Gravatar

#21 Hr. Jensen 12 år siden

utyske (20) skrev:
Jeg vil lige byde ind med et alternativ her.

Din dvd-afspiller ser ud til at være i stand til at bruge componentkabel og selvom det ikke bliver ligeså godt som en dvd-afspiller med opscalering og HDMI, er det et stort skridt frem i forhold til scart.

Når dit tv ikke er større end 32" er det endda muligt, at du ikke vil se den store forskel, afhængigt af hvor godt dit tv håndterer signalet.


Interessant!
Gravatar

#22 JannikAnd 12 år siden

Som Utyske siger, er et componentkabel og en fornuftig kalibrering muligvis et alternativ, selvom det ikke kan hamle op med HDMI. Men din skærm er trods alt kun 32", og ikke desto mindre er det en god midlertidig løsning, hvis du ikke føler trangen til at investere 500-600 kr. på en ny afspiller.
Gravatar

#23 Slettet Bruger [2040546647] 12 år siden

Det skal siges, at det er længe siden jeg har rodet med den slags, men jeg husker dog, at man skal slå et eller andet ekstra til, når man har sat componentkablet til, der får billedet til at se bedre ud på en fladskærm.

Hvad det hedder, kan jeg desværre ikke huske, men pil lidt ved menuerne, hvis du vælger den metode i stedet.

Mine forældre har en lidt ældre Pioneer-afspiller, vistnok den samme som du har og har den sluttet til deres 42" plasma-tv og det ser faktisk rigtigt fornuftigt ud.
Gravatar

#24 Collateral 12 år siden

Hr. Jensen (18) skrev:
Jeg må på handelen. Og tak for info omkring det satans HDMI-stik, så jeg ikke skal betale overpris for det :)


Velbekomme :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#25 misuma 12 år siden

Jeg mener du kan få et ganske billigt hdmi-kabel i 'Ti'eren' og en Bluray-afspiller i Blockbuster til under en tusse.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#26 Slettet Bruger [2040546647] 12 år siden

Den behøver ikke engang at koste tæt på 1000 kr:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-blu-...
Gravatar

#27 Collateral 12 år siden

utyske (26) skrev:
Den behøver ikke engang at koste tæt på 1000 kr:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-blu-...


Tror det er den min søster og min kæreste begge købte i Bilka for 500,- for ganske nylig. (Ja jeg ved det godt - spændende info, men tænkte det tilbud måske stadig kører)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#28 IK 12 år siden

Er der nogen der har gode bud på kodefri blu-ray afspillere. De skal helst ikke være så dyre. :)
Gravatar

#29 misuma 12 år siden

Nu spørger jeg måske lidt dumt, men kan man ikke bare finde koden på nettet til diverse afspillere? Det gjorde jeg ihvertfald til min dvd-afspiller og det virkede uden problemer.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#30 MMB 12 år siden

misuma (29) skrev:
Nu spørger jeg måske lidt dumt, men kan man ikke bare finde koden på nettet til diverse afspillere? Det gjorde jeg ihvertfald til min dvd-afspiller og det virkede uden problemer.


Det er meget svært at gøre en Blu-ray-afspiller kodefri til Blu-rays. Det er dog let at gøre, så Blu-ray-afspilleren kan afspille DVD'er fra alle regioner. :)

Skriv ny kommentar: