Gravatar

#1 Hr. Jensen 12 år siden

Hej folkens,

Følgende er muligvis et dumt spørgsmål, men så må I bære over med mig ;)

Jeg har (omsider!) erhvervet mig en Philips 32'' fladskærm, og skuffelsen var stor, da jeg skulle se DVD på den. Jeg har en alm. Panasonic DVD-afspiller, connected via scart-kabel til fladskærmen. Og som min overskrift siger, så ligner DVD lort på den, rigtig dårlig kvalitet. Det problem havde jeg ikke med mit forhenværende fjernsyn, et "klassisk", gammel tungt et, altså ikke en fladskærm - ved ikke lige, hvad den tekniske term er for de skærme.

Alle kabler sidder som de skal osv., så det er ikke lige dér, der er fejl.

Anyway, efter at have forhørt mig lidt, kan jeg forstå, at DVD egentlig er "dårlig" kvalitet, og fordi fladskærmen leverer så skarpt billede, kommer det til at ligne noget skrammel. En løsning, kan åbenbart være at erhverve mig en ny, "opdateret" DVD-afspiller, men jeg ville lige høre, om I har nogle andre bud på dette? :)
Gravatar

#2 JannikAnd 12 år siden

Er der mulighed for en HDMI kobling? Og har du kalibreret din skærm?
Gravatar

#3 Collateral 12 år siden

#1: Det bedste forslag ville være at købe en blu-ray afspiller. De kan tilsluttes med HDMI (hvilket nogle nyere DVD-afspillere vist også kan?) og opskalerer i øvrigt dine DVD film så de bliver væsentligt kønnere end de er på nuværende tidspunkt. BDer kan købes ligeså billigt DVD-afspillere efterhånden.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#4 Hr. Jensen 12 år siden

JannikAnd (2) skrev:
Er der mulighed for en HDMI kobling? Og har du kalibreret din skærm?


Jeg aner virkelig ikke hvad en HDMI kobling er ;) Hvordan kalibrerer jeg min skærm?



Collateral (3) skrev:
#1: Det bedste forslag ville være at købe en blu-ray afspiller. De kan tilsluttes med HDMI (hvilket nogle nyere DVD-afspillere vist også kan?) og opskalerer i øvrigt dine DVD film så de bliver væsentligt kønnere end de er på nuværende tidspunkt. BDer kan købes ligeså billigt DVD-afspillere efterhånden.


Det er også en mulighed, helt klart.
Gravatar

#5 Bobby Singer 12 år siden

Hr. Jensen (1) skrev:
connected via scart-kabel


Puha Hr. Jensen... puha!
Idjit
Gravatar

#6 Collateral 12 år siden

SAMCRO (5) skrev:
Puha Hr. Jensen... puha!


Præcis! :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#7 Hr. Jensen 12 år siden

SAMCRO (5) skrev:
Puha Hr. Jensen... puha!


Jamen jeg er håbløst bagefter. Det er ligefør, jeg også kører rundt i hestevogn ;)
Gravatar

#8 JannikAnd 12 år siden

#4 - HDMI er et interface af ukomprimerede digitale video- og audiosignaler. Du skriver, at du har tilkoblet din afspiller med et scart-kabel. Scart kan dog ikke overføre HD signaler, der skal du bruge et HDMI kabel. Men det forudsætter, at din afspiller har en HDMI indgang. Hvilken afspiller har du?

Hvis din afspiller ikke har HDMI, foreslår jeg, at du opdaterer til en ny afspiller. Og så kan du lige så godt gå HD vejen og opgradere til en blu ray afspiller, der - udover at afspille BD (!) - er en mere end glimrende DVD afspiller, da den opskalerer. For 1000 kr. kan man få en ganske fornuftig afspiller.
Gravatar

#9 Collateral 12 år siden

#8: Og er man vågen kan de endda anskaffes til endnu mindre end det. Min lillesøster købte f.eks. en for 500,- kr. for ganske nylig, og den kører rigtig fint på hendes Phillips 32".
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#10 Hr. Jensen 12 år siden

JannikAnd (8) skrev:
#4 - Hvilken afspiller har du?


Jeg har en Pioneer DV-370.

Skriv ny kommentar: