Gravatar

#1 McPeter 11 år siden

Meget simpelt: Hvilket surround anlæg har du, hvad koster det og er du glad for det?

Jeg har nu en Onkyo TX-SR608 Surround Receiver som jeg gav ca. 2500 for hos elmutanten. (Den nederste: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.a... )

Den er oplyst til 7 x 160W, men det er snyde-watt, for de er kun opgivet som 160 W pr. kanal (6 Ohm, 1 kHz, 1 kanal af gangen), så det er altså kun én 1 KHz tone på én kanal.
Den er til gengæld THX Select2 Plus Certificeret og synes som sådan at den fortolker surround ret godt.

Men jeg synes nu godt jeg kan mærke at den savner noget punch og overskud. Tidligere havde jeg en NAD 753v2 forstærker ( http://nadelectronics.com/products/av-receivers/T-... ), som godt nok kun er opgivet til 5 x 70W, men til gengæld er det for alle kanaler samtidig som ikke kun spiller én tone. (6 x 70 W i 4/8 ohm (kontinuerlig effekt, alle kanaler samtidig)) - og der kunne jeg altså godt mærke at den havde mere at arbejde med.

Til prisen kan jeg jo kun være tilfreds med min Onkyo - den fortolker lyden ganske fint, men mangler som sagt noget punch. Jeg kan dog ikke helt finde ud af hvad jeg ellers skulle sigte efter. NAD virker lidt bagefter mht. nye features, men leverer som regel god kraft. Denon er til gengæld ret gode til nye features, men har aldrig haft sådan en og ved ikke om de leverer godt nok? Jeg sigter nok for nu primært efter et anlæg til under 10.000.

Noget af det jeg savner ved min NAD er også muligheden for at have flere lydprofiler, afhængigt af om jeg hører musik eller ser film - det kan jeg ikke få min Onkyo til. Normalt vil jeg nemlig gerne have lidt strammere bas til musik, mens den gerne må få rigelig bas til film osv.

Glæder mig til at høre hvad I andre har af erfaring på området? :-)

Mvh
Peter
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#2 davenport 11 år siden

Jeg har en Denon af de lidt mindre modeller, men den kan lige trække mine Dali 850 i fronten. Bagtil har jeg Dali 104ere og en ny Dali Center, som jeg skal sætte til i dag.
Min søster låner i øjeblikket min BW sub, som er ret kraftig, men jeg har bedt om at få den hjem.

Ellers er jeg ved at sælge min InFocus projektor, da det nye hus ikke har mulighed for en opsætning. Jeg vil af med den og mit Sharp Aquos TV, og købe mig et nyt i Klubben, hvis jeg kan skrabe 5500,- sammen til det.
Jeg vil gerne prøve at ha et fjernsyn, der har det der "levende" billede.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#3 PredatorX 11 år siden

Pioneer SC-LX 85
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#4 davenport 11 år siden

Bliver det ikke lidt kedeligt uden højtalere?? ;D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#5 PredatorX 11 år siden

davenport (4) skrev:
Bliver det ikke lidt kedeligt uden højtalere?? ;D


Jeg er lige på skole hehe.. så gad ikke remse alt mit grej på, men kan gøre det når jeg kommer hjem! :D
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#6 Slettet Bruger [3260227353] 11 år siden

Denon AVR-1910 surround receiver: 4000 kr.
Dali Ikon 6 (den første serie), fronthøjttalere som jeg vistnok gav 8000 kr. for samlet.
Dali Ikon Vokal 1 centerhøjttaler: 2200 kr.
Dali Concept 1 som baghøjttalere: 1500 kr.
Concept Sub 12 subwoofer: 3200 kr.

Jeg bruger primært mit anlæg til film og musikdelen kunne sikkert være bedre, men jeg er ganske tilfreds med valget. Dali er normalt ret nemme at trække for receiveren, så jeg synes at der er fint træk i svineriet, når jeg gi'r den gas herhjemme, hvilket desværre ikke er så tit, da jeg bor i lejlighed.

Jeg overvejede kort at opgradere receiveren, da jeg købte 3D-tv, men fandt hurtigt ud af, at 3D ikke var noget for mig og det blev yderligere cementeret, da jeg købte en regionsfri BD-afspiller, der ikke kan 3D - jeg har godt nok stadig min PS3, men ja, ikke noget der rocker min verden. :)

Til musik bruger jeg en Logitech Squeezebox Touch og har min musik liggende lossless på min computer, bortset fra den smule der er købt på fx. iTunes og andre online butikker, men normalt køber jeg CD'er, som jeg så ripper og smider i skabet.

En del vil måske påstå at man ikke kan høre forskel på lossless og lossy musik, men jeg har sammenlignet på mit anlæg og der er hørbar forskel, men ikke hørbar forskel på mine PC-speakere, men det giver jo meget god mening.

Jeg har gået og leget med tanken om at fjerne baghøjttalere og subwoofer, da jeg ikke rigtigt har mulighed for at blæse ordenligt igennem, når jeg ser film, men jeg ender nok med at beholde det hele, mest fordi det er besværligt at fikse huller og male efter mine baghøjttalere. :p

Anyways, så kan jeg vist erklære mig ganske godt tilfreds med anlægget og tror ikke jeg udskifter noget, bortset fra måske tv og afspillere, med mindre noget går i stykker.

For lige at runde det af, så består resten af en regionsfri LG BD-afspiller, en PS3, en Wii og en ældre bærbar computer, som jeg bruger til at se bl.a. StarCraft-turneringer på mit tv, et 46" Samsung LED 3D-noget, der kan en masse smart, jeg ikke bruger til en hat. :D
Gravatar

#7 JannikAnd 11 år siden

Axiom Audio QS8 surround

Fantastiske surround højtalere! De er quadpolar, hvilket vil sige, at de skyder lyden ud i fire forskellige retninger. Det gør det umuligt at retningsbestemme højtalernes placering, og istedet får man et lydbillede, der er langt mere nuanceret og totalt, fordi lyden befinder sig i hele rummet. Uden tvivl mit bedste hifi-køb nogensinde. På et tidspunkt må jeg også ha' opgraderet min center og to fronthøjtalere.
Gravatar

#8 HelmerJ 11 år siden

NAD T-773v2 Reciever
NAD T-577 BD (valget faldt på denne pga analog 7.1)
Front Dali 850, diskanter opgraderet til 870
Bag Dali 450
Center Dali Ikon Vokal 2
Billige hjemmebygget passiv sub med en dobbelt spole 10" Vega

Til låns en Cambridge Audio effekt til subben, venligst udlånt af Davenport's kone

Ikke i brug atm, 2stk Rotel mono/stereo blokke (gamle med lidt knitren i lyden)

Er rigtig glad for mit setup, som jeg self syntes er det bedste i min omgangskreds. Det kan dog blive lidt bas tungt til musik.
Jeg bor på et forsamlings hus så når der ikke er folk nedenunder kan der gives max dB, som er ret højt.
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#9 davenport 11 år siden

Hvad kom du egentlig op DB mæssigt?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#10 HelmerJ 11 år siden

@ McP,

Kan stærkt anbefale Denon i forhold til opsætning med flere profiler, biamp og alt den slags, det er en supervenlig bruger menu, det er meget let at sætte forskellige profiler op endda med flere lytte positioner. De nye kommer med selvkalibrering via mic, som også er fantastisk nemt at bruge. MEN der er bare ikke samme overskud i som en NAD watt vis.
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams

Skriv ny kommentar: