Gravatar

#15581 DarkLight 12 år siden

Tomb Raider (2013) er til 200 kr på PSN som Egg i dag.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#15582 elwood 12 år siden

Årets GDC havde en 80'er photoshoot booth, hvor man ku dress up, det benyttede en del folk sig af, et lille udpluk.

80ties style
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#15583 elwood 12 år siden

Hideo Kojima fortæller(eller hans tolk fortæller mere om Metal Gear V: Phantom Pain

Det lyder som om at Ground Zeroes delen kommer ud en del før, han kommenter, hevrtfald ikke direkte på om det er samlet udgivelse eller ej, men jeg ku godt forstille mig Ground Zeroes blev udgivet først, og så efter et par månder så kommer Phantom Pain, som er main delen.
Gravatar

#15584 elwood 12 år siden

Så kom jeg også igennem Bioshock Infinite på Hard (sidste gameplay del var satme ond) så jeg vil blot give et tip, Patriots er ikke glade for vand.

Den slutning damm jep Ken Levine og hans team formår sku og overraske en.

Nu giver
Titlen på spillet Bioshock Infinite (uendelighed) også mening, det med at tingene nærmest køre i en løkke hele tiden, men han vælger så og lade sig drunkne før han blir baptised og reborned som Comstock, og det må være det man så oplever til sidst, i end credits hvor han er tilbage på sit kontor, og man høre lyden af en baby/eller musikken der indikere det, og man ser han åbner døren, hvor skærmen går i sort, og herved har han ikke givet sin datter væk, og skabt hele den her tids paradoks eller whauutt :)

Hver, gang man laver tidsparadokser i spil eller film, så begynder tingene og blive langhåret.

Så nej ingen spoilers men ja damm...

Obs. der er i øvrigt lidt godbider under rulleteksterne, så hæng på :)

Jeg har spillet i ca. 20 timer for at gennemføre på Hard, og jeg undersøgte alle ting, og rodet alt igennem, faktisk brugte jeg navigator pilen til og være sikker på jeg ikke advancet i historien, før jeg havde søgt alt igennem, gik den modsatte vej, af, hvad den pegede :)

Så ja det her er klart en af de bedste oplevelser historie mæssigt 2013 so far.

Heads or tails :)
Gravatar

#15585 elwood 12 år siden

Men den vinkel som de vælger, det skal nok skabe en del debat, og kan se det allerede gør, og det er heller ikke alt jeg føler jeg har styr på endnu.

Men jeg nød nu nok mere selve rejsen i spillet end selve slutningen.
Gravatar

#15586 elwood 12 år siden

[url= Boswell gir her sin forklaring på hele slutningen[/url]

Kan godt li den del hvor han snakker om Ken Levine, som han referer til som The Artist.
Gravatar

#15587 Zombi 12 år siden

Angående historien i Bioshock Infinite:

Som jeg forstod det er der millioner, ja måske endda uendelige mængder af parrallel verdener, og der er en verden hvor Booker De Witt afviser dåben og forbliver Booker De Witt, i denne verden får han også datteren Anna.

Men i en parrallel verden tager han imod dåben og bliver til Comstock. Comstock får et syn om Columbia, og takket være Rosalind Lutece, som har opfundet teknikken til at kunne skabe en svævende by, bliver Columbia til. Da Lutece senere opdager at hun kan kommunikere med sit andet jeg, Robert Lutece, fra en parallel verden begynder Lutece søskende arbejdet på "trans-dimensional travel". Det er disse åbninger til forskellige steder og tider der gør Comstock i stand til at forudsige fremtiden, eller sådan forstod jeg det i hvert fald, og derfor bliver han omtalt som profeten. Desværre for Comstock har rejsen mellem forskellige dimensioner fremskyndet forældningsprocessen og gjort ham steril. Så da han ser sig selv i en parallel verden, hvor han ikke tog mod dåben, med et barn og dyb gæld ser Comstock en mulighed for at fuldføre sin vision gennem Anna/Elizabeth.

20 år efter De Witt gav Anna væk bliver han opsøgt af Lutece, som tilbyder ham en chance for at få sin datter tilbage, men da han krydser grænsen mellem de to verdener bliver hans sind kogt. Anna bliver til Elizabeth etc.

Præcise som Lutece siger det: "The mind of the subject will desperately struggle to create memories where none exist..."

Lutece har gentagende gange bragt Booker De Witt fra forskellige parrallelle verdener til Columbia, om deres interesse i dette er videnskabelig eller om de reelt ikke ønsker at Columbia skal brænde New York ned ved jeg ikke, men så længe Comstock eksistere vil Booker altid give sin datter væk og så længe han ikke bliver stoppet vil New York brænde ned. Men det må vel så også betyde at hver gang Booker fejler er det en parallel version af Columbia, hvor Comstock fuldfører sin plan. Lutece er vel nødt til at tage Booker til en ny parallel verson af Columbia hver gang de laver forsøget?

Eksperimentet, Comstock og Booker der giver Anna bort, kan først ende når Comstock er væk. Den eneste måde at gøre dette på er at dræbe Comstock, før han blev til, og da Comstock blev til ved dåben, ophører han med at eksistere da Booker bliver kvalt/druknet før selve dåben kunne finde sted. Den uendelige cirkel af begivenheder er nu stoppet.

Til sidst ser vi en parallel verden hvor Comstock ikke eksistere længere, men det gør Booker og Anna til gengæld og de er stadig sammen.

Men ja denne type historier, vil selvfølgelig altid rejse en million nye spørgsmål, men jeg var sgu solgt. Det var i hvert fald et mindfuck af dimensioner, og på den front fungere den sgu. Da man så Rapture var jeg sgu ved at falde ned af stolen. :D
Gravatar

#15588 Zombi 12 år siden

elwood (15586) skrev:
[url= Boswell gir her sin forklaring på hele slutningen[/url]

Kan godt li den del hvor han snakker om Ken Levine, som han referer til som The Artist.

Hehe har lige set begge hans videoer om slutningen. Det er hård kost for hjernen en søndag morgen, men fascinerende om ikke andet, selvom han har en lidt anden fortolkning af visse ting end jeg.

Hmmm... jeg ved ikke om jeg nogensinde vil få helt styr på historien.
Gravatar

#15589 elwood 12 år siden

Hehe
ja og sådan vil det nemlig altid være når man går den her vej med en historie, der vil altid være en million spørgsmål om dit og dat, og ja da jeg fik set skiltet med Plasmid, så tænkte jeg også holy moly :)

Jeg fandt hans video'er lidt efter jeg havde gennemført det, da jeg ville se, hvordan folk så det hele og tog i mod slutningen.

Og jeg har da også styr på hoveddelen, men når man så går i detaljerne, så begynder spørgsmålene og komme. Det jeg synes er sjovere nu her er at tænke tilbage på de tegn og "hints" man har fået undervejs i spillet, Booker der omtaler Elisabeth som Anna i starten f.eks. Heads or tails osv.

Men damm Lutec's søskende, som så ikke var søskende aligevel, det var satme rent David Lynch, freaking love them!

Men udovr historien, så nød jeg virkelig også de her rails som man jordede rundt på, især når man dykkede højt oppe fra og ned eller hoppede fra rails til rails... man ku ligefrem sige det var en On rails shooter del som jeg ligefrem nød :)

Gravatar

#15590 elwood 12 år siden

Og ja Ian Boswells videoer, kan være tung kost, men det er fedt at det er en gamer som også kommer en på hele den her del med tids paradokser, og teorierne bag det hele.

Men fuck den kamp til sidst var ond på hard, det var som sagt først da jeg begyndte og bruge min Water vigor, mod Patriots at jeg fik tid nok til og smadrer dem bagfra, og så havde gears der satte fjender on fire, da jeg hoppede fra rails, og med aftershock der blæste dem omkuld, men stadigvæk, så var det en af de her type kampe jeg ikke er så glad for, jeg er mere til puzzle udgaven, hvor man lige skal prøve og regne ud, hvordan fjenden skal ordnes, og det behøver ikke være fordi man blir overrendt af fjender.

Det også pudsigt, fordi Ian Boswell kommer ind på hele delen med Ken Levines, og hans første model for Elisabeth, hvor hun så anderledes ud, han kommenter også hun ses til sidste i anti baptisme scenen, men jeg kan huske at da jeg hørte om hende første gang, så handlede det også om at hun tog skade, og det var op til spilleren og bestemme, hvor meget man ville bruge hendes evner, velviden at hun ville tage skade.

Men jeg tænker han har gået tilbage og tænkt at det ikke ville give så stor mening, for den historie han ville fortælle, eller også gav det bare gameplay mæssigt for stor udfordring, fordi testers nægtede og gøre hende "skade"

Skriv ny kommentar: