Gravatar

#16381 Høegh 12 år siden

Bruno (16375) skrev:
til at starte med, er konsollen jo forholdsvis dyr

Whispering Horse (16376) skrev:
Jeg vil også vente med at købe, ikke mindst fordi de altid er dyre i starten.

3.479kr for en PS4 er vel alt andet lige ret overkommeligt?
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#16382 Lord Beef Jerky 12 år siden

Muldgraver (16380) skrev:
Det var hurtigt.

Men uanset kan du vel købe den/-m til indkøbspris, eller i hvert fald med en rimelig rabat gennem arbejdet?

Ork ja, jeg får en kæmpe rabat på hele 5%!!!! Men jeg kunne godt forestille mig en lavere pris allerede i Januarudsalget i hvert fald hvad angår spil og ekstra tilbehør ved køb af konsol. Der er dog noget konkurrence i gang blandt GameStops butikker, hvor medarbejderne kan vinde alt muligt gejl, og der fører vores team i de fleste kategorier, så med lidt held får jeg en eller begge konsoller ved launch.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#16383 Muldgraver 12 år siden

Ok, det er de fire udråbstegn værd.

Men til januar er tidligt, det ville jeg ikke forvente. Overraskelsesangreb er nok vejen frem, som knælere er I.
Pøj pøj med konkurrencerne.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#16384 Slettet Bruger [727655061] 12 år siden

Høegh (16381) skrev:
3.479kr for en PS4 er vel alt andet lige ret overkommeligt?

Jep, men det er stadig en maskine til 3500 kr., der bare står der og står, hvis der ikke kommer et hav af gode spil til den med det samme og det er pointen. :)

Der er jo også en gennemgående trend, at der går op til et års tid, før der for alvor begynder at komme gang i produktionen af spil til en ny konsolgeneration, se fx. på WiiU, der kommer jo dårligt spil til den for tiden og først i 2014 ser vi et nyt Mario Kart fx. :)

Så min undren er blot hvorfor folk køber en konsol ved launch, eller forudbestiller, hvis den ikke er bagudkompatibel, som tidligere generationer var og man ikke engang er sikker på præcis hvad der kommer ud af spil til den - hvad man ender op med i denne generation, er potentielt en Netflix-maskine til 3500 kr. det første års tid. :)
Gravatar

#16385 Høegh 12 år siden

Bruno (16384) skrev:
Jep, men det er stadig en maskine til 3500 kr., der bare står der og står, hvis der ikke kommer et hav af gode spil til den med det samme og det er pointen. :)

Der er jo også en gennemgående trend, at der går op til et års tid, før der for alvor begynder at komme gang i produktionen af spil til en ny konsolgeneration, se fx. på WiiU, der kommer jo dårligt spil til den for tiden og først i 2014 ser vi et nyt Mario Kart fx. :)

Så min undren er blot hvorfor folk køber en konsol ved launch, eller forudbestiller, hvis den ikke er bagudkompatibel, som tidligere generationer var og man ikke engang er sikker på præcis hvad der kommer ud af spil til den - hvad man ender op med i denne generation, er potentielt en Netflix-maskine til 3500 kr. det første års tid. :)

Jeg vil dog mene at launch-lineuppet denne gang faktisk er virkelig stærkt til både PS4 og XB1. Så jeg tror ikke at de mange first-movers kommer til at mangle spil, langt fra faktisk.
Så kan man ganske vist argumentere for, at det nok først er et års tid efter launch vi rigtigt begynder at se titler der virkelig udnytter nextgen mulighederne. Men for mange er det nok bare at få lov til at snuse til den nye teknologi, og lege med de nye muligheder der trods alt er :-)

Gravatar

#16386 elwood 12 år siden

Nu skal vi også lige se, hvordan deres cloud net ting til bagudkompatibilitet vil komme til og virke, pt. ved vi ikke rigtig så meget andet end teknologien bag det.

I øvrigt, hvis man vil se Mark Cerny hovedmanden bag den nye PS4, så er her en virkelig godbif for nørder med alt teknologien og arkitekturen bag, han holdte for stk. tid siden.

[url= muligvis linket til den før herinde[/url]
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#16387 Slettet Bruger [727655061] 12 år siden

Høegh (16385) skrev:
Jeg vil dog mene at launch-lineuppet denne gang faktisk er virkelig stærkt til både PS4 og XB1. Så jeg tror ikke at de mange first-movers kommer til at mangle spil, langt fra faktisk.
Så kan man ganske vist argumentere for, at det nok først er et års tid efter launch vi rigtigt begynder at se titler der virkelig udnytter nextgen mulighederne. Men for mange er det nok bare at få lov til at snuse til den nye teknologi, og lege med de nye muligheder der trods alt er :-)

Bestemt, men meget kan jo nå at ændre sig, før konsollerne rammer butikkerne, bare se hvilke kovendinger som MS har taget over de sidste par måneder. Det er svært at vide med sikkerhed, om det rammer nogle af spillene. :)

Men ja, der går et stykke tid, før de for alvor begynder at spille med musklerne og det er ofte imponerende hvad udviklerne kan få ud af maskinerne, når de har brugt nogle år på dem.

#16386 -

Der kommer jo til at gå noget tid, Sony har meldt ud, at det først bliver lanceret på et tidspunkt i 2014.
Gravatar

#16388 frankdrebin 12 år siden

Jeg står så i den situation at jeg gerne vil have PS4 til launch. Primært pga. Battlefield 4 og Watchdogs. Og jeg regner med at ville indlevere min nuværende PS3 Slim for at få en reduktion i prisen. Men hvad så med GTA V? Kommer jeg til at kunne spille det på PS4 fra launch på nogen måde? for det skal jeg også have den dag det udkommer.

Ahhh! First world problems!
Gravatar

#16389 Høegh 12 år siden

Bruno (16387) skrev:
Bestemt, men meget kan jo nå at ændre sig, før konsollerne rammer butikkerne, bare se hvilke kovendinger som MS har taget over de sidste par måneder. Det er svært at vide med sikkerhed, om det rammer nogle af spillene. :)

True. Men sker der for mange ændringer som man er utilfreds med, så kan man jo heldigvis altid bare annullere sin forudbestilling.

Bruno (16387) skrev:
Der kommer jo til at gå noget tid, Sony har meldt ud, at det først bliver lanceret på et tidspunkt i 2014.

Jep - og dette er endda kun gældene for USA. Der er endnu ikke er nogen dato for Europa.

frankdrebin (16388) skrev:
Kommer jeg til at kunne spille det på PS4 fra launch på nogen måde?

Som udgangspunkt nej.
Det er muligt at GTA5 engang også udkommer til nextgen-konsollerne. Men det bliver med ret stor sikkerhed ikke så du kan spille det fra launch af.

Gravatar

#16390 Slettet Bruger [727655061] 12 år siden

Jeg er næsten stoppet med at forudbestille spil og den slags, især store titler, fordi jeg synes ofte, at de leverer meget korte oplevelser i forhold til prisen.

Jeg har dog forudbestilt Watch Dogs, da en af mine kollegaer fandt det til 200 kr. et sted og det er en pris, jeg kan forholde mig til.

Det skal siges, at det er PC-udgaven dog, jeg er dog ikke helt nede med at skulle udsætte mig selv for Uplay mere end højest nødvendigt.

Skriv ny kommentar: