Gravatar

#881 rubberdub 16 år siden

Som opfølelse af mit tidligere indlæg ”#877”.
Kort anmeldelse af Wipeout - G.A.M.3.

Der bliver lagt ud med et nummer ved navn LiveFromKyoto – Above Kyoro, Blue Hiel Sky, med en svævende lyd, og et drys japansk inspiration. Man fornemmer Kyotos zen haver og templer, fare forbi til de dunkende rytmer, og den hysterisk hurtige highhat.

Næste nummer er af monchi-kun – DKKR. Kick-drumen er tung og dejlig, som ligger tykt sammen med en super klassisk House Bass. Dette nummer ville som DJ, ikke være at gå fejl af på en techno nat klub i Detroit klokken 4 om natten.

BigFwoosh – Escape Velocity er et nummer i den afslappede ende af drum n bass, tunge rytmer. Der får en til at rykke frem og tilbage i stolen. Den smag af London Electric
Orchestra, med pulserende oecan rytmer, og små sære legende indfald.

Så bliver vi budt på Manumatic – F.T.W (for the win?). Hvilket er et mega tungt nummer, ligger et par skalere længere nede end de foregående, eller 12 . Ligger sig i en meget minimal stil, uden de store overraskelser.

Nofi – FaltEr er det nummer på pladen der rammer lige plet hos mig. Det starter stille og roligt ud, med lidt underlige lyd, hvorpå det begynder at tæske løs på en øre-trommer med en kickbass af den anden verden. Lækker kraftfuld lyd, med en snært af house ind over, ellers vil jeg kategorisere dette nummer som techno.

Albino Samurai[/b][/b] - Ghastlingers[/b] er en sær sammensætning, det beskrives som ambient, hvilket jeg absolut ikke mener det er. Der er en voldsom 90’er lyd over det, og minder allermest om noget en 16 årig dreng har kastet sammen i E-jay. Der er forhelvede en klassisk Clap på? Virker lidt som om kunstneren prøver at være ”the knife” retro, og underlig for at være underlig.

Jeff Nash – Heimdall ligger rigtig dejlig ud med et skud metalliske flanerede lyde, og derefter sætter han ellers bare en så klassisk opbygning af nummeret, at det grænser sig til kedeligt.

Blake Adams – HowHiAreYou kommer ind som nummer 8, hvilket i-og-fo- sig er totalt irrelevant. Men der er enlig også hvad der beskriver dette nummer bedst. Det har dog en bemærkelses værdig bass-line, som redernummeret lidt.

E-phonk – Let’s go varmer op med en snigende bass + kick, for derefter at sparke mig helt op under loftet, super fede breaks, voiceover og lækre frekvente breaks. ”Wipeout and GO!”

Pulserende bevægelser skylder ind over koppen, en eksplosion af forvrængede keyboard lyde med nummeret SpacLock (T.J. Marks) – Listen. Som derefter formår at går over i et hurtigere tempo, dog med en snært for meget sirene. Man kunne ønske sig enten et nummer der var længere end 2 min, eller en mere minimal stil.

Albino Samuraien er tilbage, denne gang med Lower level, som er et mere klassisk drum n bass nummer, uden den før meget underlige IDM stil. Kan dog stadig ikke give ham mange ”street points”, da dette nummer ville være totalt incognito et vær andet sted. Men med en simpel stil, egner det sig da til at suse gennem banerne i Wipeout.

Fusion – Phantom skyder en tung tung bass lige i mellem gulvet. Det nummer er lavet af bly, og kommer hamrende som 6 gods toge på række. Som om det ikke skulle være nok, tæsker dette nummer også løse en dejlig uregelmæssig kick.

nrXic – Positronic Brain v0.89 vil sætte dine højtaler horn på overarbejde, med en skrigende diskant lyd, der dog senere fader og blender. Minder om ”Electronic Brainwash” fra koxboxs første album, der med sagt, lidt gammel lyd.

The Bit-Mip Syndicate – Reversing Gravety, kunstner navnet siger ret meget om musikken. Her har vi faktisk med en Bit 32 lyd at gøre, hvilket bestemt ikke er dårligt. Kombinationen af klassiske computer lyde, og de tynge instrumental rytmer, som faktisk lyder som om de er spillet på instrumenter, giver en super kombination af ”Osaka Invation” og de danske ”F.U.K.T” lækker anderledes drum n bass.

Maher Al-Samkari – SineWaves et nummer som jeg helt sikkert kunne vokse med. Lægger ud med en sweet sweet voiceover, i et mix af vild lyd og dunkende pulserende beats. Det her nummer smager af ”spark mig hoved og kom i gang med en god fredag aften”.

Det 2 – 3 sidste nummer er af SupraDarky med Trippin’ og Woop Dee Doop. Hvilket er 2 ufattelig larmende nummer, i kaos blanding af 32 bit lyd, og ensforelig kick+bass.

Munchi-kun er tilbage med WYPT og har ikke udviklet sig siden sidst. Et udmærket nummer, dog lidt for larmende til min smag.

Det er et udmærket album, og da helt bestemt når man tænker på det er gratis. Er helt sikker på at det vil virker rigtig godt sammen med Wipeout, og i en pulserende symbiose af lyd og lys. Dog er der ikke nogle nummer hvor man tænker; wauu det er fedt det der, eller damn det skal jeg høre en gang til. Alt i alt er det ret kedeligt, uden de vilde overraskelser.

Det bliver til 3 lyserøde gummi-ænder ud af 6.
ehmmm ehmmm whachamacalit... ah´a mobile fone!
Gravatar

#882 elwood 16 år siden

Damm , hvor kendte jeg bare minus af alle dem du remsede op 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#883 rubberdub 16 år siden

Den vil ikek rette min ablino samurai! eyyy...

Høre ret meget musik, og gik mega meget i nørd mode ^^
Skulle måske lige have læst det igennem et engang, før jeg postede, se igennem fingerne med underlige fejl, og prøv at fang hele konteksten.
Gravatar

#884 McPeter 16 år siden

#881 - fedt med en lille anmeldelse - jeg har først lige selv fået smidt det på og kan sagtens følge dine iagtagelser. Tror dog også bestemt godt det vil kunne bruges til Wipeout når jeg engang får downloadet det. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#885 rubberdub 16 år siden

jaja, bevars...
Jeg mener osse bare at jeg, eller ander for den sags skyld, sagtens kan stykke en bedre playlist sammen :D
Gravatar

#886 elwood 16 år siden

Nogen som har fået en mail fra sony Idag ?

det drejer sig om KZ lejren 2. omgang, ja så kan i tænke over den lille ordgåde, men den sku være til at tyde 8-)

Ps. ... jeg har

Noget tyder på det ikke kun er beta tester denne gang nemlig, derfor jeg lige spørger.
Gravatar

#887 Guts 16 år siden

Så står PS3'eren og downloader på livet løs *host* Wipeout HD * host* Burnout Paradise *host*

Nice! Glæder mig!
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#888 elwood 16 år siden

sikke da en fin hoste.
Gravatar

#889 HeavyClaus 16 år siden

Jeg er! Man har godt nok travlt som beta tester for tiden :D

Hvad er din PSN? Så kan jeg lige tilføje dig :)

Tror KZ betaen kommer til at fungere som Resistance Betaen. Hvorfor sku det ikke kun være beta?
Gravatar

#890 elwood 16 år siden

#889 de har ikke givet den et kodenavn som med Res 2.

Find mig på listen

Btw vi skal ha nogle flere Sackboys, og jeg vil forsøge og give besked hver gang, men jeg kan ike overskue alle trådene.

Så kig med her en gang imellem.

Skriv ny kommentar: