Fik set efter bryllupet - det er en dejlig film - kondenseret soap når det er bedst kun få svagheder og det ligger i doseringen af oplysninger i manus. Jeg synes at jeg er lidt for langt foran filmen og det hæmmer spejlingen i hovedpersonernes følelses tilstand.
Fuld forståeligt at den blev nomineret til en oscar
4-5/6
Først må anna finde ud af at hendes biologiske far lever, så er hendes mand hende utro og derefter finder hun ud af at sted fadereren skal dø/dør - kan man være i tvivl om det er melodrama?:)
Okay, så hvis man ser serien på tv kan det lige som være lige meget...men hvis man lige som jeg enten ikke kan finde tid til, har mulighed for eller ikke gider sidde foran flimmerkassen én time om ugen for at se denne serie, så kan den jo købes på DVD..! Yup, og det er lige hvad jeg gjorde for noget tid siden... Forinden havde jeg ikke hørt så meget andet om den end at den var "creepy", hvorfor det i sig selv er en smule 'supernatural' at jeg har købt den, da jeg er og bliver en uforbederlig kylling..!
Men er den så virkelig så creepy som det var blevet fortalt? Nej..! Det er den ikke - jeg fik den jo trods alt set til ende! Der er nogle afsnit der sidder lige i skabet, men det kommer vist an på hvem man er (personligt fandt jeg Piloten, Asylum, Scarecrow og Something Wicked usandsynligt skumle - alle disse blev set med fuldt oplyst lejlighed)...
Skuespillet er troværdigt, men enkelte steder synes jeg måske nok det bliver en anelse stereo-type-vammelt... Heldigvis er der en pragtfuld humor sæsonen igennem, som fjerner det mest overflødige vammelthed..!
Seriens opbygning er god, idet man har såvel de små historier, hvor brødrene Dean og Sam kæmper mod forskellige onde og (som regel) overnaurlige skabninger, men samtidig har historien hvor de leder efter deres far og hvad der nu end slog deres mor ihjel for 22 år siden. Dette er også en story-line der langsom tager til som serien skirder frem og langsomt men sikkert viser det sig, at der er mere end som så i historien...
Ved køb af DVD følger der så selvfølgelig også lidt ekstramateriale med... Hvis man ellers er til den slags er der en del kommentarspor, enkelte slettede scener, en eller to bag-om programmer, og en lille hjælp til at komme en tak videre i det puslespil der udgør seriens hjemmeside..!
Alt i alt en dejlig serie, som fortjener lidt ekstra opmærksomhed, men hvis man leder efter de helt store Hitchcock-gys, skal man nok blive en smule skuffet...for os andre er det en velkommen chance for at vænne sig stille og roligt til det!
5/6
Don't take life too seriously. You'll never get out alive.
Will Ferrell i en film, som lægger sig op ad Beeing John Malkovich, Adaptation og Tristram Shandy. Den forbliver dog en rimelig kopivare, hvor det er Will Ferrell og Maggie Gyllenhaal (som der altså er et eller andet over!), der redder filmen hjem. Ferrell på en nærmest underspillet præstation. Desværre har filmen nok været ude for et amerikansk testpublikum, for slutningen trak noget ned.
Alt i alt, en hæderlig 7'er, uden de store udskejelser.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
En af de bedste komedier jeg har set i meget lang tid. Nogle af de jokes der bliver fyret af er en anelse platte, men alt i alt er det faktisk en rigtig god gang humor der bliver leveret. Steve Carell spiller meget godt, i en typisk rolle for ham. Og så er ham inderen altså bare morsom. Og så rammer den faktisk også meget godt, mht. beskrivelsen af Andy. En typisk nørdet enspænder, som ikke engang har pakket de sjældne figurer ud, da de er en formue værd.
7.5/10
L'Argent
En mere alvorligere sag. Luc Bresson's sidste film, baseret på en novelle af Tolstoi. En ung knægt skylder nogle penge, men hans far vil ikke låne ham pengene, så han tjener dem ved at købe nogle varer ind for en kammerat, med falske penge. Da butikken finder ud af dette, giver de pengene tilbage til servicemedarbejderen Yvon som betaling for hans arbejde. Da han vil betale i restauranten bliver han anholdt for at forsøge at betale med falske penge. Yvon kan ikke bevise hvor han har fået dem fra, da de butiksansatte lyver i retten.
Dette bliver en stor nedtur for Yvon, som både mister sit job og familie.
Jeg kan godt se moralen i filmen, men den bliver bare ikke leveret så overbevisende. Skuespillet er OK, især taget i betragtning at det er nogle helt nye og derfor ukendte skuespillere. Bresson benytter sig meget af korte klip i filmen, hvilket er en sjov detalje. Det hiver dog ikke filmen op. En solid film, omend noget simpel. Og med en meget tragisk afslutning
7/10
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Jeg så den igår sammen med en god veninde. Desværre faldt jeg i søvn halvvejs (fordi jeg var træt - ikke fordi filmen var kedelig), og min veninde kunne så fortælle mig bagefter, at hun ikke syntes den var særlig god.
I aften så jeg så selv den manglende halvdel, og var meget overrasket ovre, hvor meget den påvirkede mig. På trods af, at det er en film for, om og af kvinder, så synes jeg, at dens helt store force er evnen til at tale direkte til éns følelser omkring døden. Det var en meget stærk oplevelse for mig, og på den måde måske en af de bedste film jeg har set (bedømt ud fra evnen til at påvirke én subjektivt).
//JackJazz
Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane.
#91 filmz-Narniabæver 17 år siden
Jeg var med til at vælge Den Sorte Madonna, da den ser mere morsom ud end De Fortabte Sjæles Ø.
Anmeldesen kommer senere.
#92 jessup 17 år siden
Fuld forståeligt at den blev nomineret til en oscar
4-5/6
#93 filmz-Narniabæver 17 år siden
Jagten går ind på Den Sorte Madonna, og det hele ender i en jagt i Polen.
En af de bedre danske krimier, men det er ikke det jeg ser mest.
5 / 10
#94 mini_jette 17 år siden
Okay, så hvis man ser serien på tv kan det lige som være lige meget...men hvis man lige som jeg enten ikke kan finde tid til, har mulighed for eller ikke gider sidde foran flimmerkassen én time om ugen for at se denne serie, så kan den jo købes på DVD..!
Yup, og det er lige hvad jeg gjorde for noget tid siden... Forinden havde jeg ikke hørt så meget andet om den end at den var "creepy", hvorfor det i sig selv er en smule 'supernatural' at jeg har købt den, da jeg er og bliver en uforbederlig kylling..!
Men er den så virkelig så creepy som det var blevet fortalt? Nej..! Det er den ikke - jeg fik den jo trods alt set til ende! Der er nogle afsnit der sidder lige i skabet, men det kommer vist an på hvem man er (personligt fandt jeg Piloten, Asylum, Scarecrow og Something Wicked usandsynligt skumle - alle disse blev set med fuldt oplyst lejlighed)...
Skuespillet er troværdigt, men enkelte steder synes jeg måske nok det bliver en anelse stereo-type-vammelt... Heldigvis er der en pragtfuld humor sæsonen igennem, som fjerner det mest overflødige vammelthed..!
Seriens opbygning er god, idet man har såvel de små historier, hvor brødrene Dean og Sam kæmper mod forskellige onde og (som regel) overnaurlige skabninger, men samtidig har historien hvor de leder efter deres far og hvad der nu end slog deres mor ihjel for 22 år siden. Dette er også en story-line der langsom tager til som serien skirder frem og langsomt men sikkert viser det sig, at der er mere end som så i historien...
Ved køb af DVD følger der så selvfølgelig også lidt ekstramateriale med... Hvis man ellers er til den slags er der en del kommentarspor, enkelte slettede scener, en eller to bag-om programmer, og en lille hjælp til at komme en tak videre i det puslespil der udgør seriens hjemmeside..!
Alt i alt en dejlig serie, som fortjener lidt ekstra opmærksomhed, men hvis man leder efter de helt store Hitchcock-gys, skal man nok blive en smule skuffet...for os andre er det en velkommen chance for at vænne sig stille og roligt til det!
5/6
#95 filmz-Bruce 17 år siden
Will Ferrell i en film, som lægger sig op ad Beeing John Malkovich, Adaptation og Tristram Shandy. Den forbliver dog en rimelig kopivare, hvor det er Will Ferrell og Maggie Gyllenhaal (som der altså er et eller andet over!), der redder filmen hjem. Ferrell på en nærmest underspillet præstation. Desværre har filmen nok været ude for et amerikansk testpublikum, for slutningen trak noget ned.
Alt i alt, en hæderlig 7'er, uden de store udskejelser.
#96 filmz-jonasgr 17 år siden
En af de bedste komedier jeg har set i meget lang tid. Nogle af de jokes der bliver fyret af er en anelse platte, men alt i alt er det faktisk en rigtig god gang humor der bliver leveret.
Steve Carell spiller meget godt, i en typisk rolle for ham. Og så er ham inderen altså bare morsom. Og så rammer den faktisk også meget godt, mht. beskrivelsen af Andy. En typisk nørdet enspænder, som ikke engang har pakket de sjældne figurer ud, da de er en formue værd.
7.5/10
L'Argent
En mere alvorligere sag. Luc Bresson's sidste film, baseret på en novelle af Tolstoi. En ung knægt skylder nogle penge, men hans far vil ikke låne ham pengene, så han tjener dem ved at købe nogle varer ind for en kammerat, med falske penge. Da butikken finder ud af dette, giver de pengene tilbage til servicemedarbejderen Yvon som betaling for hans arbejde. Da han vil betale i restauranten bliver han anholdt for at forsøge at betale med falske penge. Yvon kan ikke bevise hvor han har fået dem fra, da de butiksansatte lyver i retten.
Dette bliver en stor nedtur for Yvon, som både mister sit job og familie.
Jeg kan godt se moralen i filmen, men den bliver bare ikke leveret så overbevisende. Skuespillet er OK, især taget i betragtning at det er nogle helt nye og derfor ukendte skuespillere. Bresson benytter sig meget af korte klip i filmen, hvilket er en sjov detalje. Det hiver dog ikke filmen op. En solid film, omend noget simpel. Og med en meget tragisk afslutning
7/10
'Cause I'm evil"
#97 filmz-jonasgr 17 år siden
'Cause I'm evil"
#98 filmz-jackjazz 17 år siden
Jeg så den igår sammen med en god veninde. Desværre faldt jeg i søvn halvvejs (fordi jeg var træt - ikke fordi filmen var kedelig), og min veninde kunne så fortælle mig bagefter, at hun ikke syntes den var særlig god.
I aften så jeg så selv den manglende halvdel, og var meget overrasket ovre, hvor meget den påvirkede mig. På trods af, at det er en film for, om og af kvinder, så synes jeg, at dens helt store force er evnen til at tale direkte til éns følelser omkring døden. Det var en meget stærk oplevelse for mig, og på den måde måske en af de bedste film jeg har set (bedømt ud fra evnen til at påvirke én subjektivt).
//JackJazz
#99 filmz-Narniabæver 17 år siden
Dinsauren Aladar ender hos nogen aber han vokser op med, og en dag må de flygte, da et meteor rammer jorden.
En flot kombination af CGI og live action.
10 / 10
#100 mr gaijin 17 år siden
Man kan kalde Almodovar meget, men der skal meget god vilje til, før man kan kalde ham en kvinde :)