Gravatar

#31 Norrah 16 år siden

#26(Bruce):
Jeg gik ud fra du spurgte fordi du havde nogle ideer?...
Så jeg bumper da lige til dig.
Gravatar

#32 filmz-Bruce 16 år siden

#31 Grunden til jeg ikke lige skød ind er, at jeg ikke har nogen erfaring i de mindre 5.1 systemer. Hvis man har et mindre budget, plejer jeg at anbefale at starte med en front, 2 stks. højttalere. Derefter udvider med en center. Derefter med sub og derefter med 2 baghøjttalere, når man får råd. Min erfaring er, at dette vil man blive LANGT gladere for. Surround er godt, men man skal ikke kimse af den kvalitetsforskel som en god front kan give. Og en god center alene er guld værd.

Kan se du bor nær Århus. Tjek Amphion, de mindste højttalere ud hos:

Fona
Østergade 1
8000 Århus C

PDF anmeldelse
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#33 Norrah 16 år siden

#32 skal jeg da overveje.

Havde selv tænkt på noget i stil med det her

Der følger så godt nok ikke en subwoofer med kan jeg lige se.
Gravatar

#34 filmz-Bruce 16 år siden

#33 Kan meget vel være fint! Lyt til dine ører. Demoer er dine venner :) Hellere høre lidt for meget før du køber, end for lidt :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#35 dyg 16 år siden

#33 - Jeg har selv samme sæt med en Dali Basis 100 sub til, hvilket spiller ganske godt. Dog kunne jeg godt bruge en fagmand, der kunne indstille mit system perfekt, hvilket jeg ikke selv er specielt god til.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#36 Norrah 16 år siden

#35 kun "ganske godt" ?... Enten så er du Audiofil, eller også så lyder som der er noget du er utilfreds med.
Gravatar

#37 dyg 16 år siden

#35 - Nej, jeg er hverken utilfreds eller audiofil, jeg er blot en Jyde :)

Men som sagt kunne jeg godt tænke mig at få det fin-indstillet, da det med garanti har mere at byde på end det jeg har været i stand til at få ud. Det spiller en million gange bedre end alt hvad jeg har haft før, hvilket det også gerne skulle.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#38 ks 16 år siden

Jeg, og flere herinde - så vidt jeg ved, har det omtalte Dali Concept 6 sæt. Umiddelbart, så må jeg sige, at jeg er meget, meget glad for mine Dali. Jeg gik selv direkte fra plastiksæt til Dali, og har aldrig kigget tilbage siden.

Dali har dog en meget klar/fin lyd, så det kan anbefales at kigge en tur forbi Hifiklubben og høre på andre højtalere i samme prisleje - der er nemlig forskel på lyden i de forskellige mærker.

Fordelen ved sættet er desuden, at selvom du ingen subwoofer får med, så er det en simpel sag at udvide med sådan en senere. Dog må jeg af egne erfaringer sige, at subben i de to fronthøjtalere er rigeligt til mindre rum. Man presses måske ikke tilbage i sofaen af vindtrykket, men lyden i sig selv er dyb, kraftfuld og detaljeret.

Jeg er med tiden blevet lidt af en Dali fanboy, så det er naturligvis en stærk farvet mening, du lige har læst :)
Gravatar

#39 Norrah 16 år siden

Så er receiveren hermed sendt, glæder mig.
Desuden har jeg været ude og har set på Dali Concept 6.
Af de højtalere jeg har set på, så var det uden tvivl dem der lød bedst. En meget neutral lyd, så tror det passer godt til film.
Men er lidt bekymret over at jeg måske må undvære sub til at starte med.

Har i prøvet dem uden subwoofer?
Gravatar

#40 DarkLight 16 år siden

(38) skrev:
Dog må jeg af egne erfaringer sige, at subben i de to fronthøjtalere er rigeligt til mindre rum.

Læser du overhovedet, Norrah? :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: