Gravatar

#51 NightHawk 19 år siden

Har lige set de første 7 afsnit af "Firefly" og den lever fuldt op til dens positive anmeldelser og anbefalinger, den bla. har fået herinde på Filmz.

Joss Whedon's mix af Western og Sci-Fi, er suverændt gennemført. Han har taget det bedste fra "Star Wars" og krydset det med John Ford og Howard Hawks og lavet en helt unik serie. Med mindre de sidste 7 afsnit er ekstremt ringe, så fatter jeg simpelthen ingenting af, at "Firefly" blev fjernet fra skærmen, efter så kort tid.

Humoren er herlig tør og underspillet og ødelægger på intet tidspunkt de dramatiske højdepunkter. Effekterne er sparsomme, men ganske solidt lavet og personerne er velskrevne og deres indbyrdes konflikter er hele tiden med til at holde interessen fanget. Og så er det befriende at se, en upolitisk korrekt frontfigur som Kaptajn Malcolm Reynolds, gi skurkene tørt på.

Mine favorit-afsnit, indtil videre må være : "Train Robbery" og "Jaynetown"! Super underholdning og foreløbigt ligger karakteren på 6/6.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#52 chronaden 19 år siden

kan høre vi er på samme bølgelængde :)
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#53 Captain Vallo 19 år siden

Jeg ridder i disse dage den selvsamme bølge.
Min bedre halvdel insisterer dog på at spare på afsnittene, så vi ikke løber tør for Firefly lige med det samme. Det er svært, men hvor kan man dog glæde sig til aftenen kommer, kaffen brygges og Firefly stoppes i afspilleren.
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?
Gravatar

#54 myggen 19 år siden

#51: Personligt synes jeg det er den sidste halvdel der er bedst, det virker som om han for alvor er ved at få styr på serien. Desværre når der aldrig at komme en rigtig gennemgående tråd, da serien på dødstidspunktet dårlig nok var færdig med at introducere personerne og universet.

Jeg har ikke set filmen endnu, men det er nærmest tragisk, at serien aldrig rigtig nåede at folde sig ud, den kunne være blevet genial!

Og på den anden side er det sgu' bare en tv-serie.. :)
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#55 DarkLight 19 år siden

Den gennemgående tråd er self. River Vs. Alliancen. Det bliver introduceret i Afsnit 1. Det er ret åbenlyst.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#56 myggen 19 år siden

:)

Ja, jeg har luret, at det er den gennemgående tråd. Ikke desto mindre, så er der ingen af afsnittene der hænger sammen handlingsmæssigt, og de kunne stort set have været sendt i vilkårlig rækkefølge (hvilket de også blev). Det samme gjorde sig gældende i både Buffy og Angel, som efter ½-1 sæson begyndte at hænge sammen rent handlingsmæssigt, men cliff-hangere etc.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#57 Captain Vallo 19 år siden

Er Angel værd at investere i og hvor mange sæsoner er på markedet?
If there was a god
then why is my arse
Gravatar

#58 myggen 19 år siden

Jeg synes Angel er en fantastisk serie, især de første 1½ sæson. Jeg blev i går færdig med 4 sæson, og mangler nu kun at se 5. og sidste sæson (ja, jeg er lidt bagefter).

Hvis du kunne li' Buffy, vil du også kunne li' Angel. Det ville især have været fedt at se dem 'synkront', da de af og til krydser hinanden. TV2 har faktisk magtet at vise dem så det passede.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#59 Captain Vallo 19 år siden

Men det er ikke strengt nødvendigt, også at investere i Buffy?
If there was a god
then why is my arse
Gravatar

#60 myggen 19 år siden

Nej, overhovedet ikke. Der er visse af seriens personer der går igen (nej, ikke spøgelser), og et par referencer til hvad der sker i Buffy, men intet af det har nogen indflydelse på historierne i Angel. Men hvis man aldrig har set Buffy, vil det måske virke lidt underligt når visse personer dukker op. Svært at sige, når nu jeg har set hele Buffy.
Kværulant extraordinaire

Skriv ny kommentar: