For tiden er det klart "The Last of the Mohicans". Det kører uafbrudt i afspilleren, og driver min kæreste til vanvid.
En underlig kommentar fik jeg i øvrigt forleden, da en veninde af kæresten kiggede forbi. Imens musikken buldrede der ud af, sagde hun: "Hører du virkelig filmmusik? Det er da en smule nørdet!"
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
En af mine tidligere kollegaer gik helt i selvsving og grinede i timevis, da han fandt ud af at jeg hørte filmmusik. Det passede åbenbart ikke ind i hans verdensbillede.
Jeg hører mest soundtracks, der består af enkelte numre. Scores blir det ikke så meget af. På et tidspunkt mister jeg tålmodigheden og får lyst til, at få nogle billeder på.
Mest spillet er nok "Jackie Brown" som er super cool og behagelig afslappende. Altså, når ikke lige Samuel Jackson popper op og råber "Ak 47, motherfucker" osv.
nr. 2 er "Magnolia". Lækker lyd der er på de numre og så er Aimee Mann's stemme meget smuk og stemningsfuld.(Det sidste lød, nok lidt tøset).
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Toru Takemitsu's musik til "Woman in the Dunes", "Pale Flower" og ikke mindst "Ran". Al hans filmmusik er udgivet i en samlet boks, så det er ikke et enkelt soundtrack som sådan.
Hisaishi Jo's soundtrack til "Hanabi".
Miles Davis' soundtrack til "Ascenseur pour l'échafaud".
#21 19 år siden
Good Bad Ugly
Last of the Mohicans
Godfather 1-3
Pulp Fiction
Interview With The Vampire
Star Wars-sagaen
LOTR-sagaen
#22 Yoda 19 år siden
En underlig kommentar fik jeg i øvrigt forleden, da en veninde af kæresten kiggede forbi. Imens musikken buldrede der ud af, sagde hun: "Hører du virkelig filmmusik? Det er da en smule nørdet!"
#23 Patriarch 19 år siden
#24 PredatorX 19 år siden
Det er også et genialt soundtrack:-) Trevor Jones in his finest hour.
#25 19 år siden
Selvom film er en primær-hobby, så er filmmusik godt nok i periferien af min musiksmag (der primært er house fra 90'erne, 70'er-syrerock og rap)
Men jeg synes det er morsomt at se, at jeg ikke er den eneste, der har Mohicans som sit ynDlings-/ynGlings-soundtrack.
#26 filmz-Kadann 19 år siden
En af mine tidligere kollegaer gik helt i selvsving og grinede i timevis, da han fandt ud af at jeg hørte filmmusik. Det passede åbenbart ikke ind i hans verdensbillede.
#27 filmz-Bruce 19 år siden
#28 19 år siden
#29 NightHawk 19 år siden
Han må lide af en helt unik form for humor! :)
Jeg hører mest soundtracks, der består af enkelte numre. Scores blir det ikke så meget af. På et tidspunkt mister jeg tålmodigheden og får lyst til, at få nogle billeder på.
Mest spillet er nok "Jackie Brown" som er super cool og behagelig afslappende. Altså, når ikke lige Samuel Jackson popper op og råber "Ak 47, motherfucker" osv.
nr. 2 er "Magnolia". Lækker lyd der er på de numre og så er Aimee Mann's stemme meget smuk og stemningsfuld.(Det sidste lød, nok lidt tøset).
#30 mr gaijin 19 år siden
Hisaishi Jo's soundtrack til "Hanabi".
Miles Davis' soundtrack til "Ascenseur pour l'échafaud".
Preisners soundtrack til "Bleu" og "Rouge".