Nu har IGN endelig anmeldt Bioshock og her er deres dom:
Closing Comments There is art here, despite what many would say isn't possible with games, from Roger Ebert to game designers like Hideo Kojima. But it's in BioShock--it's in the gorgeously realized, watery halls of Rapture. It's in a Little Sister's expression of thanks when you choose to save her, or the utter silence if you harvest instead. It's in the way the characters develop, in the testimonials of the recording boxes you pick up along the way. It's in the way the narrative is structured, and the way it blends so seamlessly with the action. Irrational had a clear vision with this game, something pulled off with remarkable precision in every department. They didn't just deliver something that's fun to play, a criterion so often cited as the benchmark of what makes a game worthwhile. BioShock stands as a monolithic example of the convergence of entertaining gameplay and an irresistibly sinister, engrossing storyline that encompasses a host of multifaceted characters. This is an essential gaming experience.
Presentation: 10 An intriguing, well-written story delivered with at a precise sense of pace. It doesn't get any better than this.
Graphics: 9,5 The art style, animations, and special effects create an unparalleled sense of mood and believability.
Sound: 10 Top-notch voice acting, spectacular ambient effects, and overall some of the best sound design ever built into a game.
Gameplay: 9,5 Superb control, intelligent enemies, and a wildly entertaining mix of weapons and plasmids.
Lasting Appeal: 9,0 A lengthy adventure, 20 hours or so if you don't rush it, yet there's enough variation in the gameplay to bring you back for another round.
OVERALL: 9.7 (Incredible ) (out of 10 / not an average)
#41: Nu er anmeldelsen altså ikke helt ny (jf. 'endelig'), men jeg kan fuldt ud tilslutte mig den. Det er simpelten et fuldstændig fantastisk spil (selv CliffyB mener det er årets spil), og jeg håber for ikke-360-ejere, at de enten har en kraftig PC eller at det kommer til PS3 (andre nuværende konsoller kan næppe trække det).
Dog tror jeg det er en anelse kort. Jeg er ikke helt færdig endnu, men tror ikke jeg har ret langt igen. Egentlig passer det mig fint, for jeg har sjældent tid til at bruge ekstremt meget tid på et spil, men jeg tror mere hardcore spillere, og/eller dem der har masser af tid, vil synes det er for kort. Til gengæld er jeg ikke et sekund i tvivl om, at jeg kunne finde på at spille det med det samme igen, hvis jeg havde tiden. Der er jo 40 gamerpoints for at gennemføre på hard :)
#38 - Jeg kan godt se at det kan virke som om at jeg er meget negativ omkring alle udgivelserne. Det er jeg som sådan ikke. Jeg er bare lidt kritisk ud fra nogle små standarder som jeg selv har sat. Selvom at spillet måske har fået nogle hårde ord med på vejen, så kan jeg bestemt stadig finde dem underholdende - også i længere tid af gangen. Det er svært at forklare, men demoen giver mig (for det meste) kun 25% af overvejelsen om jeg vil have spillet selv. Igen er 50% andre brugeres anmeldelser og/eller deres førstehåndsindtryk. De sidste 25% er spilhjemmesiders anmeldelser.
Til PS3 har jeg kun prøvet (af hele spil) Motorstorm og Resistance - Fall Of Man, da de er de to eneste spil jeg har. Disse finder jeg dog meget interessante.
Der er som sådan ikke nogle deciderede genrer jeg kan lide. Men én ting jeg lægger stor vægt på, er online mulighed. Især i Racing eller FPS.
Hvorfor jeg har en konsol? Har jeg virkelig lydt så uimponeret? :) Vi har købt en PS3 pga DVD opscalerings muligheden, blu-ray afspilningen, grafikken på spillene, hastigheden på maskinen og den kæmpe online mulighed inklusive PSN osv.. En PS3 er for mig det perfekte stykke konsol. Enhvers drengerøvs yndlingslegetøj. Og så er min kæreste heller ikke helt uinteresseret i at få tæv i Tekken. Gotta love that girl! :) Jeg har haft alle Nintendoer igennem rækken og det samme med alle Playstations. Jeg bliver aldrig træt af at spille på konsol. Ville faktisk vælge at spille på konsollen hundrede gange førend jeg ville vælge at spille samme spil, på en computer.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Jeg er så én af dem der overhovedet ikke kan se noget fedt i Bioshock. Jeg ved ikke hvad der er galt med mig, men det spil kedede mig virkelig. Grafikken er ok, men ikke noget specielt. Særligt taget i betragtningen af at banerne består af så små rum. (Jeg går ud fra at større rum kræver større textures og mere regnekraft). Modstanderen er for ensformige og for hjernedøde, og i sidste ende handler det blot om at skyde på at der bevæger sig. Og så har spillet ingen mulighed for multiplayer! Jeg forstår ikke hvorfor det ikke trækker ned i alle de anmeldelser jeg har læst af spillet. Spillet er jo nærmest som skabt til multiplayer. Det virker ikke som om der er variation i banerne og der er ikke den store mulighed for at vælge en alternativ rute.
... måske er jeg bare sur og gammel, men jeg kan ikke forstå hypen omkring dette spil.
Derimod glæder jeg mig til Call of Duty 4 udkommer. Jeg har spillet betaen i et par dage og det er virkelig fedt (selvom jeg får så mange høvl). Det er helt sikkert et spil jeg vil smide penge efter... sammen med Halo 3 og Skate.
#39 hehe jep dte bliver sweet og høre mere til MGS4 og den nye trailer de vil vise sku være fyldt med spoilers.
Jeg er dog endnu mere intresseret i og høre om den kommende MGS 4 demo, Hideo sagde som sagt at sidst at de satsede på at folk sku få fingre i den i år.
Ang. Bioshock Det er lidt ligesom med Film som med spil, der er nogle bestemte spiludvikler (intruktøren) som man bare ved hvad man kan forvente af, Ken levine som er manden bag System Shock 2, som er en af pc'ens mest hædrede spil, Jeg var ikke et sekund i tvivl om at Bioshock sku blive godt da jeg læste hvem der stod bag det.
Det samme kan siges Om Warren Spector manden bag det oprindlige System Shock og det eminente Deus Ex. En udskældt mand som Peter Monelux er på det sidste blevet kendt som manden der lover alt for meget med hans spil, og det giver jeg dem ret i, men manden er sku stadigvæk en visionær og har været med til at forme spilbranchen med hans kreativitet (Dungeon Keeper, Theme Park)
På samme måde har vi i Spilbranchen også vores Uwe Boll, nemlig Derek Smart med hans Battlecruiser 3000AD (som var under udvikling i 7 år også "ligesom et vidst andet spil, som stadig ik er kommet ud *host*Duke*host* Battlecruiser er til i dag stadig et af de mest bugbefængte mislykkede spil, og Derek Smart forsvarede det i flere år i diverse fora'er.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
A soldier goes up to a barrel that's making noise. He checks out the barrel and kicks it, assuming somebody is in it. The barrel rolls away. Instead, behind it, there's a soldier who has his pants down, mid-thigh, cowering and shaking. The scared soldier farts. Yes, farts. The armed soldier now chases the pantsless soldier around the corner.
Yep nu kan jeg kende Hideo Kojima Igen 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Det her er jo til grin, er det fordi Nintendo er for overbeskyttene? man kan chatte med pokemon DS via et headset, og her kan man da sige hvad som helst til hinanden og børn spiller det, så det hjælper ikke at udlukke chat fra Wii online Ukevms ord eksistere online på Nintendo produkter just face it.
Hvis de bare lavede online sådan som vi ønsker det, så Ville Wii'en blive en stor succes online er jeg overbevist om, Nintendo har så mange gode titler der ville være perfekt til online play.
At man har mulighed for online matches med total ukendte folk, man aldrig vil vide navnet på eller ku skabe kontakt med bagefter er jo til grin, og eneste kommunikation bliver predefineret tekst beskeder suk...
Det dog altid noget at Nintendo ikke er repræsenteret ved TGS, så vi slipper for en Reggie stå og promoverederes online, som det folket har ventet på 8-)
Arwww shiver me timbers så kom jeg af emd det skumsprøjt.
Ps. Jeg er ikke nintendo hader, jeg synes bare det er ærgeligt at Nintendo ikke får lavet Online Play sådan som folk vil ha det.
#49 And just like that MGS4 bliver lige udsat et par måneder fordi Hideo 1. holder en stor fest fordi Rumble er tilbage og 2. fordi nu skal han til og implemenere en masse af det i MGS4.
Kort sagt Hideo Kojima har været en af de bedste til at udnytte rumble, og han var ikke glad da Rumble bleve fjernet kan jeg huske.
#41 McPeter 17 år siden
Nu har IGN endelig anmeldt Bioshock og her er deres dom:
Closing Comments
There is art here, despite what many would say isn't possible with games, from Roger Ebert to game designers like Hideo Kojima. But it's in BioShock--it's in the gorgeously realized, watery halls of Rapture. It's in a Little Sister's expression of thanks when you choose to save her, or the utter silence if you harvest instead. It's in the way the characters develop, in the testimonials of the recording boxes you pick up along the way. It's in the way the narrative is structured, and the way it blends so seamlessly with the action. Irrational had a clear vision with this game, something pulled off with remarkable precision in every department. They didn't just deliver something that's fun to play, a criterion so often cited as the benchmark of what makes a game worthwhile. BioShock stands as a monolithic example of the convergence of entertaining gameplay and an irresistibly sinister, engrossing storyline that encompasses a host of multifaceted characters. This is an essential gaming experience.
Presentation: 10
An intriguing, well-written story delivered with at a precise sense of pace. It doesn't get any better than this.
Graphics: 9,5
The art style, animations, and special effects create an unparalleled sense of mood and believability.
Sound: 10
Top-notch voice acting, spectacular ambient effects, and overall some of the best sound design ever built into a game.
Gameplay: 9,5
Superb control, intelligent enemies, and a wildly entertaining mix of weapons and plasmids.
Lasting Appeal: 9,0
A lengthy adventure, 20 hours or so if you don't rush it, yet there's enough variation in the gameplay to bring you back for another round.
OVERALL: 9.7 (Incredible )
(out of 10 / not an average)
Hele anmeldelsen findes her:
http://pc.ign.com/articles/813/813641p1.html
Det bliver jeg simpelthen nødt til at købe når jeg får råd!
#42 DarkLight 17 år siden
#43 myggen 17 år siden
Dog tror jeg det er en anelse kort. Jeg er ikke helt færdig endnu, men tror ikke jeg har ret langt igen. Egentlig passer det mig fint, for jeg har sjældent tid til at bruge ekstremt meget tid på et spil, men jeg tror mere hardcore spillere, og/eller dem der har masser af tid, vil synes det er for kort. Til gengæld er jeg ikke et sekund i tvivl om, at jeg kunne finde på at spille det med det samme igen, hvis jeg havde tiden. Der er jo 40 gamerpoints for at gennemføre på hard :)
#44 Bony 17 år siden
Til PS3 har jeg kun prøvet (af hele spil) Motorstorm og Resistance - Fall Of Man, da de er de to eneste spil jeg har. Disse finder jeg dog meget interessante.
Der er som sådan ikke nogle deciderede genrer jeg kan lide. Men én ting jeg lægger stor vægt på, er online mulighed. Især i Racing eller FPS.
Hvorfor jeg har en konsol? Har jeg virkelig lydt så uimponeret? :)
Vi har købt en PS3 pga DVD opscalerings muligheden, blu-ray afspilningen, grafikken på spillene, hastigheden på maskinen og den kæmpe online mulighed inklusive PSN osv.. En PS3 er for mig det perfekte stykke konsol. Enhvers drengerøvs yndlingslegetøj. Og så er min kæreste heller ikke helt uinteresseret i at få tæv i Tekken. Gotta love that girl! :)
Jeg har haft alle Nintendoer igennem rækken og det samme med alle Playstations. Jeg bliver aldrig træt af at spille på konsol. Ville faktisk vælge at spille på konsollen hundrede gange førend jeg ville vælge at spille samme spil, på en computer.
#45 Corgan 17 år siden
Jeg er så én af dem der overhovedet ikke kan se noget fedt i Bioshock. Jeg ved ikke hvad der er galt med mig, men det spil kedede mig virkelig. Grafikken er ok, men ikke noget specielt. Særligt taget i betragtningen af at banerne består af så små rum. (Jeg går ud fra at større rum kræver større textures og mere regnekraft). Modstanderen er for ensformige og for hjernedøde, og i sidste ende handler det blot om at skyde på at der bevæger sig.
Og så har spillet ingen mulighed for multiplayer! Jeg forstår ikke hvorfor det ikke trækker ned i alle de anmeldelser jeg har læst af spillet. Spillet er jo nærmest som skabt til multiplayer.
Det virker ikke som om der er variation i banerne og der er ikke den store mulighed for at vælge en alternativ rute.
... måske er jeg bare sur og gammel, men jeg kan ikke forstå hypen omkring dette spil.
Derimod glæder jeg mig til Call of Duty 4 udkommer. Jeg har spillet betaen i et par dage og det er virkelig fedt (selvom jeg får så mange høvl). Det er helt sikkert et spil jeg vil smide penge efter... sammen med Halo 3 og Skate.
#46 elwood 17 år siden
Jeg er dog endnu mere intresseret i og høre om den kommende MGS 4 demo, Hideo sagde som sagt at sidst at de satsede på at folk sku få fingre i den i år.
Ang. Bioshock
Det er lidt ligesom med Film som med spil, der er nogle bestemte spiludvikler (intruktøren) som man bare ved hvad man kan forvente af, Ken levine som er manden bag System Shock 2, som er en af pc'ens mest hædrede spil, Jeg var ikke et sekund i tvivl om at Bioshock sku blive godt da jeg læste hvem der stod bag det.
Det samme kan siges Om Warren Spector manden bag det oprindlige System Shock og det eminente Deus Ex. En udskældt mand som Peter Monelux er på det sidste blevet kendt som manden der lover alt for meget med hans spil, og det giver jeg dem ret i, men manden er sku stadigvæk en visionær og har været med til at forme spilbranchen med hans kreativitet (Dungeon Keeper, Theme Park)
På samme måde har vi i Spilbranchen også vores Uwe Boll, nemlig Derek Smart med hans Battlecruiser 3000AD (som var under udvikling i 7 år også "ligesom et vidst andet spil, som stadig ik er kommet ud *host*Duke*host* Battlecruiser er til i dag stadig et af de mest bugbefængte mislykkede spil, og Derek Smart forsvarede det i flere år i diverse fora'er.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#47 elwood 17 år siden
Rez HD mini preview
#48 elwood 17 år siden
A soldier goes up to a barrel that's making noise. He checks out the barrel and kicks it, assuming somebody is in it. The barrel rolls away. Instead, behind it, there's a soldier who has his pants down, mid-thigh, cowering and shaking. The scared soldier farts. Yes, farts. The armed soldier now chases the pantsless soldier around the corner.
Yep nu kan jeg kende Hideo Kojima Igen 8-)
#49 DarkLight 17 år siden
En god nyhed. Lad os håbe det ikke går ud over batterilevetiden (ret meget) og at de opdaterer gamle spil.
#50 elwood 17 år siden
Matt Fra Ign fortæller om Online i Brawl
Det her er jo til grin, er det fordi Nintendo er for overbeskyttene? man kan chatte med pokemon DS via et headset, og her kan man da sige hvad som helst til hinanden og børn spiller det, så det hjælper ikke at udlukke chat fra Wii online Ukevms ord eksistere online på Nintendo produkter just face it.
Hvis de bare lavede online sådan som vi ønsker det, så Ville Wii'en blive en stor succes online er jeg overbevist om, Nintendo har så mange gode titler der ville være perfekt til online play.
At man har mulighed for online matches med total ukendte folk, man aldrig vil vide navnet på eller ku skabe kontakt med bagefter er jo til grin, og eneste kommunikation bliver predefineret tekst beskeder suk...
Det dog altid noget at Nintendo ikke er repræsenteret ved TGS, så vi slipper for en Reggie stå og promoverederes online, som det folket har ventet på 8-)
Arwww shiver me timbers så kom jeg af emd det skumsprøjt.
Ps. Jeg er ikke nintendo hader, jeg synes bare det er ærgeligt at Nintendo ikke får lavet Online Play sådan som folk vil ha det.
#49 And just like that MGS4 bliver lige udsat et par måneder fordi Hideo 1. holder en stor fest fordi Rumble er tilbage og 2. fordi nu skal han til og implemenere en masse af det i MGS4.
Kort sagt Hideo Kojima har været en af de bedste til at udnytte rumble, og han var ikke glad da Rumble bleve fjernet kan jeg huske.