Gravatar

#11 Hr. Jensen 12 år siden

Jeg er i den store "opsparings-periode" i tiden, så det gør nas hver gang jeg skal have æ muldvarp op af lommen, men da det irriterer mig, jeg ikke "kan se" DVD i ordentligt kvalitet, er den optimale løsning nok at investere i en Blu-Ray afspiller :)
Gravatar

#12 JannikAnd 12 år siden

Hr. Jensen (10) skrev:
Jeg har en Pioneer DV-370.
Ingen HDMI. Så er det på tide at opdatere til en blu ray afspiller, Jensen. Som Collateral nævner, kan man få udmærkede afspillere for blot 500 kr. Kom i gang :)
Gravatar

#13 Bobby Singer 12 år siden

#10 Ja så vidt jeg kan se har den ingen HDMI indgang:

http://www.cdrinfo.com/Sections/Reviews/Specific.a...

Så midt råd er også at investere i en Blu-Ray afspiller.
Idjit
Gravatar

#14 Collateral 12 år siden

Lad i øvrigt være med at købe HDMI stikket i butikken, de tager voldsom overpris, og der er ingen der er bedre end andre. Brug evt. denne side istedet. Her kan du få kabler fra 30 kr. eller lign. Der kommer en smule oveni i forsendelse, men det er stadig billigere end i butikken :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#15 Skeloboy 12 år siden

JannikAnd (8) skrev:
opgradere til en blu ray afspiller, der - udover at afspille BD (!) - er en mere end glimrende DVD afspiller, da den opskalerer.

Lige et spørgsmål: opskalerer alle BD-afspillere?
Gravatar

#16 Hr. Jensen 12 år siden

Okay så, så må jeg jo punge ud ;)

Nogle forslag til en god afspiller, til MAX en tusse?
Gravatar

#17 JannikAnd 12 år siden

Collateral (14) skrev:
Lad i øvrigt være med at købe HDMI stikket i butikken, de tager voldsom overpris, og der er ingen der er bedre end andre.
Virkelig vigtig info! Ansatte i diverse hifi-butikker vil hårdnakket mene, at der ER forskel. Og med god grund, for det bliver de lært. Men det er bevist, at så længe der er forbindelse, er kvaliteten den samme.

Hr. Jensen (16) skrev:
Okay så, så må jeg jo punge ud ;)

Nogle forslag til en god afspiller, til MAX en tusse?
Elgiganten er et godt sted for sådanne køb. De har afspillere til lidt over 500 kr., med fri fragt.
Gravatar

#18 Hr. Jensen 12 år siden

JannikAnd (17) skrev:
Virkelig vigtig info! Ansatte i diverse hifi-butikker vil hårdnakket mene, at der ER forskel. Og med god grund, for det bliver de lært. Men det er bevist, at så længe der er forbindelse, er kvaliteten den samme.

Hr. Jensen (16) skrev:
Okay så, så må jeg jo punge ud ;)

Nogle forslag til en god afspiller, til MAX en tusse?
Elgiganten er et godt sted for sådanne køb. De har afspillere til lidt over 500 kr., med fri fragt.


Jeg må på handelen. Og tak for info omkring det satans HDMI-stik, så jeg ikke skal betale overpris for det :)
Gravatar

#19 JannikAnd 12 år siden

Hr. Jensen (18) skrev:
JannikAnd (17) skrev:
Virkelig vigtig info! Ansatte i diverse hifi-butikker vil hårdnakket mene, at der ER forskel. Og med god grund, for det bliver de lært. Men det er bevist, at så længe der er forbindelse, er kvaliteten den samme.

Hr. Jensen (16) skrev:
Okay så, så må jeg jo punge ud ;)

Nogle forslag til en god afspiller, til MAX en tusse?
Elgiganten er et godt sted for sådanne køb. De har afspillere til lidt over 500 kr., med fri fragt.


Jeg må på handelen. Og tak for info omkring det satans HDMI-stik, så jeg ikke skal betale overpris for det :)
Så lidt! Og stå hårdnakket fast, lige gyldig hvor charmerende og overbevisende sælgeren er. Der er ingen kvalitetsforskel, kun lir og street credit :)

Og mht. kalibrering så er der her en glimrerende, kort formuleret og pædagogisk guide fra Flatpannels:Tips til kalibrering
Gravatar

#20 Slettet Bruger [2040546647] 12 år siden

Jeg vil lige byde ind med et alternativ her.

Din dvd-afspiller ser ud til at være i stand til at bruge componentkabel og selvom det ikke bliver ligeså godt som en dvd-afspiller med opscalering og HDMI, er det et stort skridt frem i forhold til scart.

Når dit tv ikke er større end 32" er det endda muligt, at du ikke vil se den store forskel, afhængigt af hvor godt dit tv håndterer signalet.

Skriv ny kommentar: