Gravatar

#31 Norrah 12 år siden

Sony STR-DA5300ES
Dali Ikon 5 MKII front
Dali concept Center <- skal nok snart udskiftes..
Dali Suite 1.2 Sub

Jeg plejer at købe godt, og skifter så kun ud når det virkelig er nødvendigt.. :)

Havde også nogle baghøjtalere, men de blev lånt ud til en person som skulle prøve min gamle forstærker for at se om han ville købe den..
Vi arbejede sammen på daværende tidspunkt, så tænkte ikke noget synderligt over det..
However, han blev fyret, flyttede og skiftede nummer.. han er ikke på facebook, og jeg har derfor ikke nogen baghøjtalere! :)
Gravatar

#32 Richard Burton 12 år siden

#27 og 28

Så vidt jeg har forstået, så understøtter man 64 højttalere ja, men selve funktionen virker også med færre højttalere, helt ned til 2. Man kan blot "bygge på", som éns lytterum nu tillader det. Det er vel lidt ligesom en soundbar, som også skaber "surround". Her kan det skabes med præcision, så det lyder som nogle går frem og tilbage ovenover én.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#33 OxxY 12 år siden

Forstærker: NAD T765HD fodret af en Oppo 83
Front: B&W 604S3
Center: B&W S3 600 serie center (den store af dem, LCR60 eller sådan noget, kan aldrig huske de produktnumre)
Bag: B&W 601 S3
har pt ingen sub (eller det store behov for en)

Og jeg er super glad for det, man kan jo altid ønske sig noget større (en super lækker center med bedre diskant kunne godt være på ønskelisten, men de er sku småpebrede), men det er rigtig lækkert til bio brug, specielt HD lydspor på blurays.
Gravatar

#34 PredatorX 12 år siden

TV: Panasonic Viera 3D (Full HD) 65tom

Receiver: Pioneer SC-LX 83

BD: Oppo BDP 93 (kodefri)

CD: Vincent S6

Front: 2x Vincent SB-316

Center: Vincent LS-206

Sub: Vincent SSW-2

Bag: 4x B&W FPM 2

Jeg er meget glad for mit set-up. Det eneste jeg kunne finde på at skifte ud, er mine baghøjtalere. De er fine nok til min nuværende stue, men flytter jeg et større sted hen bliver de udskiftet. Der er dog fin lyd i dem til det behov jeg har nu (lejlighed). Mit front set-up er jeg meget tilfreds med. Så tilfreds at jeg faktisk sjældent gider tænde min sub. Det sker kun ved helt "særlige" lejligheder og særlige film (Star Wars mm.).









thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#35 McPeter 12 år siden

PredatorX (29) skrev:
Undskyld, det er 83 jeg har, ikke 85 :/ Men den spiller fantastisk! Klart den bedste receiver jeg har haft, hvilket har været (næsten) topmodeller fra NAD, Denon og Marantz.


Går ud fra Pioneer SC-LX 83 svarer mere eller mindre til 85'eren i dag. Har lige fundet 75'eren på tilbud til 10.000, så overvejer at gå ind og høre den. Kan ikke helt lure forskellen på 75 og 85 modellen ud over ekstra Watt?

Hvordan er brugerfladen på Pioneer? Og kan du sætte flere lydprofiler op? Vil gerne kunne indstille den til både en musik og en film profil, selvom input kommer fra samme HDMI (typisk min PS3) - kan den det?

Hvad er din oplevelse af Marantz? Og hvordan ville du prioritere de 4 mærker? :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#36 PredatorX 12 år siden

McPeter (35) skrev:
Går ud fra Pioneer SC-LX 83 svarer mere eller mindre til 85'eren i dag. Har lige fundet 75'eren på tilbud til 10.000, så overvejer at gå ind og høre den. Kan ikke helt lure forskellen på 75 og 85 modellen ud over ekstra Watt?

Hvordan er brugerfladen på Pioneer? Og kan du sætte flere lydprofiler op? Vil gerne kunne indstille den til både en musik og en film profil, selvom input kommer fra samme HDMI (typisk min PS3) - kan den det?

Hvad er din oplevelse af Marantz? Og hvordan ville du prioritere de 4 mærker? :-)


Lige umiddelbart kan jeg heller ikke huske forskellene, men prøv evt at få fat i "whathifi" anmeldelsen, det var den der fik mig til at købe den :)

Den er meget let at bruge! Men jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke har rodet vildt meget med den... Jeg mener godt den kan indstilles til forskellige profiler... Hvor bor du? Du skal være velkommen til at kigge forbi, hvis du lige vil rode lidt med den selv.

Pioneer vinder med flere længder både på stereo (musik) lyd og surround. Lyden er varm og behagelig, men stadig med masser af punch.

Før den havde jeg Marantz, hvor jeg aldrig helt var tilfreds med stereo lyd siden... Den var lidt for metallisk i klangen til min smag (og det selvom jeg hører metal hø.hø).

De Denon og NAD modeller jeg havde, må efterhånden have en del år på bagen, så det er næsten ikke fair at udtale sig om dem, men umiddelbart vandt NAD med flere længder på stereo siden. Musik lyder bare pisse fedt på et NAD anlæg. Denon var mere kold, men vandt klart på surround siden.

Af Marantz, Denon og NAD, er NAD klart at foretrække på stereo siden efter min mening. Hvad angår surround, går man nok aldrig helt galt i byen med Denon. Marantz har dog et federe design ;) Tilgengæld har de dårlig distribution i Danmark, så det skal man lige være opmærksom på..
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#37 davenport 12 år siden

Helt enig i din betragtning af hhv. Denon og NAD!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#38 MMB 12 år siden

Nu hvor vi har gang i snakken, er der nogen, som har et foreslag til et godt "begynderanlæg". Helst min. 5.1, men hvis I har andre idéer, lytter jeg gerne. Jeg har altid været håbløst uvidende, når det kommer til surround! Mht. til prisen så skal det helst være så billigt som muligt, uden det bliver decideret lort, og det skal nok ej heller fylde aaaaalt for meget. Men kan man overhovedet få et samlet sæt til nogenlunde billige penge, som ikke er decideret lort?
Gravatar

#39 Slettet Bruger [3260227353] 12 år siden

Man kan sikkert få tilsvarende sæt hos andre forhandlere og i samme prisklasse, men et ok sted at starte er fx. dette højttalersæt:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/syst...

Til trods for deres størrelse, er der faktisk ret meget guf i de højttalere. Kombinér sættet med en forholdsvis billig receiver:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/recei...

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/recei...

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstark...

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstark...

... så skal der bare købes kabler, så er du faktisk kørende. :)

Omkring 5000 kr. vil du sikkert kunne gøre det for, hvor du så har mulighed for at "opgradere" senere hen, hvis du ønsker det.
Gravatar

#40 JannikAnd 12 år siden

Utyskes bud er slet ikke dårligt. Eneste hage er, hvis du skal ha' standere til de to front- og surroundhøjtalere. De er ofte lige så dyre som højtalerne selv. Det er ihvertfald min erfaring, men måske der er nogen, der har et godt råd på det område.

Skriv ny kommentar: