Jeg har det lidt på samme måde. Men mest fordi jeg ikke rigtig tør give det en chance :) Det må opveje lidt at jeg har set Clerks 20+ gange, ikk? please?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Jeg synes nu der er en ganske spciel charme over Sort/hvid film, svært at sætte ord på men det giver et hel andet indtryk når man ser en gammel sort/hvid film.
King kong og Casablanca er gode eksempler, og med hensyn til King kong, nogen der ved hvor der er lavet udgivelser af den, hvor der er blevet tilføjet farve på, det ser så forkert ud.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#4 - Har set at man kunne få en King Kong DVD hos TP Musik der indeholder både S/H og farve-versionen. Tror ikke den koster mere end 39-50kr?! Og enig mht. Casablanca iøvrigt! :-D
Hehe det lidt sjov med Casablanca I øvrigt, jeg har en ven hun siger "jamen Casablanca er jo en klassikere som man bare skal se, men jeg har prøvet og kunne ikke rigtig holde mig vågen igennem den, jeg synes den var lidt kedelig så jeg fik den ik set færdig"
Det finder jeg lidt sjov, hun prøver virkelig at anstenge sig til at se den, men det lykkes bare ikke.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Den der med undertekster er jo næsten et ukendt problem i DK, da vi alle har lært at se Hollywood-film via undertekster til at starte med. Men jeg ved ikke hvordan verden står til med sort/hvide film. Personligt er jeg en megafilmnørd, så sort/hvide film er næsten daglig kost. Den sidste film jeg så var Marx Brothers "A Day at the Races". Før det så jeg to Ozu film, "Equinox Flower" og "The Flavour of Green Tea over Rice". Den første er i farver, den anden er sort/hvid. Jeg foretrak den sort/hvide både indholdsmæssigt og visuelt. Før det så jeg tre film af Suzuki Seijun. To i farver ("Tokyo Drifter" og "Detective Bureau 2-3: Go to Hell Bastards") og en i sort/hvid ("Fighting Elegy"). Jeg foretrak den sort/hvide.
Jeg tror ikke, at det så meget er det visuelle element i sort/hvide film, der gør, at folk holder sig væk fra dem. Det er måske mere fordi der ikke reklameres for dem. Film kan være en genstand for megen samtale på arbejdspladser og så videre, og folk taler selvfølgelig kun om de nyeste film, som man derfor bliver interesseret i at se. Det kræver mere forhåndskendskab eller tid til at søge information for at få folk til at se ældre film. Men for at høre om den nyeste tegneseriefilmatisering, skal man jo blot kigge ud på gaden, åbne for sit fjernsyn eller kigge på banneret på de hjemmesider man besøger. Som det siges i artiklen, så er argumenter imod mangel af farver og brug af undertekster jo ikke så meget andet end undskyldninger, for ikke at turde sætte sig ind i nye verdener, men blot at forblive i den trygge verden, hvor alt bliver serveret for een med popcorn og stjerneskuespillere, som man kender i forvejen.
#1 filmz-Bruce 19 år siden
#2 filmz-Kiwwy 19 år siden
#3 DarkLight 19 år siden
Det må opveje lidt at jeg har set Clerks 20+ gange, ikk? please?
#4 elwood 19 år siden
King kong og Casablanca er gode eksempler, og med hensyn til King kong, nogen der ved hvor der er lavet udgivelser af den, hvor der er blevet tilføjet farve på, det ser så forkert ud.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#5 McPeter 19 år siden
#4 - Har set at man kunne få en King Kong DVD hos TP Musik der indeholder både S/H og farve-versionen. Tror ikke den koster mere end 39-50kr?! Og enig mht. Casablanca iøvrigt! :-D
#6 elwood 19 år siden
Det finder jeg lidt sjov, hun prøver virkelig at anstenge sig til at se den, men det lykkes bare ikke.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#7 mr gaijin 19 år siden
Jeg tror ikke, at det så meget er det visuelle element i sort/hvide film, der gør, at folk holder sig væk fra dem. Det er måske mere fordi der ikke reklameres for dem. Film kan være en genstand for megen samtale på arbejdspladser og så videre, og folk taler selvfølgelig kun om de nyeste film, som man derfor bliver interesseret i at se. Det kræver mere forhåndskendskab eller tid til at søge information for at få folk til at se ældre film. Men for at høre om den nyeste tegneseriefilmatisering, skal man jo blot kigge ud på gaden, åbne for sit fjernsyn eller kigge på banneret på de hjemmesider man besøger. Som det siges i artiklen, så er argumenter imod mangel af farver og brug af undertekster jo ikke så meget andet end undskyldninger, for ikke at turde sætte sig ind i nye verdener, men blot at forblive i den trygge verden, hvor alt bliver serveret for een med popcorn og stjerneskuespillere, som man kender i forvejen.
#8 McPeter 19 år siden
http://laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=113645...
Kom også lige til at tænke på om de fleste der "ikke ser film i s/h" mon formentligt har set Schindler's List og synes om den?! :-)
#9 mr gaijin 19 år siden
Yojimbo
The Third Man
Branded to Kill
The Maltese Falcon
Good Night, and Good Luck
Metropolis
Nosferatu
Andre bud?
#10 filmz-Kadann 19 år siden