Jeg så Notes of a Scandal her til formiddag - fremragende underholdning jeg sad med et smil på læben hele filmen. De spiller selvfølgelig fremragende og dykker med stor begejstring ned i sleazen.
5/6 - det er lang tid siden jeg har været så underholdt i bio.
#59 - Jeg synes selv The Host var en ganske god film, men som du siger var den til tider usammenhængende, hvilket selvfølgelig er en skam, da den ellers havde potentiale til at blive en fremragende film. Jeg er selv tilbøjelig til at give filmen lidt længere snor, fordi den er ret ukonventionel. Dens mixning af genrer fungerer uheldigvis ikke så godt som i f.eks. Save the Green Planet eller Bongs egen Barking Dogs Never Bite.
Der er da heldigvis også en masse positivt at sige om filmen, bl.a. elsker jeg Bongs tørre og uventede humor. Så jeg ender nok selv på 7.5.
Men The Host er Bongs svageste film. Jeg har selv en svaghed for hans debutfilm Barking Dogs Never Bite, der i langt højere grad mestrer at blande genrer uden det er på bekostning af historien.
Denne helt igennem fremragende film, foelger 3 maend i deres respektive form for jagt paa en morder ved navn Zodiac, en jagt der for nogens vedkommende bliver til besaettelse.
Filmens tre hovedpersoner, journalisten Downey Jr., tegneren og hobby kodeloeseren Gyllenhaal og detektiven Ruffalo, leverer alle virkelig solide praestationer. Manuskriptet er velskrevet og tydeligvis grundigt researchet. Instruktionen er fejlfri fra Finchers side, og isaer tidsalderen er godt fanget. Filmen er ret lang, og meget detaljeret, men samtidig enormt tilfredsstillende. I sidste ende er det faktummet at det hele er sandt nok det der goer den mest fascinerende, og filmen er noget af det mest solide haandvaerk jeg har set inden for den kategori.
Så fik jeg set Lady In The Water og jeg var rimelig positivt overrasket. Ikke et mesterværk og der er nogle ting jeg havde håbet man fik forklaring på, fx
en ret lille ting, men syntes at det var ærgeligt at ham der viste sig at være The Guardian ikke havde et eventyrligt formål med at han kun trænede den ene del af sin krop
Det meste af resten syntes jeg var en god eventyrfortælling, men ting som ovennævnte ødelagde det lidt - en smule forudsigelighed er godt i eventyr :)
Dog blev jeg lidt irriteret over at flere åbenlyse ting ikke blev regnet ud af Heep - kan selvfølgelig ikke huske nogen nu, var lidt træt da jeg så den, men nogen af de 'roller' burde han ha' gættet hurtigere. Desuden blev det lidt forvirrende da de endelig fandt ud af det hele, forstod ikke helt hvordan det skete
Bob Balabans karakter var forøvrigt et sjovt og velfungerende indslag, godt med lidt selvironi :)
Men ham M. Night Shayamalalhaban burde nok bare blive bag kameraet fra nu af...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
A Very Long Engagement (Un long dimanche de fiançailles)
Jeunet er en fortræffelig historiefortæller, hvilken han igen beviser med denne film.
En historie om tro, håb og kærlighed i en barsk virkelighed er så at sige historien i denne film. En ung kvinde nægter at tro på at hendes forlovede er død i skyttegravene. Nogle vil sige at hun er superoptimist. Det at placere en kærlighedshistorie, midt i de rædsler som soldaterne oplevede under skyttegravene under 1. verdenskrig undgår Jeunet at det bliver for sentimentalt og højromantisk.
Jeunet formår at holde alle boldene i luften. Hans beskrivelse af de rædsler som soldaterne oplevede under skyttegravene er formidabel. Det er virkelig brutalt at se på. Man føler virkelig med soldaterne. Samtidig formår han, i skikkelse af Audrey Tautou, at give også et håb og tro på at der findes kærlighed for enden af tunnelen.
Jeg vil fremhæve Jeunet's talent for at lave fantastiske billeder. Billedsiden er simpelthen fantastisk. Det franske landskab, flashbacks, skyttegravene. Det er virkelig imponerende. Og hvilket lydmix. Noget så simpelt som regnvejr lyder simpelthen fantastisk, som om man stod ude midt i det selv.
En rå kærlighedshistorie som indeholder en politisk kritik, følelser, humor og fremfor alt spænding. Kan klart anbefales.
Bliv endelig ved Jeunet, du har en stil som ingen andre.
9/10
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#79 Helt enig. Jeg syntes dog historien tabte noget moment i sidste tredjedel. Storslået billed- og lydside og fantastisk skildring af fronten. Gad godt at se en slags "Intet nyt på Vestfronten" skildret på denne måde!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#71 mr gaijin 17 år siden
#72 davenport 17 år siden
#73 jessup 17 år siden
5/6 - det er lang tid siden jeg har været så underholdt i bio.
#74 filmz-ataris 17 år siden
Der er da heldigvis også en masse positivt at sige om filmen, bl.a. elsker jeg Bongs tørre og uventede humor. Så jeg ender nok selv på 7.5.
Men The Host er Bongs svageste film. Jeg har selv en svaghed for hans debutfilm Barking Dogs Never Bite, der i langt højere grad mestrer at blande genrer uden det er på bekostning af historien.
#75 filmz-Bruce 17 år siden
#76 rasser 17 år siden
Denne helt igennem fremragende film, foelger 3 maend i deres respektive form for jagt paa en morder ved navn Zodiac, en jagt der for nogens vedkommende bliver til besaettelse.
Filmens tre hovedpersoner, journalisten Downey Jr., tegneren og hobby kodeloeseren Gyllenhaal og detektiven Ruffalo, leverer alle virkelig solide praestationer. Manuskriptet er velskrevet og tydeligvis grundigt researchet. Instruktionen er fejlfri fra Finchers side, og isaer tidsalderen er godt fanget. Filmen er ret lang, og meget detaljeret, men samtidig enormt tilfredsstillende. I sidste ende er det faktummet at det hele er sandt nok det der goer den mest fascinerende, og filmen er noget af det mest solide haandvaerk jeg har set inden for den kategori.
5/6
#77 filmz-Narniabæver 17 år siden
Johnny Depp spiller J.M. Barrie i dette drama fra 2004, hvor Barrie's første stykke bliver et flop, indtil at Peter Pan og Ønskeøen bliver opfundet.
Et par velfortjente Oscar og Golden Globes nomineringer til denne film.
10 / 10
Landet For Længe Siden 11 - Mini Dinoerne Kommer:
Lillefod og hans venner i Den Store Dal opdager nogen mini dinosaurer der bor under jorden.
Men forældrene tror de små skabninger er ude på at ødelægge dalen.
8 / 10
#78 lagoni 17 år siden
Så fik jeg set Lady In The Water og jeg var rimelig positivt overrasket. Ikke et mesterværk og der er nogle ting jeg havde håbet man fik forklaring på, fx
Det meste af resten syntes jeg var en god eventyrfortælling, men ting som ovennævnte ødelagde det lidt - en smule forudsigelighed er godt i eventyr :)
at flere åbenlyse ting ikke blev regnet ud af Heep - kan selvfølgelig ikke huske nogen nu, var lidt træt da jeg så den, men nogen af de 'roller' burde han ha' gættet hurtigere. Desuden blev det lidt forvirrende da de endelig fandt ud af det hele, forstod ikke helt hvordan det skete
Bob Balabans karakter var forøvrigt et sjovt og velfungerende indslag, godt med lidt selvironi :)
Men ham M. Night Shayamalalhaban burde nok bare blive bag kameraet fra nu af...
#79 filmz-jonasgr 17 år siden
Jeunet er en fortræffelig historiefortæller, hvilken han igen beviser med denne film.
En historie om tro, håb og kærlighed i en barsk virkelighed er så at sige historien i denne film.
En ung kvinde nægter at tro på at hendes forlovede er død i skyttegravene. Nogle vil sige at hun er superoptimist. Det at placere en kærlighedshistorie, midt i de rædsler som soldaterne oplevede under skyttegravene under 1. verdenskrig undgår Jeunet at det bliver for sentimentalt og højromantisk.
Jeunet formår at holde alle boldene i luften. Hans beskrivelse af de rædsler som soldaterne oplevede under skyttegravene er formidabel. Det er virkelig brutalt at se på. Man føler virkelig med soldaterne.
Samtidig formår han, i skikkelse af Audrey Tautou, at give også et håb og tro på at der findes kærlighed for enden af tunnelen.
Jeg vil fremhæve Jeunet's talent for at lave fantastiske billeder. Billedsiden er simpelthen fantastisk. Det franske landskab, flashbacks, skyttegravene. Det er virkelig imponerende. Og hvilket lydmix. Noget så simpelt som regnvejr lyder simpelthen fantastisk, som om man stod ude midt i det selv.
En rå kærlighedshistorie som indeholder en politisk kritik, følelser, humor og fremfor alt spænding. Kan klart anbefales.
Bliv endelig ved Jeunet, du har en stil som ingen andre.
9/10
'Cause I'm evil"
#80 filmz-Bruce 17 år siden