Gravatar

#1 Collateral 15 år siden

Nu skal jeg se om jeg kan forklarer mig ud af det her,
altså, jeg har købt en blu-ray, men havde i forvejen en dvd, som også fungerer som sorround sound anlæg for mig. Nu vil jeg gerne have blu-rayen til at kører lyden via anlægget, og det har jeg gjort med et helt almindeligt lydstik i aux indgangen på dvden (anlægget), og et i BLu-rayen, men det kan ikke fungere, som sorround, kun stereo. Kan jeg få det til at virke, som sorround?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#2 El vez 15 år siden

Kun hvis dit anlæg har en indgang der tillader surround, f.eks en optisk eller analog indgang (og at din Blu-Ray afspiller har tilsvarende udgang).

De fleste dvd/surround combianlæg har dog ikke denslags indgange andet end den du nævner, stereo-indgangen (de rød-hvide stik), der ikke er nok til at give surround lyd.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#3 Norrah 15 år siden

Som #2 nævner skal du havde en optisk indgang, som enten er at finde som coax eller som et Toslink stik.

Desuden skal du sikre dig at du max sætter blu-rayen til Dolby Digital eller DTS. For lPCM og DTS-HD MA kan ikke sendes gennem et normalt kabel. Da det ikke kan overføre nok data. Og din receiver ville alligevel ikke kunne decode det, hvis det gjorde.
Gravatar

#4 Collateral 15 år siden

Allright, kender den optiske indgang fra min bærbar, men i har nok ret i at dvden nok ikke har en sådan i al fald. Det undrer mig bare at bag i blu-rayen er det muligt at sætte højttalere direkte i (Hvis hver enkelt højttaler tilsluttes med de tidligere nævnte rød/hvide stik), men hvordan skulle volumen væe styrbar på blu-rayen? Sorry hvis jeg formulerer mig sært. Er vidst snart på vej i seng :/
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#5 El vez 15 år siden

Du har muligvis stik der ligner dether på din blu-ray afspiller:
http://www.happycable.com/websites/zhongnan/html/i...

Men det betyder ganske enkelt at du udover optisk har endnu en forbindelses mulighed til en evt. receiver, nemlig via analog. Receiveren skal naturligvis have tilsvarende stik for at kablerne kan forbindes :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#6 Collateral 15 år siden

#5: Ah, så det er ikke beregnet til højttalere, men forbindelse imellem forstærker og blu-ray. Tak skal du ha.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#7 El vez 15 år siden

Jeps. Hvis du vil være helt sikker på om det virker eller ej, bør du poste nogle billeder af forbindelsesmulighederne af både dit anlæg og din blu-ray afspiller.

Så vil det være lidt nemmere at afgøre hvilke muligheder du har.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#8 Collateral 15 år siden

Ok, tror ikke jeg har nogen muligheder, men jeg vil gerne prøve at poste et par billeder når jeg kommer hjem, der går godt nok to uger, men ja.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: