Gravatar

#15601 Slettet Bruger [1569084572] 12 år siden

Det er fedt at se at Naughty Dog igen laver et originalt spil, i stedet for at holde fast i deres franchise.

Godt nok tager det udgangspunkt i zombiegenren, men det ser alligevel ud til at de går deres egne, med både en unik historie og karakterer. Dem og så Quantic Dream (nå ja og så Telltale med deres Walking Dead spil) er nok de førende når det kommer til at give spilleren en unik indlevelse i deres karakterer, ikke mindst på det psykologiske plan. Jeg kunne godt forestille mig (i hvert fald håber jeg på det), at man i The Last Of Us skal foretage nogle ubehagelig valg.

The Last of Us og Beyond: Two Souls og Watch Dog (som også ser unikt ud) er de spil jeg ser klart mest frem til.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#15602 Kyllingebenet 12 år siden

Okay, jeg er lige kommet igennem BioShock, og jeg synes egentlig at det var et mindblowing spil, dog tabte det pusten lidt over halvvejs.

Mht slutningen:

Jeg synes at det var en ganske udemærket slutning, som sådan. Men jeg må indrømme, at den falder lidt til jorden med alle de multi-universer som der bliver forklaret/hintet om, da det overhoved ikke giver mening (for mig) mht hvordan spillet slutter.

Vi får en klar udmelding om, at alting sker, er sket, kommer til at ske - og at uanset hvad, så besidder vi ingen form for fri vilje, og at det hele går i ring. Det er fint nok, det giver "mening"... lige indtil det sted hvor Dewitt bliver druknet.

Det giver jo overhoved ingen mening? Hvis alting "sker, er sket, kommer til at ske", så vil man jo ALDRIG kunne rette op på tingene. Men vi får jo hints undervejs, at det er det samme igen og igen og igen - heads or tails - mønten lander på det samme uanset hvad.

Så Elizabeth/Anna bliver givet bort, Dewitt bliver The Prophet og New York kommer til at brænde, uanset hvad! Alt andet giver ikke mening. Havde de derimod holdt sig til, at der kun var to forskellige universer og fri vilje, (valget at drukne/dø), så havde jeg købt den.

Så jeg synes at slutningen fucker lidt op til sidst, men ellers er det sgu meget fedt.

En anden ting er, hvordan giver sekvensen efter rulleteksterne mening?

Mental striptease..
Gravatar

#15603 elwood 12 år siden

#15601 Det var det jeg havde ønsket siden Uncharted 2 af, 3'eren var også ganske fin, men ja godt og se de prøver nye ting af.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#15604 elwood 12 år siden

Det lidt svært og forklare, hvis man har den indstilling til slutningen som du har, måske også fordi jeg ikke hel forstår din formulering, "sker, er sket, kommer til at ske".

Har du forøvrigt set de video'er der blev linket til tidligere, der forklares en del af tingene, eller, hvertfald en måde det kan tolkes på.

Jeg håber ikke på det blir alt for make your own story opsat som med Walking dead det fungere i walking dead men jeg tror ikke det ligger til Naugthy Dog og lave de her coices spil, jeg satser mere på en god historie stramt fortalt på Naugthy dogs metode, at der vil ske ubehagelige ting i spillet kan der self altid gøre, men håber ikke det blir et A eller B spil.

Og efter lidt research blev jeg bekræftet, det er en liniær story, med en set ending, men player chocices går på, hvordan man vil gribe situationerne an, det ehr med og snige eller angribe frontalt, og det her emd og tage healthkits eller lade dem ligger, hvorpå andre måske tager dem.
Gravatar

#15605 Kyllingebenet 12 år siden

Elwood ->

Det er også svært at forklare, synes jeg. :P Men jeg fandt en kommentar på youtube der giver mening i forhold til hvad jeg selv mener:

But if there are infinite alt. realities, then how can killing this booker stop Comstock? What about the versions of Comstock that could have children, or the ones that don't build flying cities, or the Comstock that built a flying city that was destroyed before all of this? Booker would have other selves that would be different, like the one that moved on after the war w/o alcohol, or the one that made a Columbia that was more secular.

Med så mange multi-univers, så vil det jo ikke være muligt at stoppe loop'et ved at drukne Dewitt. Især ikke når en af reglerne er, at man ingen fri vilje har - ligegyldig om du siger plat eller krone, så lander mønten på samme side, og ligegyldig hvilken vej du vælger til sidst (ved lystårnet) så er resultatet det samme.

Handling og konsekvens er én og samme ting.

Så Comstock/The Prophet kan ikke stoppes.

Eller også forstår jeg bare ikke slutningen.
Mental striptease..
Gravatar

#15606 elwood 12 år siden

Hehe
enig, jeg kan godt følge det du skriver nu her, men stadigvæk så er der ting som jeg også synes gir mening, når jeg hører andre teorier, ku være spændende og læse et post mortem fra Ken Levine omkring det, ligesom David Cage gjorde med hans Fahrenheit projekt way back.

Fordi jeg er stadigvæk overbevist om han også har en bestemt udlægning af det.
Gravatar

#15607 elwood 12 år siden

Gravatar

#15608 Kyllingebenet 12 år siden

Elwood ->

Noget der giver mening for mig, er den lille sekvens efter rulleteksterne.

Vi ser lejligheden og vuggen, og vi ser også at intet rigtig har forandret sig - lejligheden ligner stadig et hul? Så måske er loop'et slet ikke blevet brudt? En af de fede ting ved spillet er, at loop'et jo faktisk gentager sig HVER gang man lige tager en gennemspilning. :P
Mental striptease..
Gravatar

#15609 elwood 12 år siden

Hehe Dyyybbbt!

8-)

Om ikke andet slutningen diskuteres på livet løs og det synes jeg er fedt i det mindste diskuteres den på en mere positiv måde end Mass Effect 3, men jeg nød nu mere rejsen dertil, jeg har på fornemmeren Elisabeth blir outmatchet af Ellie i The last of us, med hensyn til personlighed, selv om Elisabeth også fungere hel fantastisk i sin rolle, og den sang de spiller på et tidspunkt, det var et ganske smukt moment, et moment man også ser lidt behind the scenes til under rulleteksterne.

Troy Baker er i øvrigt også musiker, og det her med Guitar og en sang, det er vidst noget som vil gentage sig i The last of us så vidt jeg ved, synes jeg har hørt ham nævne noget om det.

Men når det kom til personligheder, så var mine farvoritter i Infinite hel klart
Lutec'se søskende, som så ikke var søskende aligevel.

Men at høre Female Commander sheppard som en karakter taget ud af David Lynch's univers genialt. Ved ikke hvor mange der dog har spillet som en kvinde i Mass effect, men det er den samme voice actor.
Gravatar

#15610 elwood 12 år siden

[url=]Harmonix siger tak for nu med Rockband, efter det sidste stykke DLC blev releaset, undervejs er der små comments fra teamet[/url]

Ahh ja Plastik instrument æra'en er forbi, indrømmet jeg morede mig sku herligt med Guitar Hero 2 var det vidst :)

Skriv ny kommentar: