Gravatar

#41 MMB 11 år siden

Mange tak for rådet i hvert fald! :) Umiddelbart lyder det som et godt bud, og prismæssigt er det vel også overkommeligt, selvom jeg måske godt kunne tænke mig, det havde været endnu billigere. :P
Gravatar

#42 Slettet Bruger [3260227353] 11 år siden

JannikAnd (40) skrev:
Utyskes bud er slet ikke dårligt. Eneste hage er, hvis du skal ha' standere til de to front- og surroundhøjtalere. De er ofte lige så dyre som højtalerne selv. Det er ihvertfald min erfaring, men måske der er nogen, der har et godt råd på det område.


Hvis man ikke har reoler at smide fronterne på eller kan hænge dem på væggen, så ja, men baghøjttalerne har de fleste jo hængende på væggen, hvis det er muligt.

Jeg kender ikke ret mange, der har dem monteret på standere, med mindre de virkelig ikke har andre valg. :)

Og så kan man jo sige, at hvis man køber et højttalersæt til 5000 kr., så er det måske ikke supernødvendigt at nappe dyre standere fra en Hi-Fi-biks. :)
Gravatar

#43 JannikAnd 11 år siden

utyske (42) skrev:
Hvis man ikke har reoler at smide fronterne på eller kan hænge dem på væggen, så ja, men baghøjttalerne har de fleste jo hængende på væggen, hvis det er muligt.

Jeg kender ikke ret mange, der har dem monteret på standere, med mindre de virkelig ikke har andre valg. :)
Nej, det har du ret i. Og det er bestemt ikke, fordi det er en kønnere løsning at have dem på standere. Det er dog ikke alle, der har en indretning, hvor det er muligt at stille dem i en reol. Og så er der jo mange udlejningslejligheder, hvor det ikke er tilladt at bore i væggen.

Foeller (41) skrev:
Umiddelbart lyder det som et godt bud, og prismæssigt er det vel også overkommeligt, selvom jeg måske godt kunne tænke mig, det havde været endnu billigere. :P
I så fald skal du nok liste ind i Elgiganten, hvor man kan få 5.1-anlæg med blu ray afspiller for under 2000,- Men så får du også, hvad du betaler for.
Gravatar

#44 Slettet Bruger [3260227353] 11 år siden

Foeller (41) skrev:
Mange tak for rådet i hvert fald! :) Umiddelbart lyder det som et godt bud, og prismæssigt er det vel også overkommeligt, selvom jeg måske godt kunne tænke mig, det havde været endnu billigere. :P


Det kan sikkert sagtens gøres billigere, men så ryger kvaliteten også ned i et niveau, hvor det ikke helt er fedt og man går på kompromis med en del ting. Selvfølgelig er det op til den enkelte hvor god kvaliteten skal være, men for mit eget vedkommende, vil jeg hellere ofre de ca. 5000 kr. og få en fornuftig lyd for relativt få penge, end at få noget der lyder helt af helvede til, selvfølgelig en subjektiv vurdering.

Dog er det min erfaring at folk ofte siger "det er godt nok til mig" uden reelt at have hørt alternativet, der normalt ikke er vanvittigt meget dyrere. :)

Jeg var selv sådan en, indtil min fætter tvang mig til at lytte til lidt bedre anlæg og pludselig havde jeg brugt 12.000 kr. på forstærker og to højttalere, for derefter at udvide til surround et par år senere, hvilket blev endnu dyrere. :p
Gravatar

#45 Slettet Bruger [3260227353] 11 år siden

JannikAnd (43) skrev:
Nej, det har du ret i. Og det er bestemt ikke, fordi det er en kønnere løsning at have dem på standere. Det er dog ikke alle, der har en indretning, hvor det er muligt at stille dem i en reol. Og så er der jo mange udlejningslejligheder, hvor det ikke er tilladt at bore i væggen.


Virkelig? Jeg har endnu ikke oplevet en og min nuværende bolig er nr. 21 på 37 år. :)
Gravatar

#46 JannikAnd 11 år siden

utyske (45) skrev:
Virkelig? Jeg har endnu ikke oplevet en og min nuværende bolig er nr. 21 på 37 år. :)
Jeg har også været heldig, men jeg har også hovedsageligt gjort mig i fremleje, indtil dagen hvor jeg købte min egen :) Jeg har dog flere venner, der bor under "strengere" vilkår, hvor bl.a. montering af hylder frabedes.
Gravatar

#47 Slettet Bruger [3260227353] 11 år siden

Ah ja, fremleje kan jeg forstå.
Gravatar

#48 McPeter 11 år siden

PredatorX (36) skrev:
Hvor bor du? Du skal være velkommen til at kigge forbi, hvis du lige vil rode lidt med den selv.


Mange tak for den lange og fine beskrivelse af dine oplevelser med de forskellige mærker. Jeg kan sagtens nikke genkendende til din beskrivelse af NAD. Min Onkyo klarer også surround bedre, men NAD'en lyder bare bedre til musik. :-)

Jeg bor i Valby, men har lavet en aftale om at kigge forbi en butik imorgen og lytte på 75'eren. Vil lige se om det ikke er nok for nu, men ellers mange tak for tilbudet. :-)

Er også igang med at planlægge en tur til New York, så ved slet ikke om jeg har råd lige nu hehe. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#49 PredatorX 11 år siden

#48

Det var da så lidt :)

Det skal lige siges at Pioneer slår alle mærkerne, både i surround og stereo :) Så den kan klart anbefales.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#50 McPeter 11 år siden

Jeg benytter pt. min PS3 som bluray afspiller og er overordnet meget tilfreds med den, selvom den efterhånden "pruster" lidt da det er den gamle udgave og den efterhånden har slugt en del støv.

Ud over regionsfrihed, tror I så det er værd at opgradere til fx en Oppo afspiller? Den koster jo det samme som 2½-3 PS3'er, så det er ikke noget jeg har råd til foreløbigt. :-)

Ved at Pioneer også har en BDP-LX55 som skulle passe godt til deres forstærkere, men den er godt nok ikke regionsfri.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/

Skriv ny kommentar: