Gravatar

#12421 Slettet Bruger [727655061] 14 år siden

Jeg bliver i øvrigt lige nødt til at minde pc-spillerne herinde om, at Steam kører storudsalg for tiden, der er virkelig mange gode spil til rigtig gode priser.
Gravatar

#12422 elwood 14 år siden

Shh det farligt 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#12423 Muldgraver 14 år siden

elwood (12420) skrev:
Grim Fandango Soooo good a game.

Spiller du det for tiden?

Nok min bedste spiloplevelse til dato.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#12424 Castanea 14 år siden

À propos Grim Fango. Kan man ikke købe det længere? Umiddelbart kan jeg kun finde det brugt, hvor prisen endda er halv-pebret.
Gravatar

#12425 Slettet Bruger [727655061] 14 år siden

Sandsynligvis ikke, mange af den slags spil er udgået af produktion, så man skal finde dem i brugt udgave.

Jeg kunne godt tænke mig, at LucasArt ville bruge Steam mere, så de netop gøre gamle spil til rådighed for folk, der gerne vil købe dem.
Gravatar

#12426 elwood 14 år siden

Jep det lykkede mig og få det til og køre via. en speciel patch, nåja og så skal Pc'en genstartes for at jeg kan deaktivere alle kerner, så min CPU kun køre med en, men det er det værd jeg ELSKER! det spil.

Glottis fra Grim Fandango og Murray The Demonic Skull fra CMI er mine to farvorit sidekicks i adventure spil.

Glottis har nogen af de fedeste Lines skrevet, af de "nyer" adventure spil.

Og stemningen i spillet der er som taget ud af de bedste Film Noirs er så emminent udført.

Har gennemført det gentagende gange.

Ja enig endte Steam eller GOG, som også nogen gange har gode tilbud, men ja hvis de lavede en Steam Classic Lucas Arts adventure pack med Grim Fandango oh boy, den ville sælge big time!

Problemet med de gamle spil er også kompatibility problemer emd nyer pc'er nogen gange er det for meget arbejde til at de vil fixe det desværre. men det er så her de entusiastiske fans kommer på banen, som er tilfældet med f.eks. Grim Fandango, Lucas Arts selv ville da hvertfald ike hjælpe.
Gravatar

#12427 Castanea 14 år siden

Det plejer blot at være noget nemmere at genudgive PC-spil end konsol-spil, men Grim Fango blev ingen kommerciel succes (folk er jo idioter), så forklaringen ligger måske deri.
Gravatar

#12428 Slettet Bruger [727655061] 14 år siden

GOG klarer vist selv problemerne med gamle spil, så vidt det kan lade sig gøre.

Jeg har ikke kørt Grim Fandango i mange år, men har det stående på hylden og har en del ældre bærbare computere, hvor jeg sikkert kan få det til at køre, hvis jeg får lyst til at spille det.

Et af de spil jeg altid vender tilbage til, er Day of the Tentacle, hvilket også står på min hylde, sammen med Monkey Island 1-3, Beneath a Steel Sky og Blade Runner. :)
Gravatar

#12429 elwood 14 år siden

GOG klarer vist selv problemerne med gamle spil, så vidt det kan lade sig gøre.

Jep det gør de ellers så skriver, de hvad problemerne er, men jeg tænker de ikke har fået lov af Lucas Arts til og hapse GF endnu, fordi det må da være en meget efterspurgt titel, det så bare ærvligt Lucas Arts ikke selv vil gøre noget.

DOTT og de andre du nævner er satme også guld værd, og vi må ikke glemme Full Throttle Ripburger you're dumber than dirt! 8-)
Gravatar

#12430 Slettet Bruger [727655061] 14 år siden

Spørgsmålet er selvfølgelig hvor meget arbejde der ligger i at bringe disse spil op til nutidens teknologi.

Opløsning er måske det mindste problem, selvom mange af dem jo kører sådan noget som 640x480 eller lavere og Windows behøver ikke nødvendigvis at være det største problem, men hardwaren kan virkelig give problemer. Jeg ved eksempelvis, at hvis man kører Windows 95 på forholdsvis hurtige CPU'er, så stopper netværksdelen med at virke, af en eller anden supermystisk grund og det er sådan noget, der er virkelig svært at få til at spille.

Gamle DOS-spil er ikke et problem, fordi der kan man bare gøre som LucasArt har gjort med Fate of Atlantis, ved bare at levere det sammen med en custom udgave af DOSBOX, hvor man ikke skal pille ved indstillinger selv.

Skriv ny kommentar: