Ja læste adskillige anmeldelser om den igår. Den og den nye Mitsubishi HC5000 er yderst lovende HD projektorer. Desværre er Sony'en 1000€ dyrere end Mitsubishi'en, som jeg stadig venter på første anmeldelse af.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Var det den med den dyre scaler? Personligt vil jeg vente lidt endnu, da 30K jo stadig er en slags penge, men der er ikke langt ned til et niveau hvor jeg kan være med længere.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Anmeldelsen gør også brug af Denon 3930'eren og han ser også frem til at anmelde Mitsubishi'eren.
Hvad der bliver interessant at følge mht. AE1000'eren, er prisniveauet man vil lægge sig på for en 1080p projektor. For at kunne konkurrere med Mitsubishi'en, skal der først og fremmest være tale om de ny Epson D6 paneler. Derudover har Mitsubishi'en åbenbart et imponerende lysniveau, bedre end Sony'en, verdens laveste lydniveau 19db, en lampetid på 5000 timer og sidst, men absolut ikke mindst, en HQV chip, som kan skale video materiale til 1080p. Til en pris 1000€ under Sony'en, skal Panasonic'en godt nok være prissat aggressivt, hvis den skal følge med i performance.
Første meldinger har været imponerende omkring Mitsubishi'en, selvom den kun har været 90% færdig i foreløbige tests. Når den kommer om en måned eller to, er vi alle meget klogere.
#6 Jeg tror at det er minimale forskelle i praksis der er tale om. På papiret er Mitsu'en jo suveræn, men også pænt dyr. Men det er stadigvæk HD. Det bliver efterhånden sværere og sværere at forbedre billedkvaliteten, når det er HD. HD ser formidabelt ud næsten ligemeget hvordan man tweaker og tuner det. Men som du selv siger; vi bliver klogere om en måned eller to. Personligt så jeg dog også gerne Mitsu'en hænge hjemme hos mig om nogle måneders tid, selvom den designmæssigt er noget grimmere end AE1000. Pearl'en er iøvrigt enormt smuk.
Ingen tvivl om at Sonyen er flot design. Men synes personligt bedre om den sorte Mitsubishi end den mere firkantede Panasonic.
Mht HD, så tror jeg der er ligeså meget plads ril forbedringer i projektorer i det segment som der har været i 1280x720'erne. Lys, kontrast, lampetid, indstillinger, støjniveau. HD er ikke bare HD, hvilket jo også ses i den anmeldelse af Pearl'en. Manden tweaker konstant på den, for at få det ønskede billede.
#8 Naturligvis er der plads til forbedringer. Det er der altid med ny teknologi. Men forbedringerne bliver efterhånden mindre og mindre. Nu ved jeg ikke hvor billed-kræsen anmelderen af Sony'en er, men helt ærligt tror jeg ikke der bliver den store forskel for normale dødelige brugere. For mit vedkommende vil prisen ihvertfald have utroligt meget at sige, da jeg tror at performance på de to projektorer bliver meget tæt.
Selvom Mitsu'en iøvrigt tegner til at blive den bedste har jeg stadigvæk et svagt punkt for Panasonic, da de utroligt sjældent skuffer med deres projektorer.
Nej forskellen i projektorerne kommer nok ikke så meget i at vise de 1920x1080 punkter. Det bliver mere evnen til at vise sortniveau, at kunne veksle mellem lyse og mørke scener, at kunne ramme D6500 standarden for farver og så brugervenlighed, støjniveau etc. Ser man på Sanyo Z4 og AE900'eren var det også mest "udenoms tingene", som differentierede brugernes valg + de personlige præferencer mht. mærkevalg.
Men det bliver spændende at se de kommende anmeldelser.
#1 gi-jones 18 år siden
Vi har lige fået en af dem ind på mit arbejde og jeg ser frem til at lege lidt med skidtet snarest. Ser ret lovende ud i mine øjne.
#2 filmz-Bruce 18 år siden
#3 gi-jones 18 år siden
#4 filmz-Bruce 18 år siden
#5 pulse83 18 år siden
#6 filmz-Bruce 18 år siden
Hvad der bliver interessant at følge mht. AE1000'eren, er prisniveauet man vil lægge sig på for en 1080p projektor. For at kunne konkurrere med Mitsubishi'en, skal der først og fremmest være tale om de ny Epson D6 paneler. Derudover har Mitsubishi'en åbenbart et imponerende lysniveau, bedre end Sony'en, verdens laveste lydniveau 19db, en lampetid på 5000 timer og sidst, men absolut ikke mindst, en HQV chip, som kan skale video materiale til 1080p. Til en pris 1000€ under Sony'en, skal Panasonic'en godt nok være prissat aggressivt, hvis den skal følge med i performance.
Første meldinger har været imponerende omkring Mitsubishi'en, selvom den kun har været 90% færdig i foreløbige tests. Når den kommer om en måned eller to, er vi alle meget klogere.
#7 pulse83 18 år siden
#8 filmz-Bruce 18 år siden
HC5000
Ingen tvivl om at Sonyen er flot design. Men synes personligt bedre om den sorte Mitsubishi end den mere firkantede Panasonic.
Mht HD, så tror jeg der er ligeså meget plads ril forbedringer i projektorer i det segment som der har været i 1280x720'erne. Lys, kontrast, lampetid, indstillinger, støjniveau. HD er ikke bare HD, hvilket jo også ses i den anmeldelse af Pearl'en. Manden tweaker konstant på den, for at få det ønskede billede.
#9 pulse83 18 år siden
Selvom Mitsu'en iøvrigt tegner til at blive den bedste har jeg stadigvæk et svagt punkt for Panasonic, da de utroligt sjældent skuffer med deres projektorer.
#10 filmz-Bruce 18 år siden
Men det bliver spændende at se de kommende anmeldelser.