Har efterhånden fået samlet mig en fin stak soundtracks, og nyder ofte at sætte en af disse på anlæget og bare nyde musikken. Mine egne favoritter er:
Legends of the fall En god gang stemningsmusik, som jeg gerne har kørende i baggrunden, mens jeg laver noget andet.
An American Tail: Fievel goes west Har elsket filmen og musikken siden jeg første gang så den som ung purk. Kan ikke sige hvad det er men den ligger bare mit hjerte nært. Især sange som Way Out West, Dreams To Dream og The Girl You Left Behind, der ligesom "Somewhere Out There" fra den første Fievel film er helt fantastisk!
Har i andre nogle favoritter i kan/vil fremhæve? Det er jo god inspiration!
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets." - Steve Carell
Umiddelbart: Dust Brothers: "Fight Club" Massive Attack: "Danny The Dog" Ennio Morricone: "Once Upon A Time In America" Mike Oldfield: "The Killing Fields"
Med forskellige kunstnere: "Donnie Darko", "Singles", "Layer Cake", "In The Mood For Love" og "Lost Highway".
Men jeg kan nu også godt lide: Lion King (og mange andre Disney Soundtracks) Labyrinth O Brother Where Art Thou The Nightmare before Christmas The Craft
Og jeg kunne rigtig godt tænke mig disse to, som jeg er sikker på at jeg vil elske: Gremlins E.T.
Jeg er dog ellers ikke så velbevandret ud i film-musik...
#1 filmz-Munk 19 år siden
Har efterhånden fået samlet mig en fin stak soundtracks, og nyder ofte at sætte en af disse på anlæget og bare nyde musikken. Mine egne favoritter er:
Legends of the fall
En god gang stemningsmusik, som jeg gerne har kørende i baggrunden, mens jeg laver noget andet.
An American Tail: Fievel goes west
Har elsket filmen og musikken siden jeg første gang så den som ung purk. Kan ikke sige hvad det er men den ligger bare mit hjerte nært. Især sange som Way Out West, Dreams To Dream og The Girl You Left Behind, der ligesom "Somewhere Out There" fra den første Fievel film er helt fantastisk!
Har i andre nogle favoritter i kan/vil fremhæve? Det er jo god inspiration!
- Steve Carell
#2 Bates 19 år siden
Pulp Fiction soundtracket er også genialt.
#3 McPeter 19 år siden
LOTR: ROTK
SW:ROTS
Last of the Mohicans
Top Gun og A Night at the Roxbury ;-)
Temaer:
Indiana Jones
Back to the Future
LOTR:FOTR "helte-temaet" (fx i Moria)
#1 - hvor kan man købe An American Tail: Fievel Goes West soundtracket? Det er kanon og ville godt have fingre i det!
#4 Vestas 19 år siden
#5 filmz-Munk 19 år siden
Købte selv mit over Amazon, og her er der da også en række sælgere der har den endnu.
Den findes også flere steder på Ebay
- Steve Carell
#6 filmz-saku 19 år siden
#7 dolphinfriendly 19 år siden
Dust Brothers: "Fight Club"
Massive Attack: "Danny The Dog"
Ennio Morricone: "Once Upon A Time In America"
Mike Oldfield: "The Killing Fields"
Med forskellige kunstnere: "Donnie Darko", "Singles", "Layer Cake", "In The Mood For Love" og "Lost Highway".
#8 filmfan 19 år siden
#9 Spanner 19 år siden
ynGling - Ung mand/dreng
Braveheart
The Right Stuff
Once Upon a Time in the West
Requiem For a Dream
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#10 Herrguth 19 år siden
Men jeg kan nu også godt lide:
Lion King (og mange andre Disney Soundtracks)
Labyrinth
O Brother Where Art Thou
The Nightmare before Christmas
The Craft
Og jeg kunne rigtig godt tænke mig disse to, som jeg er sikker på at jeg vil elske:
Gremlins
E.T.
Jeg er dog ellers ikke så velbevandret ud i film-musik...