# 167 Min ven fra US of A skriver at der ikke er forskel på Region 1 og 4 (Der skulle være identisk med din) udgaven, så jeg tror jeg bestiller hos DVDpacific.
MHT til hullet i Tina dvd'en, så er der ikke noget på min udgave.
Stanley Kubricks sorte komedie om atombomber og kold krig. Peter Sellers giver den som Engelsk RAF-Officer, Amerikansk præsident og som Dr.Strangelove.
Det var første gang jeg så denne film. Den havde stået på hylden i laaaang tid, og der burde den havde stået. Forventninger stod absolut ikke mål med oplevelsen. Den var uden tvivl banebrydende og enestående, da den kom frem i 1964, men tiden er løbet fra den. Det samfund, den gør grin med, er afgået ved døden for snart 20 år siden. Filmen er langsommelig, selv om den kun varer 90 minutter.
Jeg kan ikke se filmen, og falde i svime over, at den var god engang, desværre. Jeg ser den i 2006 og vil gerne underholdes, og her leverer Dr.Strangelove ikke varen.
2/6
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
I opt to disagree, fully! Ikke, at du ikke bliver underholdt, for det gør du jo ikke og så er den ikke længere.
Men "...at den var god engang". DET kommer netop an på i hvilken kontekst, vi som publikummer ser eller vælger at se en film :) Hvis jeg skulle se og forstå alle film udfra den tid jeg lever i nu og nutidens trends være gårsdagens overlegne i alle henseender, så ville bl.a. "39 steps" af Hitchcock, som jeg så igår, være det værste møg. Men kan man se film, som dokumenter om tiden de blev lavet i, ja så er det en hel anden oplevelse man får.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#181 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
MHT til hullet i Tina dvd'en, så er der ikke noget på min udgave.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#182 McPeter 18 år siden
#183 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
#184 McPeter 18 år siden
#185 lyspunkt 18 år siden
Stanley Kubricks sorte komedie om atombomber og kold krig. Peter Sellers giver den som Engelsk RAF-Officer, Amerikansk præsident og som Dr.Strangelove.
Det var første gang jeg så denne film. Den havde stået på hylden i laaaang tid, og der burde den havde stået. Forventninger stod absolut ikke mål med oplevelsen.
Den var uden tvivl banebrydende og enestående, da den kom frem i 1964, men tiden er løbet fra den. Det samfund, den gør grin med, er afgået ved døden for snart 20 år siden. Filmen er langsommelig, selv om den kun varer 90 minutter.
Jeg kan ikke se filmen, og falde i svime over, at den var god engang, desværre. Jeg ser den i 2006 og vil gerne underholdes, og her leverer Dr.Strangelove ikke varen.
2/6
#186 filmz-Bruce 18 år siden
I opt to disagree, fully! Ikke, at du ikke bliver underholdt, for det gør du jo ikke og så er den ikke længere.
Men "...at den var god engang". DET kommer netop an på i hvilken kontekst, vi som publikummer ser eller vælger at se en film :) Hvis jeg skulle se og forstå alle film udfra den tid jeg lever i nu og nutidens trends være gårsdagens overlegne i alle henseender, så ville bl.a. "39 steps" af Hitchcock, som jeg så igår, være det værste møg. Men kan man se film, som dokumenter om tiden de blev lavet i, ja så er det en hel anden oplevelse man får.
#187 Yoda 18 år siden
#188 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
#189 filmz-jonasgr 18 år siden
'Cause I'm evil"
#190 filmz-Bruce 18 år siden