Gravatar

#151 filmz-Bruce 18 år siden

#150 Ups! Så har jeg ENDNU dårligere nyheder :( En kollega bestilte 3 dvd film leveret til min adresse, da han skulle til Mallorca. Old Boy, Taegugki og ... Narnia :( Jeg troede, i min psykedeliske bestillingsverden, det var mig som havde bestilt den fejlagtigt. Det var det ikke :( Så jeg kan desværre ikke overdrage den til dig :(
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#152 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

# 151 Slam - Wam - Pauw - Puf - Doingen (Citat fra en episode af Bataman !) - Shame on you ;)

Ohhhh well ... så vil jeg bestille "La Samurai" for pengene istedet for, som du bliver tvangsindlagt til at se på din lille skærm ;)

BTW ... i pakken fra forleden var der bl.a.

Dear Frankie (Sød lille skotsk film)

Parfum d'Yvonne
Monsieur Hire (VHS)
Tango (VHS)
alle 3 af Patrice Leconte

Autumn Tale (VHS)
A Summer's Tale (VHS)
A Winter's Tale (VHS)
A Tale of Springtime (VHS)
alle 4 af Eric Rohmer

La Stazione (VHS)
af Sergio Rubini

La Dolce vita
af Federico Fellini
samt en biografi om Federico Fellini

Alt sammen købt brugt for en slik og anmeldelse vil komme på senere :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#153 filmz-Bruce 18 år siden

#152 Repent repent!!!

Le Samurai i den nye udgave...yessir!!!
Gravatar

#154 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

Oui mon ami - Alain Delon est trop frais dans ce film. Il est l'un de mes acteurs français préférés du 60s.

Gravatar

#155 filmz-Bruce 18 år siden

Si ;) Og Yves Montand var faktisk heller ikke så ringe.
Gravatar

#156 NightHawk 18 år siden

The Bachelor Party

Forestil jer okult-detektiven Robert Langdon, gå amok iblandt friske damer, fulde støddere og et hav af mere eller mindre stinkende berusede samling kulørte tosser i et polterabend, der starter i et mindre herre-selskab, men som igennem den absolut platte men meget morsomme "handling" forvandler sig til et sandt kaos af sjofelthedder, svingende patter og sågar et æsel, der tager en enkeltbillet via en heftig overdosis coke!

Det er scenariet i Neil Israels party basker fra 1984.

Set i lyset af at Hanks idag er kendt som ultra seriøs skuespiller og Oscar modtager, gir det lige 80'er klassikeren "Bachelor Party" en ekstra dimension, ved et gensyn, når han gir den fuld skrue i rollen, som den smålumre sjuft/ungkarl Rick Gazzo, der nu endelig har besluttet sig for, at plante fødderne solidt i badekarret og blive gift.

Vennerne, der er en samling lidderlige, øltyllende men stadig charmerende samling scorekonger, er naturligvis i chock over Hanks opsigelse af ungkarlens frie liv og beslutter derfor som plaster på såret, at gi ham en sidste tur i "bon-bon land" på byens lokale og temmelig snobbede hotel.

Det lyder jo altsammen fedt nok, men i kulissen lurer Hanks kommende bruds gamle flamme og enhver svigermors drøm, den højrøvede og opblæste overklasse dengse Cole og brudens rige far, der koste hvad det vil, vil gøre alt i verden for, at forpurre det kommede bryllup.

Duellen imellem Cole og Hanks kommer der selvfølgelig ret mange sjover scener ud af, der iblandt en af filmens morsommeste scener, hvor Hanks og gutterne hænger Cole ud i bar røv fra 5 sals højde kun hængende i en stor knude af lagner, som straf for et attentatforsøg på Hanks. En anden favorit scene, er lidt tidlige under festen, hvor Hanks ven den fesne Ulrik Wilbæk lookalike Gary kommer til at score en kvinde, der uheldigvis for ham, viser sig at ha lidt ekstra, end hvad han havde forventet, i godteposen.

Som sagt ender alt i kaos da politiet stormer hotel værelset og det hele ender i en absurd biljagt, der kulminere med en slåskamp i en biograf under en 3-D sci-fi film. Det er langt ude og så weird at man tilgir instuktøren for den totalt usamhængende afslutning.

Ud over Hanks sprælske præstation, kan man også nyde, at se i et par af rollerne som vennerne, den eneste rigtige ninja Michael Dudikoff og Adrian Zmed, som mest er kendt som William shatners gymnastiske makker i "T.J. Hooker". Af kulørte indlag i filmen er der fyret godt op for plathedderne med figurer, som alfonsen Ghandi, hans højrehånd Cowboy Milt, en flok overperverse japanere og ikke mindst men i den grad størst tjeneren "Nick the Dick"!

Ja, det er plat og jo det er bare patter og sjofle jokes galore, men det hele blir udført på en særdeles chamerende og underholdende facon, der gør at man bærer over med det dybt underlødige manuskript. Feminister bør dog holde sig langt væk fra "The Bachelor Party", som befriende nok er fra før den politiske korrekthed indtrådte i amerikanske komedier og som "American Pie" filmene, som efter min mening ikke når den her til sokkeholderne, først for alvor fik på banen igen i midten af 90'erne.

Jeg grinte mange gange da jeg for første gang så filmen for cirke 15 år siden og selv om den nogen steder er lidt for 80'er sløset i betrækket, så er den stadigvæk særdeles seværdig og ret underholdende.

4/6
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#157 jessup 18 år siden

så au harad Balthazar af Bresson:

Æslet Balthazar går fra ejer til ejer og gennemgår(symbolsk) nogle af menneskets livs epoker.

Den er fantastisk klippet. Efter den tids kriterier naturalistisk spillet af ikke-skuespillere, suverænt fotograferet og meget rørende uanset hvilket niveau filmen taler til en på. En mesterlig film af en mesterlig instruktør - 10/10.

Ps. regn ikke med at Æslet har gennemgået nogen form for Disneyfication - der er ej heller tale om Old Yeller eller Lassie.
This is just until June
Gravatar

#158 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

Nu ser vi så tit Film gennemgået, så her kommer lidt om et par musik dvd'er jeg har ligget og lyttet til mens jeg har været syg:

Peter Gabriel - Play The Videos

Dette er en samling af 23 Videoer fra en af de kunstnere som var med til at gøre MTV, VH 1 osv. til mere end blot at se en kunstner på scenen.

I 1994 fik vi Secret World Live, og i 2003's Growing Up Live - 2 udgivelser, som viser lidt af hvad han kan på en scene og nu er turen så kommet til hans videoer, som altid har været spændende og langt for ud forsin tid.

Disse videoer viser ham både alene, men også hans samarbejde med forskellige instruktører og andre kunstnere som fx Stephen R. Johnson ("Big Time", "Steam", "Sledgehammer" som iøvrigt er lavet af Wallace & Gromit's Nick Park), Godley and Creme ("Don't Give Up", "Biko"), Matt Mahurin ("Red Rain", "Mercy Street"), Francois Vogel ("Growing Up"), Kate Bush ("Don't Give Up") og Sean Penn ("The Barry Williams Show").

Nu køber jeg normalt ikke dvd'er for at se musikvideoer, for faktisk er det når man slår over på DTS lyden og slukker tv'et og lyset numrene virkelig kommer til live og man kan forstå hvilken interresant musiker/kunster Peter Gabriel er. Ikke nok med at der kommer dybde i musikken, men man træder også ind i en verden af vellyd og gennemtænkt mix. Alle numre har fået et løft og efter man har hørt numrene sådan, er det meget svært at lytte til dem i 2 kanals stereo, som der også er mulighed for.

Hver sang får en introduktion, så kender du ikke til forhistorierne er der også lidt at hente her.

Alt i alt bedre end en almindelig Greatest Hits, men også en chance for se en kunstners udvikling gennem næste 30 år uden at det bliver kedeligt.

Film: 7/10
DVD: 8/10 (DTS lyden 10/10)

Eric Clapton: 24 Nights

I viteren 1990/1991 boede Clapton i England og over 24 afterner lavede han en masse koncerter, med sit band, en række store blues navne, hele National Philharmonic Orchestra, under ledelse af Michael Kamen og det er et 13 sang uddrag fra disse koncerter du kan opleve på denne dvd.

Endnu en koncert dvd, som lyder rigtig godt selv i 2 kanals PCM stereo, problemet er bare at den føles for kort, man hungre efter mere efter de 90 minutter er gået. Billedkvaliteten er som dårlig VHS, men stemningen er god og Clapton er i topform. Man får bl.a. en fantastisk lang udgave af "Wonderfull Tonight".

Koncerten er ikke lige så god som fx Unplugged, men afgjort en god intro til alle som vil lære ham at kende.

Film: 6/10
DVD: 7/10

Roy Orbison - Black & White Night

Jeg vil slutte af med omtale en af de fedeste live dvd'er på markedet til en billig penge.

Roy Orbison: Black & White Night blev produceret til tv kort før hans altfor tidlige død i 1988. Dette er en fantastisk koncert ikke blot fordi man får 17 af hans bedste sange i flotte live udgaver, næææ det sande guf kommer fra dem som er med til at fremfører dem:

Her er blandt andre Jackson Browne, Elvis Costello, K. D. Lang, Bonnie Raitt, J.D. Souther, Bruce Springsteen, Tom Waits, and Jennifer Warnes, sammen med rytme sektionen fra Elvis Presley's 60s and 70s tour band, der alle spiller op til RO på bedste vis, så det er svært at sidde stille under de lidt over en time koncerten varer. Disken sprudler af glæde og ingen prøver at overgå hinanden, men løfte musikken fra 60'er ind i 80'erne og ud over scenekanten, hvilket løses til UG X og Slange.

Koncerten er skudt på rigtig film, hvilket giver et helt fantastisk billede uden større fejl. Lydside er et helt kapitel for sig selv. DD 2.0 og 5.1 er flotte, men det er når du skifter til DTS man for alvor bliver væltet omkuld, så mit råd er at den første gang du lytter til den, at du undgår at skifte mellem de forskellige spor, hvis du ikke vil brænde dine højttalere af, for det er store niveau forskelle. Er du til guitar rock er der ingen vej uden om denne dvd, også selvom du måske ikke lige er RO fan.

Film: 7/10
DVD: 9/10

3 musik dvd'er, der er billige i anskaffelse men bestemt viser, hvorfor dvd er et fedt medie til andet end blot film.

Gravatar

#159 filmz-Bruce 18 år siden

#158 Tak for gennemgangen! Helt enig med RO! Håber du blev rask :)
Gravatar

#160 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

# 159 Skal æde pencillin et par dage endnu, men det går fremad :)

Syntes bare vi trængte til lidt nyt liv i tråden, med andet end filmz ;)

Skriv ny kommentar: