Gravatar

#12631 JannikAnd 14 år siden

Jeg har aldrig spillet det første kapitel, da jeg solgte min Xbox, inden jeg fik smag for dette mesterværk. Men det er fint, for Biowares brug af Dark Horse's interaktive tegneserie er ganske fin, og desuden bliver hovedtrækkene vendt og drejet i løbet af to'eren. Men ja, muligheden for at videreføre din erfaring og konsekvens af valg er helt... ulig noget jeg har prøvet før.

Men ligesom dig er jeg sgu også en håbløs og yderst sympatisk romantiker :) Jeg indledte en romance med den skønne Talia, der må siges at være den mest elskværdige karakter nogensinde i gaming. Desværre overlevede hun ikke min Suicide Mission, hvorfor jeg overvejer at spille denne om igen. Det var simpelthen for hjerteskærende at miste lige netop hende, og tanken om at jeg nu går glip af afsløringen af hendes ansigt og den romantiske tilknytning, er bare så trist. Kudos til Bioware for at skabe den nuancerede karakteristik i deres figurer og deres forhold imellem.
Gravatar

#12632 The Insider 14 år siden

#12631, yeah, det er virkelig gennemført! Men jeg synes dog at have hørt, at spillet ikke tillader dig at loade et savegame lige op til Suicide Mission for at ændre slutningens gang? Jeg tror, at du enten skal starte helt forfra eller i det mindste langt længere tilbage i spillet, men jeg er bestemt ikke 100% sikker.
War. War never changes.
Gravatar

#12633 JannikAnd 14 år siden

Du har hørt forkert. Jeg har en save game fra sekundet inden Suicide Mission. Heldigvis, for min kæreste var meget interesseret i at se spillets klimaks, og eftersom hun ikke var i stand til at overtale mig til at vente, til hun kom hjem fra job, har jeg spillet denne igennem to gange. Second time around lod jeg hende træffe beslutningerne for at se, hvilke konsekvenser hendes valg havde.

Jeg har dog været loyal mod min oprindelige quest og slettet min kærestes "take" :) Men jeg må indrømme, at jeg overvejer at spille SM igen, da jeg til en vis grad har fortrudt min beslutning ifht. det dilemma, The Illusive Man sætter én i. Damn, Sheen er forførende god i den rolle.
Gravatar

#12634 The Insider 14 år siden

#12633, ok. Så havde det i hvert fald været den oprindelige intention, for jeg kan huske, at jeg læste en del om det i alskens magasiner og på diverse websites :-) Det var også derfor, jeg var så panisk under den sidste mission, fordi det føltes, som om der vitterligt var en masse på spil - alt, jeg havde oparbejdet inden den sidste opgave. Det kunne nu næsten alligevel have været fedt, hvis man vitterligt havde været stuck med ens beslutninger. Intensiverer spændingen, mildest talt :-)
War. War never changes.
Gravatar

#12635 JannikAnd 14 år siden

Ja, det er jeg enig i. Hvis de virkelig ville sætte spilleren under pres, skulle de også have sat tid på vigtige multiple choice dele, fremfor at give én uendelig tid til at opstille fordele og ulemper.

Men jeg kan godt se fordele ved at være i stand til at loade kort før Suicide Mission. Hvis jeg ville gennemspille 3'eren med et andet udgangspunkt, ville det være lidt nederen at skulle igennem hele smøren igen blot for at vælge at bevare en artifakt, fremfor at destruere den. Hell, jeg skal sgu prøve at opstille alle scenarier og udgangspunkter til det afsluttende kapitel. Det ville da også være lidt spændende at opleve udgangspunktet, hvor
Shephard og de øvrige dør, med undtagelse af Joker.
Det er næsten med vemod og æresfrygt, jeg går dette spil imøde :)
Gravatar

#12636 The Insider 14 år siden

#12635, hehe, det ville netop være spændende :-) Åha, sikke et dejligt univers. Hvor bliver det hårdt at sige farvel til. Nu tror jeg dog, at jeg så småt vil hoppe til køjs med ME2-soundtracket kørende i baggrunden.
War. War never changes.
Gravatar

#12637 JannikAnd 14 år siden

The Insider (12636) skrev:
Nu tror jeg dog, at jeg så småt vil hoppe til køjs med ME2-soundtracket kørende i baggrunden.
You took the words right out of my mouth, commander! :)
Gravatar

#12638 elwood 14 år siden

Jessica Chobot en tidligere spil journalist på IGN i Mass Effect 3, ikke nok med at hendes Karakter i spillet ser lidt weird ud, fordi de har prøvet for meget og få hende til og ligne sig selv, ja så er hun hverken skuespiller eller voice actor, og det kan høres.

Sry Jessica I am so gonna go renegade, to get rid of you! 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#12639 Batsy 14 år siden

Kan huske jeg mistede Garrus, som var min yndlings karekter, i sucide missionen, pga jeg ikke fejlede i at have Samaras trust. Dog blev jeg så sur, at jeg startede forfra og valgte en anden, fotrød lidt det var Thane jeg valgte. Men ville ikke miste Garrus!

Jeg mistede Thane, Mirranda (dumme jack) og hende den blå, kan ikke husk om hun Samara, Morinth or what so ever.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#12640 JannikAnd 14 år siden

Åh nej, Batsy, alle andre end Thane. Han er jo en samurai fra det ydre rum, en elegantier af rang! Og så minder hans stemme mig om Christopher Lambert!

Skriv ny kommentar: