Gravatar

#1 DarkLight 13 år siden

Har fået sat mørklægningsgardiner op i stuen, og står nu for køb af projektor og lærred, samt diverse.

Jeg satser på at købet bliver et Epson TW-3200, men jeg er i tvivl om at det kommer til at virke, da jeg synes der er stor afstand mellem projektor og lærred, samt et par fæle vinduer.

Jeg har forsøgt at tegne det ind, og ville være meget glad for råd og kommentarer.

Derudover aner jeg ikke hvilket lærred jeg skal have, men synes at have læst (herinde?) at det skal være gråt, til lyse stuer og langt throw?

Tak! :)
Projektor Setup
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#2 Corgan 13 år siden

Jeg kan ikke helt se ud fra tegningen hvor du vil hænge dit lærred.
Gravatar

#3 DarkLight 13 år siden

Lærred skal hænge midt på væggen, hvor der står 4.20.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#4 Corgan 13 år siden

Ok. Hvor stort et lærred forventer du at købe?
Gravatar

#5 Wangsgaard 13 år siden

Troede du havde droppet projektor ?
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#6 DarkLight 13 år siden

Corgan (4) skrev:
Ok. Hvor stort et lærred forventer du at købe?


Siddeafstanden fra lærred bliver cirka 3-3.5 meter, så regner lidt med en 92", da jeg er bange for at det andet bliver for stort.
Men egentlig tænkte jeg på at først købe lærred, når jeg havde projektoren, og dermed kunne skyde op på væggen, for at finde størrelsen, der passede uden at skulle flytte hovedet.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#7 DarkLight 13 år siden

Wangsgaard (5) skrev:
Troede du havde droppet projektor ?


Havde jeg også. Men så fandt jeg ud af der var noget der hed lens shift, så jeg kunne "gemme" den væk i et hjørne.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#8 Corgan 13 år siden

DarkLight (6) skrev:
Siddeafstanden fra lærred bliver cirka 3-3.5 meter, så regner lidt med en 92", da jeg er bange for at det andet bliver for stort.
Men egentlig tænkte jeg på at først købe lærred, når jeg havde projektoren, og dermed kunne skyde op på væggen, for at finde størrelsen, der passede uden at skulle flytte hovedet.


Yea, det er måske en smart nok idé at købe projektoren først.
Da jeg fornyligt købte ny projektor (og lærred) glemte jeg helt at undersøge hvor stort/lille et billede den kunne spytte ud fra 4 meters afstand. Heldigvis kunne den lige akkurat presse billedet ned in 80" (som mit lærred ca. er).
Husk også at lensshift har en grænse, så det er muligt at du slet ikke kan placere den helt i hjørnet. Lensshift går også ud over billedekvaliteten, så hvis man kan undgå det, er det at foretrække.
Gravatar

#9 DarkLight 13 år siden

Grænsen for 3200 er vist 47% for højre og venstre.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#10 Tommy Kristensen 13 år siden

Har læst i diverse fora, at folk oplever problemer med uskarpheder, forkerte farver i bl.a. hjørnerne efter at have "brugt meget" tilt/shift/zoom, ved Epsons, andre har ikke oplevet det, så det er ikke sikkert at det er en generel fejl. Bare en heads-up - så du ikke om 18 mrd oplever problemet, og så ikke kan få gjort noget ved det.

Havde selv en Sanyo, og den var sgu lidt af en bitch at få skarpt over hele lærredet - når man havde brugt tilt/shift.

Skriv ny kommentar: