#50 Well, jeg kan ikke vælge eller foreslå, da jeg ikke har hørt dem, blot fremlægge det "bevismateriale" jeg kan finde :) Jeg er som sagt farvet af min Denon præference. Jeg har selv gået i MEGET konkrete planer om Onkyo 806'eren og den nylige test, hvor Onkyo 805 slog Denon 3808'eren med et mulehår, har da også overbevist mig om Onkyo's kvaliteter. Upåklagelige. Men "knaldene" i højttalerne ved skift af audio og ikke mindst den kraftige varmeudvikling er "no goes" for mig pga. min indretning (jeg ved så ikke om '6 modellerne er blevet bedre end sine forgængere!) Men jeg kan forstå, at Denons '9 modeller har fået et opsving og derfor vil jeg nok selv gå efter en '9 model, når jeg skal opgradere.
Jeg vil nok igen lade det komme an på den famøse, "demoforestilling", hvor du medbringer nogle reference skiver og lytter og så vil jeg lade dine ører vælge også selvom det evt. skulle koste dig de 130 euro i den sidste ende :) Det tror jeg du vil blive bedst tjent med :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
En mulighed kunne også være Harman Kardon AVR255 el. 355. De har begge fået ret gode anmeldelser. Som normalt ved H/K, så skal man tage de lave effektangivelser med et gran salt (eller måske er det i virkeligheden de fleste andre producenters, inkl. Onkyo og Denons pumpede angivelser, man skal være lidt på vagt overfor?). H/K's receivere har også ry for at klare stereodelen bedre end de andre i samme prisklasse - ikke helt uvæsentligt, hvis man leder efter et system, der både skal bruges til at lytte musik og se film på.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Tja jeg kiggede på Sony til €400 euro og tænkte der er kun €75 mere op til onkyo 606. Så så jeg denon 1909 kostede €600, men her er vi så ved at nå det absolutte maximum jeg vil give - er ikke engang sikker på jeg vil derop.
#53 Har du nogen personlig erfaring med H/K receivere?
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Men skriver man "Onkyo pop" eller "Onkyo popping" i Google kommer der en del frem. Jeg hørte der skulle være et fix, men jeg har også hørt eksempler på, at problemet stadig ikke er løst. Forhåbentlig er alle 6' modellerne uberørt, for jeg vil gerne selv høre 806'eren.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#53 Jep, H/K's angivelser er langt mere korrekte. Dejligt at se én producent tage angivelserne i watt alvorligt. Idag kan man jo dårligt finde et højttalersæt til computer under 400 watt :)
Jeg må da også sige, at den nyeste H/K serie der er på vej, er meget interessant. Og så er de tilmed flotte!
#58 hvis den føles godt, så vil jeg give dig ret i at den er flot. Men hvis dreje hjulet føles billigt, samt at det grå finish neden for er af plastik. Så er jeg ikke enig.
#51 filmz-Bruce 16 år siden
Jeg vil nok igen lade det komme an på den famøse, "demoforestilling", hvor du medbringer nogle reference skiver og lytter og så vil jeg lade dine ører vælge også selvom det evt. skulle koste dig de 130 euro i den sidste ende :) Det tror jeg du vil blive bedst tjent med :)
#52 El vez 16 år siden
Hvad går det lige ud på?
#53 filmz-Le Samouraï 16 år siden
#54 Norrah 16 år siden
#55 El vez 16 år siden
#53 Har du nogen personlig erfaring med H/K receivere?
#56 dyg 16 år siden
#57 filmz-Bruce 16 år siden
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=85...
Men skriver man "Onkyo pop" eller "Onkyo popping" i Google kommer der en del frem. Jeg hørte der skulle være et fix, men jeg har også hørt eksempler på, at problemet stadig ikke er løst. Forhåbentlig er alle 6' modellerne uberørt, for jeg vil gerne selv høre 806'eren.
#58 filmz-Bruce 16 år siden
Jeg må da også sige, at den nyeste H/K serie der er på vej, er meget interessant. Og så er de tilmed flotte!
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.a...
#59 Norrah 16 år siden
Men hvis dreje hjulet føles billigt, samt at det grå finish neden for er af plastik. Så er jeg ikke enig.
#60 El vez 16 år siden