#39 - Ja, jeg bruger dem ofte uden at have min sub tændt, hvilket de klarer rigtig godt (nu hvor du misforstod mit brug af "ganske" tidligere, så har jeg opgraderet ordet til "rigtig"), men de vælter ikke væggen, hvilket subben var tæt på første gang jeg så Close Encounters på BD.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
#42 overvejer også en sub, men det er jo en forskel på godt 4.000,-. Og når jeg allerede nu har givet 3.000,- for en receiver, og 6.000 for et 5.0 sæt så er de 4.000 til sidst lidt hårde.
Det er rigtigt nok at subben tager de helt dybe toner, men du sætter jo bare receiveren op til at der ikke er sub, så overtager dine fronthøjttalere de toner - det er måske ikke 100% så optimalt som en godt opsat sub, men det kan sagtens bruges, specielt i mindre rum.
Det er også min oplevelse. Det var først da jeg lavede hjemmebiografen, at jeg for alvor havde brug for en sub. Jeg har også Dali 850 kister stående, så der er rigeligt med bass i, og egentlig kunne jeg sagtens undvære subben, men det gir sku noget drøn, når man fyre op under kedlerne!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Du kan sagtens starte uden subben, og det smarte ved Dali højtalerne er også, at du altid vil kunne tilføje en rigtig subwoofer på et senere tidspunkt - når du ønsker at kunne vælte vægge og genere naboer :)
#47 Der er meget lidt om Denon 1909. Havde du sagt Denon 1908, havde jeg sagt Onkyo 606 da Denon'en ikke dekoder TrueHD og DTS HD MA, men det gør 1909'eren. Men jeg har fundet en anmeldelse fra What Hifi England, som plejer at være ganske gode. Jeg er jo selv Denon freak, så jeg er glad for, at Denon er ved at være tilbage i sadlen :)
What Hifi England Substantial sound adds sparkle Denon had to make big strides where sound quality is concerned if it was to close the gap on Onkyo TX-SR606, and with the AVR-1909 it's done just that.
Decoding and amplifying the Dolby TrueHD soundtrack to our I Am Legend Blu-ray disc, the Denon delivers a sound as spacious, detailed and precise as we've enjoyed from the company's previous efforts, but where its predecessors played overly safe, the '1909 adds a considerable amount of punch and authority to the mix.
Low-end stuff is fast and substantial, with a level of drive and control unheard in recent Denon efforts. Allied to crisp, distinct dialogue and fine effects steering, it makes the '1909 the most convincing Denon in a while.
Elsewhere, the news is just as encouraging. Standard DVD soundtracks are crisp and muscular, and stereo music is similarly robust. Video upscaling is the best in this price class, meaning you can confidently route all your analogue video sources (like a Freeview box, say) through the '1909 and enjoy both clean, stable images and minimal wiring to your TV screen.
The AVR-1909, then, is a comprehensive return to form. The days of Onkyo getting it all its own way in this sector are over.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#41 Norrah 16 år siden
Det var bare ham manden i Hifiklubben der snakkede om at Subben self var nødvendigt til at tage de dybe" kælder" toner som han kaldte dem.
#42 dyg 16 år siden
#43 Norrah 16 år siden
#44 filmz-Kadann 16 år siden
Det er rigtigt nok at subben tager de helt dybe toner, men du sætter jo bare receiveren op til at der ikke er sub, så overtager dine fronthøjttalere de toner - det er måske ikke 100% så optimalt som en godt opsat sub, men det kan sagtens bruges, specielt i mindre rum.
#45 davenport 16 år siden
Jeg har også Dali 850 kister stående, så der er rigeligt med bass i, og egentlig kunne jeg sagtens undvære subben, men det gir sku noget drøn, når man fyre op under kedlerne!
#46 ks 16 år siden
#47 El vez 16 år siden
#48 Norrah 16 år siden
#49 filmz-Bruce 16 år siden
What Hifi England
Substantial sound adds sparkle
Denon had to make big strides where sound quality is concerned if it was to close the gap on Onkyo TX-SR606, and with the AVR-1909 it's done just that.
Decoding and amplifying the Dolby TrueHD soundtrack to our I Am Legend Blu-ray disc, the Denon delivers a sound as spacious, detailed and precise as we've enjoyed from the company's previous efforts, but where its predecessors played overly safe, the '1909 adds a considerable amount of punch and authority to the mix.
Low-end stuff is fast and substantial, with a level of drive and control unheard in recent Denon efforts. Allied to crisp, distinct dialogue and fine effects steering, it makes the '1909 the most convincing Denon in a while.
Elsewhere, the news is just as encouraging. Standard DVD soundtracks are crisp and muscular, and stereo music is similarly robust. Video upscaling is the best in this price class, meaning you can confidently route all your analogue video sources (like a Freeview box, say) through the '1909 and enjoy both clean, stable images and minimal wiring to your TV screen.
The AVR-1909, then, is a comprehensive return to form. The days of Onkyo getting it all its own way in this sector are over.
#50 El vez 16 år siden
..and the plot thickens!