Gravatar

#51 filmz-Seth GekOo 22 år siden

Oxo en god en er boondock saints, det hvor de hænger fra loftet og nakker alle russerne.

Eller Return of the living dead, der hvor den klistrede zombie siger "Brain.... More Brain" Mega griner er flad vær gang.

#52 Morbid 22 år siden

"I Believe in America..."
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#53 Michael Andersen 22 år siden

Startscenen i "Manhattan" hvor Woody Allens figur forsøger at beskrive sig selv og New York: "Chapter One. He was as tough and romantic as the city he loved. Beneath his black-rimmed glasses was the coiled sexual power of a jungle cat... I love this. New York was his town, and it always would be..."

Sekvensen i "The Royal Tenenbaums" hvor Royal Tenenbaum tager sine to børnebørn med en tur rundt i byen.

Bodies All Over-scenen i "Goodfellas" hvor forskellige lig dukker op de mærkeligste steder til tonerne af Derek and the Dominos' version af "Layla".

Scenen i "Planet of the Apes" hvor aberne angriber for første gang. Genialt scoret af Jerry Goldsmith.

Endnu en abescene: "2001: A Space Odyssey" hvor aben 'opdager' at vold er en mulighed og begynder at hamre i bunken af ben og kranier.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#54 PlattFuss6.7 22 år siden

Fargo

Hen imod slutningen hvor Steve Buscemi begraver pengene i sneen.. Jeg er flad af grin hver gang.
There's no money, there's no weed. It's all been replaced by a pile of corpses.
Gravatar

#55 davenport 22 år siden

Ja, Intet slår Fargo - hele filmen!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#56 Zelle 22 år siden

*** SPOILER ALERT ***

"I can't believe you totaled a mammoth" - Brother Bear
Jeg døde fuldstændigt af grin til det.
American History X - Hvor han sætter han mund på fortovet, får ondt i kæben hver gang jeg ser det.

Og jeg kunne sku blive ved, ved ikke om jeg vil sige det er mine yndlings, men det var lige dem jeg lige tænkte på ;D
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#57 filmz-nemesis 22 år siden

Jeg har altid elsket slutscenen i Gøgereden, hvor the chief holder puden over McMurphy for derefter, at løfte vandspuleren op, smide den ud af vinduet og flygte. Det er bare den bedste scene.
Gravatar

#58 filmz-Munk 22 år siden

Jeg vil også fremhæve scenen fra ID4 hvor præsident whitmore taler til piloterne inden de skal ud og kæmpe for menneskehedens overlevelse... Smukt og patriotisk !

Good morning. In less than an hour, aircraft from here will join others from around the world. And you will be launching the largest aerial battle in the history of mankind. "Mankind." That word should have new meaning for all of us today. We can't be consumed by our petty differences anymore. We will be united in our common interests. Perhaps it's fate that today is the Fourth of July, and you will once again be fighting for our freedom... Not from tyranny, oppression, or persecution... but from annihilation. We are fighting for our right to live. To exist. And should we win the day, the Fourth of July will no longer be known as an American holiday, but as the day the world declared in one voice: "We will not go quietly into the night! We will not vanish without a fight!" We're going to live on! We're going to survive! Today we celebrate our Independence !
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets."
- Steve Carell
Gravatar

#59 inflector 22 år siden

#58 Ej den scene er sq da lidt for kvalm, synes jeg i hvert fald.

Elsker det sidste kup i Heat. Det er blæret filmet og det virker relativt realistisk og så er musikken super effektiv, indtil skyderriet begynder hvor det så forsvinder. Den scene fungerer bare så pisse godt, Michael Mann skulle lave en action film på et tidspunkt, tror at det kunne blive godt.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#60 Morbid 22 år siden

Jeg hader også den scene i ID4, ligesom resten af filmen.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.

Skriv ny kommentar: