Veronica Mars - Sæson 2, Afsnit 6 Det holder stadig. Mere end nogensinde. De formåede at grave en dybt imponerende krimi-hul i sæson 1. I S2 laver de satme hullet breddere. Jeg er dybt imponeret. Jeg havde ellers troet de ville begynde på et nyt sæson mysterie.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Paths Of glory røg ned igår - ikke en af Kúbricks 5 bedste men stadig en af de mest de film der mest vedholdet kritisere den militære ledelse - super castet.
Jeg fik smidt denne på dvd-afspilleren i går aftes og det var en lidt underlig oplevelse.
Efter "Batman Begins", virker Burtons Batman-film ikke så godt som tidligere. Det er stadig en udemærket film som jeg ganske sikkert vil se igen, men Batman er en anelse for kæk, skurkene er lige et tak for fjollede og virker på ingen måde så farlige længere og der er lidt for meget af Burtons eget præg i filmen.
Selve dvd'en var dog en stor oplevelse, da filmen virkelig har fået et løft i skarphed og farverne har fået et pift, så billedet er rigtigt lækkert. Jeg har desværre ikke den gamle udgivelse at sammenligne med, men jeg mener helt bestemt at kunne se stor forskel mellem de to.
Jay & Bob Do Degrassi: West End Girls (Afsnit 1) Som diehard fan, blev jeg self. nødt til at checke disse 2 afsnit ud, hvilke skulle vise sig at være en noget blandet fornøjelse. Det er på sin vis mystisk at hoppe lige ind i en serie, hvor man ikke aner en hujende fis om cast'et og deres historie. Jeg havde derfor, i mit stille sind, håbet på 2 ting. 1) De 2 afsnit ikke bar voldsom præg af "Du er lige kommet ind fra gaden"-følelsen. 2) De ville være ret Smith-præget og kunne sagtens ses ude af kontekst. Til min gru opdager jeg, i afsnit 1, at dette ikke er tilfældet. Man hopper lige ind i et cheerleader-drama, man ikke aner hvorfor eksisterer eller hvorfor de hader hinanden på forhånd. Desuden er afsnittet meget Smith-tyndt(pun!). Jeg var skuffet. Historien lugter langt væk af teenageserie-metercrap og jeg indser samtidig hvor genial 'Veronica Mars' er på sit felt.
Jay & Bob Do Degrassi: Going Down The Road (Afsnit 2) Lige så dårlig afsnit 1 er. Lige så god er afsnit 2. Den vamle hovedhistorie med en svigtet svigersøn, som dropper sine lykkepiller, forstyrrer kun lidt i forhold til Smith-magien(Fordelingen er cirka 50%/50%). Det kan godt være at duoens screentime ikke engang sniger sig op på et 2 cifret minutbeløb, men de stjæler tilgengæld alt når de er på. Hvis jeg kan blive ophidset af så lidt, er jeg overbevidst om at jeg dør når Clerks 2 er ude. Afsnit 2 redder det hele på målstregen. (Og indledes af en fantastisk Alanis)
Konklusion: Hvis man ikke absolut skal se alt hvad Kevin Smith rører ved, er der ikke meget at komme efter her. De respektive hovedhistorier er for massive, til at gøre det til noget jeg vil se flere gange. Jeg ser frem til kommentarsporet i aften. 3 / 6
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
bortset fra mig og min kammerat sad i et lokale fyldt totalt op med den største gang nørder jeg længe har set i ét lokale, var filmen top nice, sci-fi af højeste kvalitet :)
eneste minusser var den til tider meget "corny" bob saget humor, men det fandt resten af lokalet sq enormt underholdende, så ved ikke om det bare er mig og min mate...
og så er filmen simpelthen for kort, er ligesom de har prøvet at tage en serie på 4 sæsonner eller noget, og så proppe den ned i en 2 timers film, der er simpelthen for mange ting der ikke blir forklaret ordenligt pga. vi skal skynde os videre hele tiden.. havde sq ikke gjort mig noget hvis den kom i en LOTR Extended spilletid og så vi rigtigt kom ind i handlingen.. :)
men at kalde det et større minus ved jeg nu ikke om man kan, jeg var ihvertfald underholdt (og til tider irriteret pga. de nørder og deres konstante grinen, seriøst, har i hørt rigtige nørder grine...?)
Jay & Bob Do Degrassi: Kommentarspor Han er for mig målestokken af, hvordan et kommentarspor skal være. Sjovt, informativt og uden pauser. Derudover den eneste mand, der kan få mig til at lytte en kommentarspor igennem flere gange. (Pudsigt nok til Jersey Girl). Der er heller ikke sparet på løjerne i disse 2 afsnit. Afsnit 1 endda hele 2 af slagsen, da man efter Afsnit 2 simpelthen havde mere at fortælle.
Vanen tro er der ikke et stille øjeblik og Kevin forsætter i højeste gear, som var det hans egen film. Desværre er det hele meget Degrassi-præget, og da man ikke interesserer sig syndeligt for seriens baggrund og tilblivelse, kan det nemt blive ligegyldig information. De får dog flere gange hylet panelets eneste kvindelige deltager helt ud af den og jeg skreg af grin flere gange. Fans kan roligt skrive ½ - 1 karakter mere på skalaen, og begynde at lede efter et sættet. Den skal som minimum ses.
#41 DarkLight 19 år siden
Det holder stadig. Mere end nogensinde. De formåede at grave en dybt imponerende krimi-hul i sæson 1. I S2 laver de satme hullet breddere. Jeg er dybt imponeret. Jeg havde ellers troet de ville begynde på et nyt sæson mysterie.
#42 jessup 19 år siden
#43 filmz-Kadann 19 år siden
Jeg fik smidt denne på dvd-afspilleren i går aftes og det var en lidt underlig oplevelse.
Efter "Batman Begins", virker Burtons Batman-film ikke så godt som tidligere. Det er stadig en udemærket film som jeg ganske sikkert vil se igen, men Batman er en anelse for kæk, skurkene er lige et tak for fjollede og virker på ingen måde så farlige længere og der er lidt for meget af Burtons eget præg i filmen.
Selve dvd'en var dog en stor oplevelse, da filmen virkelig har fået et løft i skarphed og farverne har fået et pift, så billedet er rigtigt lækkert. Jeg har desværre ikke den gamle udgivelse at sammenligne med, men jeg mener helt bestemt at kunne se stor forskel mellem de to.
#44 DarkLight 19 år siden
Som diehard fan, blev jeg self. nødt til at checke disse 2 afsnit ud, hvilke skulle vise sig at være en noget blandet fornøjelse. Det er på sin vis mystisk at hoppe lige ind i en serie, hvor man ikke aner en hujende fis om cast'et og deres historie. Jeg havde derfor, i mit stille sind, håbet på 2 ting. 1) De 2 afsnit ikke bar voldsom præg af "Du er lige kommet ind fra gaden"-følelsen. 2) De ville være ret Smith-præget og kunne sagtens ses ude af kontekst.
Til min gru opdager jeg, i afsnit 1, at dette ikke er tilfældet. Man hopper lige ind i et cheerleader-drama, man ikke aner hvorfor eksisterer eller hvorfor de hader hinanden på forhånd. Desuden er afsnittet meget Smith-tyndt(pun!). Jeg var skuffet. Historien lugter langt væk af teenageserie-metercrap og jeg indser samtidig hvor genial 'Veronica Mars' er på sit felt.
Jay & Bob Do Degrassi: Going Down The Road (Afsnit 2)
Lige så dårlig afsnit 1 er. Lige så god er afsnit 2. Den vamle hovedhistorie med en svigtet svigersøn, som dropper sine lykkepiller, forstyrrer kun lidt i forhold til Smith-magien(Fordelingen er cirka 50%/50%). Det kan godt være at duoens screentime ikke engang sniger sig op på et 2 cifret minutbeløb, men de stjæler tilgengæld alt når de er på. Hvis jeg kan blive ophidset af så lidt, er jeg overbevidst om at jeg dør når Clerks 2 er ude. Afsnit 2 redder det hele på målstregen. (Og indledes af en fantastisk Alanis)
Konklusion:
Hvis man ikke absolut skal se alt hvad Kevin Smith rører ved, er der ikke meget at komme efter her. De respektive hovedhistorier er for massive, til at gøre det til noget jeg vil se flere gange. Jeg ser frem til kommentarsporet i aften.
3 / 6
#45 chronaden 19 år siden
bortset fra mig og min kammerat sad i et lokale fyldt totalt op med den største gang nørder jeg længe har set i ét lokale, var filmen top nice, sci-fi af højeste kvalitet :)
eneste minusser var den til tider meget "corny" bob saget humor, men det fandt resten af lokalet sq enormt underholdende, så ved ikke om det bare er mig og min mate...
og så er filmen simpelthen for kort, er ligesom de har prøvet at tage en serie på 4 sæsonner eller noget, og så proppe den ned i en 2 timers film, der er simpelthen for mange ting der ikke blir forklaret ordenligt pga. vi skal skynde os videre hele tiden.. havde sq ikke gjort mig noget hvis den kom i en LOTR Extended spilletid og så vi rigtigt kom ind i handlingen.. :)
men at kalde det et større minus ved jeg nu ikke om man kan, jeg var ihvertfald underholdt (og til tider irriteret pga. de nørder og deres konstante grinen, seriøst, har i hørt rigtige nørder grine...?)
den får 5/6 herfra :)
PS. DAMN Summer Glau er lækker!
#46 ks 19 år siden
#47 wiseguy 19 år siden
Lad os alle grine højt i kor!!!
#48 chronaden 19 år siden
#49 DarkLight 19 år siden
Han er for mig målestokken af, hvordan et kommentarspor skal være. Sjovt, informativt og uden pauser. Derudover den eneste mand, der kan få mig til at lytte en kommentarspor igennem flere gange. (Pudsigt nok til Jersey Girl). Der er heller ikke sparet på løjerne i disse 2 afsnit. Afsnit 1 endda hele 2 af slagsen, da man efter Afsnit 2 simpelthen havde mere at fortælle.
Vanen tro er der ikke et stille øjeblik og Kevin forsætter i højeste gear, som var det hans egen film. Desværre er det hele meget Degrassi-præget, og da man ikke interesserer sig syndeligt for seriens baggrund og tilblivelse, kan det nemt blive ligegyldig information. De får dog flere gange hylet panelets eneste kvindelige deltager helt ud af den og jeg skreg af grin flere gange.
Fans kan roligt skrive ½ - 1 karakter mere på skalaen, og begynde at lede efter et sættet. Den skal som minimum ses.
#50 chronaden 19 år siden