Gravatar

#141 evermind 18 år siden

Men alene tag-linen... "sister licking good"! :D
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#142 NightHawk 18 år siden

# 126 -

Hey Bruce. Havde lige glemt jeg havde en anden aftale igår, så jeg kom ret sent hjem og ku' derfor ikke nå at se "Malena" igennem. Havde heldigvis fri i dag, så jeg er lige blevet færdig med at se den. Jeg står stadig 100 % bag anbefalingen af den Koreanske Uncut version. Jeg aner ikke hvorfor ham brugeren på Amazon skrev, at den sku være cencureret med mørke barer/spots vdr. de mere erotiske scener. Det kan jeg så lige understrege, at det er den IKKE. Det hele er med, Monica Bellucci's krop er på ingen måde cencureret i hendes nøgen scener og der er hverken klippet eller noget i den stil.

Så køb den trygt og glæd dig til scenen hvor Monica Bellucci, vasker sig med to halve citroner! Mums det kræs :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#143 DarkLight 18 år siden

Jeg er på sidste DVD af Sæson 1 af Huff. En interessant oplevelse.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#144 filmz-Bruce 18 år siden

#142 Takker! Jeg fandt forklaringen! Hvis man afspiller filmen MED engelske undertekster, så er den IKKE censureret. Viser man den uden, så er billedet censureret :) Den finder koreanerne nok ikke ud af ;)

Jeg har købt den hos KoreanDVDs, tak for testen :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#145 davenport 18 år siden

Gerne nogle screenshots, til os der hoppede på Stereo Studio vognen ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#146 NightHawk 18 år siden

# 144 -

Det var så lidt :) Lyder godt nok spøjst med de undertekster/cencurfunktion!
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#147 filmz-Bruce 18 år siden

#146 Nøgenhed og politisk kritik er stadig ikke fuldt ud tilladt i Sydkorea :(
Gravatar

#148 mr gaijin 18 år siden

Belle de Jour (1967)

Luis Bunuel hopper ind i hovedet på en seksuelt frustreret borgerlig kone i ”Belle de Jour”. Og det er denne rolle som Severine, at superblondinen Catherine Deneuve ofte er blevet hyldet for. Jeg vil ikke afvise dennes films klassikerstatus, men den tiltalte mig nu ikke så meget igen.

Filmens omdrejningspunkt er netop denne borgerlige hustrus udlevelse af nogle undertrykte masochistiske fantasier ved at prostituere sig selv, og det kræver en fascination af dette for at kunne værdsætte filmen ordenligt. Men jeg var nu ikke specielt fascineret af nogle af karaktererne i denne film, og filmens fascination af seksuel perversion virkede på mig meget gammeldags og ikke så interessant. Den er mere interessant som en skildring af mennesker, der er så pæne udvendige, at deres seksuelle tilbøjeligheder imploderer.

Severine lever et pænt og stille liv med en pæn og ordentlig mand. Men hun drømmer og fantaserer om at blive sølet til og tvunget til beskidt sex med fremmede, grimme mænd. Da hun hører igennem en veninde, at en af deres bekendte har prostitueret sig selv, bliver Severine nysgerrig. En rig og arrogant playboy, der konstant er ude efter hende, fortæller hende om et bordel, som han besøgt nogle gange. Hun kæmper med sin anstændighed og sin skam, før hendes fødder finder vej til døren. Men efter hun lærer hurtigt at nyde at blive brugt seksuelt, selv om hun absolut ikke forstår det, når en mand ønsker at blive domineret af hende. Hun finder mere og mere ro i sig selv, jo mere hun bliver brugt på denne måde. Men hjemme hos manden er alting fortsat pænt. Sådan bliver det selvfølgelig ikke ved.

Men Bunuel lader til at være mere interesseret med Severines jagt efter fantasiverdenen, og i sidste ende handler det også mere om den sammensmeltning frem for konflikt. Måske lever Severine fra starten i den verden. Den første sekvens foregår i hendes hoved, hvor hun kører i hestekaret i skoven med sin mand. Manden stopper vognen, da hun opfører sig koldt overfor ham. Han tvinger hende ud til et træ, som han binder hende til efter at klæde hende af. Han får de to grimme hestekuske til at piske hende, og derefter giver han dem lov til at misbruge hende.

Jeg mener ikke, at Bunuel i denne film har lavet en film, der nedgør kvinder, som nogle kritikere påstår. Bordelmutteren i filmen er en stærk kvinde, der ikke lader sig kue af andre. Hun er heller ikke bange for sin seksualitet, da hun kysser Severine. Det er den pæne, borgerlige, kedelige Severine, der er ude af stand til at udtrykke sin seksualitet overfor sin mand. Manden er til gengæld heller ikke i stand til at læse Severine. Han vil have hende til at være en pæn og gravid sød lille dame. Det tragiske er, at hun forbliver i sin fantasiverden, selv når hendes udlevelse af de lyster i den verden har haft katastrofale følger.

Tematisk er der nogle interessante ting, men jeg blev aldrig fascineret af filmen i sin helhed. Mange karakterer virkede – måske bevidst – som tegneseriefigurer. Andre karakterer virkde blot forudsigelige og kedelige. Inklusiv Severine. Men Bunuel har til tider nogle interessanter shots med i filmen. Som for eksempel Severine der lader hånden løbe ad en kold marmorkant, mens hun venter på, at hendes liv krakelerer. Så bestemt ikke en uinteressant skovtur, men jeg har nu aldrig haft smag for småfrustrerede borgerfruer.

6/10
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#149 filmz-Bruce 18 år siden

Princesse Mononoke.
Tidlig Miyazaki (Chihiro, Howls Moving Castle). Som sædvanlig er der mere substans i hans tegnefilm for et voksent publikum end en vilkårlig Disney film. Det ses tydeligt, at hans "streg" har udviklet sig siden denne film, men kvaliteten og underholdningsværdien er stadig høj. Dog er en plads som nummer #104 på IMDB, vel meget i overkanten.

Den kommer ikke på niveau med Chihiro, som vel også nærmest er magisk god.

Film: 7/10

The Train
Gensyn med Frankenheimers geniale krigsfilm med Burt Lancaster i hovedrollen, som Labiche, lokomotivfører, stationsforstander og modstandsmand. Overset perle, som er langt mere tro i sin portrættering af tiden og nazisterne end sine samtidige ww2 film som Navarones Kanoner, Det Beskidte Dusin, Kellys Helte og Ørneborgen.

Tidligere anmeldelse her.
Gravatar

#150 mr gaijin 18 år siden

#149 For tiden har jeg en figur af disse hvide skovånder, der laver klikkelyde og drejer med hovedet, som strap på min mobiltelefon. De er nuttede på en spooky måde :)
Happiness is not always the best way to be happy.

Skriv ny kommentar: