/eventyr som man bestemt ikke skal tage sine børn med ind til uanset, hvor meget de plager.
For mig er det årets indtil nu bedste oplevelse, som nok skal holde pladsen mange måneder endnu, selvom der er meget spændende på vej til de danske lærreder.
Film: 10/10
Revatch Value 10/10
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#126 elwood 17 år siden
lige kommet hjem fra biffen efter denne film, visuel ekstrem flot, man blev suget med af de spartanske Brøl og deres flotte kampscener, der var filmet på en ekstrem visuel måde, jeg skal stadig lige danne hele overblikket, men førstehånds indtrykket er Wow!
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#127 lyspunkt 17 år siden
Nogle mænd vågner op i et aflåst rum på en forladt fabrik midt i ørkenen uden at kunne huske hvem de er, eller hvad der er sket. Én er bundet til en stol, én ligger livløs på gulvet, én hænger skudt med håndjern på og andre dukker op lidt efter lidt.
Hvem er de gode, og hvem er de onde ? Det dukker gradvist op gennem nogle lynhurtige flash-backs.
Mens forhistorien bliver afsløret, prøver politiet at finde kidnapperne og ofret til den sag, man finder ud af, at mændende er indblandet i.
James Caviezel (Passion of the Christ), Barry Pepper (Saving Private Ryan) og Greg Kinnear er blandt de indespærrede og i en mindre rolle som dumt svin dukker Peter Stomare op.
Filmen er en glimrende thriller, hvor man igen bliver hevet rundt i manegen ved næsen, mens historien twister frem og tilbage.
Da historiens rette sammenhælng er klar, får filmen dog meget travlt med at nå til rulleteksterne. Lidt en skam.
Glimrende middelmådig underholdning.
3/6 IMDB
#128 filmz-Narniabæver 17 år siden
I 1973 udkom den animerede og farverige udgave af Charlotte's Web.
Grisen Wilbur skal slagtes, men han får hjælp af edderkoppen Charlotte og hendes magiske spind.
Den madglade rotte Tempelton stjæler hver en scene, og lever den lettere triste handling op.
10 / 10
#129 Bony 17 år siden
Du, Narniabæver.. Sidder lidt og tænker.. Hvilken film har du nogensinde givet lavest karakter?
#130 chronaden 17 år siden