Gravatar

#242 elwood 16 år siden

#241 er i vores GTA IV dedikerede tråd 8-)

Men ja.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#243 Bobby Singer 16 år siden

Nu bliver jeg simpelthen nød til at købe GTA IV, også selvom jeg ikke engang ejer en PS 3 endnu, men så har jeg ligesom noget motivation til at få sparet pengene op :D
Idjit
Gravatar

#244 Bony 16 år siden

#240 - Enig i alle punkter, jf. #237. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#245 elwood 16 år siden

Gravatar

#246 ks 16 år siden

Endnu et par timer i Metal Gear Online.

Bruger jeg 400kr på det spil, så er det i hvert fald ikke for onlinedelens skyld - that's for sure. Så kan man diskutere, om det er fordi jeg er ganske ringe til det, eller fordi jeg ikke bryder mig synderligt om gameplayet.

Nu er det godt nok noget tid siden jeg sidst begik mig online i FPS; men jeg husker aldrig at have oplevet en så træls bane som "Blood Bath". Lille bitte bane, og for at gøre den udfordrende, og lidt labyrintagtig, har man pakket den til med tilfældigt smidte sten - der blot gør den endnu værre. Man skal virkelig være hurtigt i vendinerne for ikke at blive skudt ned hver femte sekund derinde, og jeg er tilsyneladende bare ikke hurtig nok ... Hvilket ville være fint, hvis der var mulighed for at gøre andet end blot at løbe og skyde på alt der rører sig, men den mulighed synes jeg virkelig ikke denne bane giver.

Den anden bane er bedre (some russian name..). Lidt mere åben og lidt mere varierende, men stadig synes ikke helt den bliver rigtig spændende. Sniper positionerne er rimelig oplagte, så har man lyst til at snipe kan man kun gøre det fra ganske enkelte positioner, og indtager man dem - så er det blot et spørgsmål om tid inden man bliver set og dør.

Lige en lille utilfredsrant der, men sådan skal det være når man lige har bandet sig igennem 3 runder på "Blood Bath" :)

Alt i alt, så savner jeg dog lidt mere variation i banerne og specielt et bedre cover/aim system. Coversystemet er så godt som ubrugeligt - virkelig, virkelig skuffende.
Gravatar

#247 Bony 16 år siden

#246 - Jeg må også indrømme at jeg helt droppede at forsøge at forstå den beta, gik derfor ind på PSN og købte den nye map pack til COD4 og gik derind istedet. Det ved man sgu hvad er - og der bliver man i det mindste ikke tromlet ned konstant. :)

Der er stadig kun ét spil der (muligvis/højst sandsynligt) kan få mig væk fra COD4 - og det kommer først på tirsdag. :)

MGO har virkelig været skuffende og slet ikke værd at vente så længe på. IMO.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#248 ks 16 år siden

#247 - Jeg har også længe overvejet at købe COD4 for at lure deres ufatteligt populære multiplayer, men efter at have spillet MGO må jeg sige, at jeg er blevet en smule mer tilbageholden på det område. Nu har jeg ikke haft den store succes i MGO, og jeg tror mest af alt, at det er fordi deres gameplay og level design ikke rigtig passer mig.

Hvordan er COD4 anderledes? Vil jeg også opleve at spawne, løbe 5 meter ind i en uoverskuelig bane, før jeg bliver skudt fra 3 vinkler - eller er der rent faktisk mulighed for at bevæge sig lidt elegant rundt uden at blive overfaldet fra samtlige sider, så snart man stikkr hovedet frem?

Jeg glæder mig til GTA IV, der forhåbentlig vil have åbnere verdener og tillade mere flexibelitet i hvilken spillestil man ønsker at tillægge sig i multiplayer.
Gravatar

#249 elwood 16 år siden

Jeg glæder mig til GTA IV, der forhåbentlig vil have åbnere verdener

Er Hele Liberty City åben nok for dig 8-)

COD4 er et FPS, kommer af ordet First Person Shooter (du ser verden udfra din figurs øjne)

MGS4, for ikke og sige MGO er 3. person hvor du ser det udefra din karakter.

Ved godt det er meget børneagtigt forklaret måske, men den primære forskel er at i COD4 ser du det fra et 1. person view.

COD4 er hektisk og action packed, du vil ikke rigtig snige dig så meget, med mindre du er Sniper Class og tumler rundt i græsset 8-)

Men kontrollen er om noget hvertfald simplere.

Uanset hvad må du ikke snyde dig selv for den oplevelse Singleplayer i COD4 er.

Gravatar

#250 ks 16 år siden

Jeg er med på, at der naturligvis er forskel i og med, at MGO foregår i 3.person og COD4 er FPS - men jeg tænkte nu også mere på gameplayet end den grafiske fremstilling :)

Actionpacked er i orden, så længe det er veludført - hvilket ikke er tilfældet i MGO's tilfælde. Problemet med MGO er måske egentlig, at man ikke har lavet det til at fungere som en actionpacked multiplayr, men folk spiller det på den måde og samtidig, så udnytter størstedelen af spillerne derinde kun en meget lille central del af de to maps - hvilket igen gør det endnu mere snævert. Denne snæverhed gør, at alle 16 spillerne befinder sig indenfor de samme 20 meter, hvilket gør det meget svært at bevæge sig nogen steder overhovedet før man har 8 sultne modstandere til at kaste sig over en. Bah!

Som det fremgår, er jeg ikke helt tilfreds med Metal Gear Online. Måske burde jeg bruge mindre energi på at være skuffet og istedet koncentrere mig om, hvor fedt det bliver endelig at få GTA IV hjem ;)

Skriv ny kommentar: