Gravatar

#81 lyspunkt 17 år siden

Lost Souls

Efter en lettere mislykket exorcisme af en indlagt massemorder, får en ung kvinde (Winona Ryder) nys om, at anti-Krist vil komme igen i skikkelse af et menneske.
Dette viser sig at være som en succesforfatter, der også interesserer sig for grove forbrydere.
Filmen handler dels om opsporingen af forfatteren og dels om dennes reaktion, når har får at vide, at han skal forvandle sig til Det Onde Selv.
I rollen som den katolske præst ser man John Hurt, der dog bruger det meste af filmen på at ligge for døden, hvilket han gør udmærket.
Den første time af filmen er egentligt ganske god, mens afslutningen bliver alt for forceret, og da der samtidig er så mange løse ender og uafklarede hændelser er Lost Souls en meget uens oplevelse.
Ud fra de slettede scener og instruktørens kommentarer kan man høre, at scenerne er klippet ud af den første halvdel, fordi sceening-publikummet syntes, at det gik for langsomt. En skam, da det var det eneste, der virkede.

Filmen er instrueret af Janusz Kaminski, der er kendt som Steven Spielbergs foretrukne fotograf, og det skulle han nok blive ved.
2/6

IMDB
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#82 davenport 17 år siden

Jeg så Over Hækken. Den var rimelig sjov og underholdende, især det med energidrik! (Dem der har set den ved hvad jeg mener)
Men det der slog mig mest, var billedet. Det stod perfekt! Tror aldrig jeg har set noget der så så godt ud på dvd.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#83 filmz-Bruce 17 år siden

#82 Så skal du se Idiocracy! Der er energidrik også underholdende :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#84 wiseguy 17 år siden

#82 Scenen med THX-introen og det lille pindsvin var nu også ret genial :o)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#85 Bohemian 17 år siden

The Marine

Det er vel egentligt ikke en særlig god film men kald det bare en guilty pleasure, DAMN hvor var jeg underholdt af denne film.

Alt eksploderer! He he. Er også helt tosset med Robert Patrick, og elskede det lille hint til Termanator 2 ; )

Den får sgu 8/10

Bare skæld mig ud : )
Free in serenity.
Gravatar

#86 filmz-Narniabæver 17 år siden

Jeg er enig #82 - #84!
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#87 filmz-lbw 17 år siden

#79+80

Tak for belysning af den interessante billedside. Jeg har tit overvejet Jeunet, men droppet tanken, da jeg har for mange fordomme. :(

Men med jeres roser er den aktuel for mig igen. God mini-anmeldelse iøvrigt jonasgr. ;o)
I am smiling because they haven't found the bodies yet.
Gravatar

#88 filmz-jonasgr 17 år siden

#79 Ja det kunne være stort, hvis der kom noget der mindede om den. Det er dog svært at komme tæt på sådan et mesterværk.

I det hele taget virker det som om, at 1. verdenskrig helt er glemt, når det kommer til filmens verden. På trods af at det, efter min mening, er den mest betydningsfulde krig vi har haft. Men det er jo selvfølgelig ikke en krig, som har så stor betydning for USA.

#87 Mange tak :) Du kan roligt gå i gang :) "A Very Long Engagement" er et godt sted at starte og hvis du kan lide den, så vil jeg også anbefale "Amelie from Montmartre" som dog er i en helt anden genre.
Teknisk er der dog mange ligheder. Både på billed og lydsiden, men også fortælleteknisk.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#89 filmz-Bruce 17 år siden

#88 Husk den nye version af Intet Nyt På Vestfronten og Joyeux Nöel. De er begge ret gode. Men ja, det er lidt "den glemte krig".
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#90 rasser 17 år siden

300: The IMAX Experience.

Ja tak for en oplevelse. En visuel nydelse ulig noget jeg tidligere har set - og så skader det ikke i IMAX. Hvert billede er et kunststykke i sig selv.

Jeg må sige at forventninger spiller en stor rolle når jeg ser film. Med 300 forventede jeg hverken storladen dialog, politiske undertoner, eller nogen anden form for budskab, men bare en film der leverer på action-fronten. Og det må man påstå den gør! Der har været noget debat i USA omkring hvorvidt den er racistisk, eller lige lovlig meget vest mod øst, og måske endda fungerer som en slags kommentar til krigen i Irak, men det er ikke spørgsmål man bør stille under filmen - efter min mening er den kun ude på én ting, nemlig at underholde. Se filmen for dens æstetiske værdier, og ikke for den historiske eller politiske signifikans som nogen prøver på at finde.

Det eneste klagepunkt er at stort set alle de fede 'moves' og one-liners er set i traileren.

5/6

Skriv ny kommentar: