Walk The Line, Johnny Cash har lige fået sig en ny fan, for fanden hans musik rykker !
nåja ehmm filmen øh øh kanon god pragt skuespil af både Joaquin og Reese, Robert Patrick, som Farmer sku jeg lige vænne mig til hehe, havde genset Terminator 2 dagen før, så den sad stærk i hukommelsen 8-)
Der bare lige en ting,
da Cash Køber huset der ved søen, hvor har han så pengene fra?, synes man fik indtrykket af han var broke fra scenerne der var før med ham ?
Jeg kunne også godt li Witherspoons "overdrevet" ansigts memik når hun sang, smilet var smittene må jeg sige 8-)
Men kanon film hvertfald, og hvis i vil ha mig undskyld, jeg skal til og finde ud af et godt Johnny Cash album jeg skal anskaffe mig 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Fik set to gode film her til aften, begge med arabisk islæt. Har ikke lige tid til de store anmeldelser.
Paradise Now Arabisk film om to almindelige gutter fra Nablus i Palæstina, hvis liv ændrer sig pludseligt, da de pludselig befinder sig i rollen som potentielle selvmordsbombere. Kontrasten fra livet i en flygtningelejr til den israelske side af hegnet er stor og livskvaliteten ligeså. Når mulighederne er minimale, er man lettere påvirkelig for ekstremisme og vi befinder os i arabiske sko og kan måske bedre forstå deres retorik og handlinger ovenpå på filmen.
Der er enkelte tiltag undervejs, som går i rette med selvmordsbomber som legitimt middel og som opfordrer til kamp med andre midler, men ikke desto mindre sættes det kraftigt i relief til slutscenen, som på en måde virker retfærdiggørende, men trods alt sætter spørgsmålstegn ved handlingen, på et tidspunkt hvor det er givet, at livet for den ene bombemand, måske alligevel er værd at leve
Filmens svaghed er, at de to udvalgte til terroraktionen, absolut ikke ligner prototyper på bombemænd. Jeg tvivler stærkt på, at folk så svage i troen, blivet tiltroet så stort et ansvar. Der må nødvendigvis være en vis form for fanatisme involveret i en beslutning, om at sprænge sig selv og andre uskyldige i luften. Disse to er alt andet og derfor er det for subjektivt for mig. Dermed ikke sagt, jeg ikke kan se uretfærdighed etc. i palæstinensernes vanskelige situation. Der virkede terrorist rekruteringen i Syriana meget stærkere og mere realistisk på undertegnede.
Men absolut en god film.
Film: 7/10 DVD: 7/10
Gegen Die Wand (Head-on) Tyrkisk-tysk film om en ung ny-tysker (ja det lyder af helvede til, men det er vist politisk korrekt) kvindes (Sibel) kamp for et proforma ægteskab, for at slippe ud af sin families greb og få et eget liv. Hun vælger den 45 årige Cahit, som ikke just er svigermekanikkens drøm af en svigersøn, da denne er flaskeindsamler på et mindre koncertsted.
Det var en både underholdende, morsom, tragisk og bizar fortælling, som var både rørende og velspillet. Der var ikke meget negativt at sige om denne film, en af de bedste for 2005.
Film: 8.2/10 DVD: 7/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Bruce og jeg nød i går 2 gode dokumentarer efter dels en go' omgang Tai Food, men også lidt test af forskellige dvd'er.
Det første vi så var et spændende dokumentar program med titlen "Wings for Wheels: The Making of "Born to Run" med The Boss og E Street Band som i en blanding af nye og gamle optagelse fortæller om tilblivelsen af dette fremragende album og den efterfølgende koncert i Odeon Hammesmith i London i 1975.
Billede og lydside (flot mixet DD 5.1) går op i en højere enhed og efter at have set dette program kan man ikke blot have respekt for Bruce Springsteen, men også den måde han virkelig går op i tilblivelsen og tænker tit på i dag, hvor meget produerne i dag, stort set sætter sig på det hele og lader kunstnerne i baggrunden, hvilket jo gør at det i sidste ende ikke er bandet sound man køber men producerens.
Film: 9/10 DVD: 9/10
Herefter to vi fat på en anden spændende dokumentarfilm, men også uhyggelig, nemlig Gimme Shelter om en af Rolling Stones koncerter, der starter med Love, Peace and Harmony - Flower Power og alt er åhhh så godt men ender i druk og mord for åbent kamera for øjnene af dig, og et band som må flygte i helikopter. Et meget spænde spændende dokument for eftertide som viser den anden side af 70'erne end man er vant til og ikke mindst MEGET anderledes end Woodstock, der fandtsted 4 månder før. Den kopi vi så var fra Criterion Collection og sikke en flot udgivelse både med hensyn til lyd og billede når man tænker på at kilden er gammel og slidt 16mm.
Film: 10/10 DVD: 10/10
2 dokumentarer man bestemt ikke må snyde sig selv for, hvis man er seriøs rockmusik elsker.
#21 mr gaijin 18 år siden
#22 elwood 18 år siden
nåja ehmm filmen øh øh kanon god pragt skuespil af både Joaquin og Reese, Robert Patrick, som Farmer sku jeg lige vænne mig til hehe, havde genset Terminator 2 dagen før, så den sad stærk i hukommelsen 8-)
Der bare lige en ting,
Jeg kunne også godt li Witherspoons "overdrevet" ansigts memik når hun sang, smilet var smittene må jeg sige 8-)
Men kanon film hvertfald, og hvis i vil ha mig undskyld, jeg skal til og finde ud af et godt Johnny Cash album jeg skal anskaffe mig 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#23 lagoni 18 år siden
#24 filmz-Narniabæver 18 år siden
Israelsk dokumentarfilm fra 2001, der handler om børn i Jerusalem, og de fortæller om bl.a. om krigen, deres fritid, deres hverdag og deres religion.
Det blev til en velfortjent Oscar nominering til denne dokumentarfilm.
10 / 10
The Magnificent Seven:
Klassisk western, der er baseret på Akira Kurosawa's samurai film.
En bande af lovløse banditter hærger en landsby i Mexico, så det er op til vores helte at stoppe dem.
Smuk filmet western, der ud over de spændings fyldte scener også indeholder lidt filosofi.
9 / 10
#25 filmz-propagandapanda 18 år siden
"Håbet" er altså oversat fra "The Promise"??...damn en elendig oversættelse! Det betyder to vidt forskellige ting!
#26 filmz-Bruce 18 år siden
Paradise Now
Arabisk film om to almindelige gutter fra Nablus i Palæstina, hvis liv ændrer sig pludseligt, da de pludselig befinder sig i rollen som potentielle selvmordsbombere. Kontrasten fra livet i en flygtningelejr til den israelske side af hegnet er stor og livskvaliteten ligeså. Når mulighederne er minimale, er man lettere påvirkelig for ekstremisme og vi befinder os i arabiske sko og kan måske bedre forstå deres retorik og handlinger ovenpå på filmen.
Filmens svaghed er, at de to udvalgte til terroraktionen, absolut ikke ligner prototyper på bombemænd. Jeg tvivler stærkt på, at folk så svage i troen, blivet tiltroet så stort et ansvar. Der må nødvendigvis være en vis form for fanatisme involveret i en beslutning, om at sprænge sig selv og andre uskyldige i luften. Disse to er alt andet og derfor er det for subjektivt for mig. Dermed ikke sagt, jeg ikke kan se uretfærdighed etc. i palæstinensernes vanskelige situation. Der virkede terrorist rekruteringen i Syriana meget stærkere og mere realistisk på undertegnede.
Men absolut en god film.
Film: 7/10
DVD: 7/10
Gegen Die Wand (Head-on)
Tyrkisk-tysk film om en ung ny-tysker (ja det lyder af helvede til, men det er vist politisk korrekt) kvindes (Sibel) kamp for et proforma ægteskab, for at slippe ud af sin families greb og få et eget liv. Hun vælger den 45 årige Cahit, som ikke just er svigermekanikkens drøm af en svigersøn, da denne er flaskeindsamler på et mindre koncertsted.
Det var en både underholdende, morsom, tragisk og bizar fortælling, som var både rørende og velspillet. Der var ikke meget negativt at sige om denne film, en af de bedste for 2005.
Film: 8.2/10
DVD: 7/10
#27 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
Det første vi så var et spændende dokumentar program med titlen "Wings for Wheels: The Making of "Born to Run" med The Boss og E Street Band som i en blanding af nye og gamle optagelse fortæller om tilblivelsen af dette fremragende album og den efterfølgende koncert i Odeon Hammesmith i London i 1975.
Billede og lydside (flot mixet DD 5.1) går op i en højere enhed og efter at have set dette program kan man ikke blot have respekt for Bruce Springsteen, men også den måde han virkelig går op i tilblivelsen og tænker tit på i dag, hvor meget produerne i dag, stort set sætter sig på det hele og lader kunstnerne i baggrunden, hvilket jo gør at det i sidste ende ikke er bandet sound man køber men producerens.
Film: 9/10
DVD: 9/10
Herefter to vi fat på en anden spændende dokumentarfilm, men også uhyggelig, nemlig Gimme Shelter om en af Rolling Stones koncerter, der starter med Love, Peace and Harmony - Flower Power og alt er åhhh så godt men ender i druk og mord for åbent kamera for øjnene af dig, og et band som må flygte i helikopter. Et meget spænde spændende dokument for eftertide som viser den anden side af 70'erne end man er vant til og ikke mindst MEGET anderledes end Woodstock, der fandtsted 4 månder før. Den kopi vi så var fra Criterion Collection og sikke en flot udgivelse både med hensyn til lyd og billede når man tænker på at kilden er gammel og slidt 16mm.
Film: 10/10
DVD: 10/10
2 dokumentarer man bestemt ikke må snyde sig selv for, hvis man er seriøs rockmusik elsker.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#28 filmz-Bruce 18 år siden
#29 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#30 filmz-Bruce 18 år siden