Gravatar

#11 davenport 19 år siden

e-male - there is no redemption for the damned!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#12 DarkLight 19 år siden

Det er svært at holde fingeren på serie-pulsen i disse tider, for lige i øjeblikket skyder de op hurtigere end man kan nå se dem. Jeg kastede mig dog over et par nye:

Surface
Der er noget mystisk i vandet. Noget der har ligget og luret. Eller noget der lige er kommet? Hvad det end er, så er det på vej for overfladen, for både at bryde den og den verden vi mennesker troede vi var alene i.
Piloten minder mest af alt om en mellemting mellem Dybet og Jaws. Selvom det ikke er de værste referencepunkter, vækkede den ikke det store i mig.
Udsigt: Halvkedeligt. Giver den 2 afsnit mere, hvorefter den sikkert bliver droppet. Sagt med andre ord; Der er nok kød, så hvorfor sidde og spise brød.

Supernatural
Til gengæld fangede aftens anden serie min interesse. Deres mor omkommer under mystiske omstændigheder i en brand, da de er helt små. Faderen redder med nød og næppe de 2 brødre ud af branden, og indleder herefter en jagt på det okkulte i håb om at slå det ihjel, der dræbte hans kone. 22 år senere har den ene bror bevidst fravalgt sig at jage det okkulte, men pludselig en dag kontaktes han af sin bror, der ikke har hørt fra deres far i 3 uger. De drager ud på en tur igennem USA, i hælene på deres far. Man kommer bevidst til at tænke på Buffy, men for kynikerne vil jeg sige at piloten faktisk er ret spooky. Stilen er mere realistisk, hvis man kan bruge det udtryk og slet ikke så pussenusse og highschool-serieagtigt som Buffy. Buffyfans burde dog også give denne en chance.
Udsigt: Hold øje med den.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#13 myggen 19 år siden

#12: Hvor kan man se de serier? På xvid?
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#14 filmz-ataris 19 år siden

Lang tid siden nogle har skrevet i denne tråd. Jeg har fået set mange film siden.

Kieslowski: Trois couleurs
Den polske intruktør Krzysztof Kieslowski har taget slagordende fra den franske revolution: frihed, lighed og broderskab til sig, og har set hvordan disse gør sig gældende idag. Ikke på det ideologiske plan, men mere på det nede-på-jorden menneskelige plan. Kieslowskis pessimistiske livsyn er afspejlet i alle 3 film. I Rouge synes jeg dog denne er nedtonet, og filmen bærer også præg af optimisme.

Trois couleurs: Bleu
Frihed
Julie mister sin mand og barn i en bilulykke og prøver at få tilværelsen til at fungere igen. På en gang sørgelig og smuk film. Dejligt score og rigtig god brug af farven blå.
8.5/10

Trois couleurs: Blanc
Lighed
Polske Karol bliver skilt fra sin franske kone, fordi han er ikke kan fuldbyrde ægteskabet. Han er efterladt alene i paris uden penge og ude af stand til at tale fransk. Ikke på højde med Bleu og Rouge, men stadig en rigtig god film. Til tider tragikomisk.
7.5/10

Trois couleurs: Rouge
Broderskab
Valentine skader ved et uheld en ældre herres hund. Han er tidligere dommer og bruger sin tid på at aflytte sine naboer, hvilket Valentine finder forkasteligt. Der opstår dog et specielt venskab mellem dem. Kieslowskis allersidste film og måske den bedste jeg endnu har set af ham. De varmeste anbefalinger
9/10

Jeg er lige blevet kapret til en pokeraften, så det blev ikke til flere film lige nu :)
still cuckoo for cocoa puffs
Gravatar

#15 DarkLight 19 år siden

Mallrats 10th
Den skulle købes. Den skulle ses. Det skylder man da sig selv :) Jeg havde i forvejen bange andelser, da den eksisterende udgivelse var ret godt med mht. ekstramateriale.

Jeg havde ret. Der er ikke meget at komme efter hvis du ikke er diehard fan eller har en Mallrats DVD har i forvejen. Af nye ting byder den på (Frit fra hukommelsen):
- Behind the scenes fra dengang. (Booring)
- Nyt Q&A med Smith (Godt)
- Q&A med holdet. (Minder meget om en lille Evening. Needless to say, det er guf)
- Musikvideo (It fucking floor me. Den er røvsjov)
- Ny version af filmen. (Man har taget en masse af de deleted scenes der er med på den gamle DVD og klippet ind i filmen. Det betyder hovedsagelig en ny begyndelse, som giver en del mere mening til visse scener i resten af filmen. Fans ved hvad jeg snakker om)

Alt i alt fortryder jeg intet. Det er Smith. Min store ærgelse er et manglende nyt kommentarspor. Det kunne jeg godt have brugt.

Er du førstegangskøber af Mallrats? Køb den forrige version.
Har du den forrige version og spekulerer på det er værd at købe denne? Det er det ikke*.

*Overstående gælder self. ikke fans som mig selv. Vi har den allerede. Hvis det er opklarende spørgsmål, som stil dem endelig.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#16 dyg 19 år siden

Lækkert, glæder mig til at få fingre i den.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#17 Captain Vallo 19 år siden

Jeg er nu også fristet...
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?
Gravatar

#18 NightHawk 19 år siden

# 15 - Gik også og overvejede om jeg skulle købe "Mallrats 10'th". Men selv om jeg er dia hard fan af Kevin Smith's film, så blir det indkøb droppet igen. Havde også regnet med, at det var de deleted scenes, der bare var klippet ind, for at udgøre den nye version. En noget overflødigt udgivelse, hvis man har den "gamle" "Mallrats" C.E.

Hvis der, som du også savner, havde været et nyt kommentarspor, så var jeg mere fristet. Den eneste re-release af Smiths film jeg har tænkt mig at købe, blir "Clerks X". Det er daen forskel i udgivelser der virkelig batter.

Og så er der jo lige åbningsscenen i "Mallrats", der efter min smag, burde være droppet, til fordel for den med Guvenøren og Svenning's raseri anfald, som Brody med ubesværet coolnes leverer. De scener er 100 gange sjovere, end dem Smith endte med at bruge, eller rettere blev tvunget af Universal til at bruge.

Michael Rooker, er fanme sjov som Svenning. Fuldstændig egocentreret og total psyco.

Helt enig, mht Jason Lee, han er sgu en cool cat, hvis karriere har fortjent bedre.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#19 DarkLight 19 år siden

Nu har han jo fået sin egen brilliante serie :)
Gravatar

#20 NightHawk 19 år siden

# 19 -

Helt fortjent! Jason Lee har bare en cool karisma. Hvis jeg sku gifte mig med en mand, så blev det uden tvivl ham :)

Ups, der skulle ha stået "som Brody med ubesværet coolnes fremprovokere" i # 18.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."

Skriv ny kommentar: