Gravatar

#41 mr gaijin 15 år siden

Jeg er ikke supervild med tv-serier. Men jeg kan se, når jeg kigger jeres lister igennem, at jeg trods alt har en del favoritter:

Arrested Development
Monty Pythons Flying Circus
Twin Peaks
Simpsons, Futurama, tidlig Family Guy og alt det gejl
Riget
The Office + Extras
Moonlighting
Serial Experiments Lain
Cowboy Bebop
FLCL
Firefly
Hitchcock presents
The Twilight Zone

Men jeg mangler at tjekke en del ud. Ikke mindst:
Heimat
Alexanderplatz
Dekalog
Carnivale
Mad Men
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#42 Bates 15 år siden

Dekalog er fantastisk!!

Har også kun hørt godt om Berlin Alexanderplatz (Den står på ønskelisten.)

Carnivale er også helt fantastisk. Den kunne dog godt have kørt endnu en sæson i hvertfald.
Gravatar

#43 Highland Park 15 år siden

#41: "Heimat" hører til på toppen af min (endnu ikke udarbejdede) liste! Fantastisk, mesterlig serie!
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#44 PredatorX 15 år siden

De bedste:
The Wire ingen anden tv-serie når den til sokkeholderne
Curb Your Enthusiasm der er kun én klovn, og hans navn er Larry David
Band of Brothers ser det dog mere som en lang film
Deadwood alt hypen værd, ærgeligt med afslutningen dog
Seinfeld Costanza for President
The Office den originale naturligvis
Battlestar Galactica overraskende høj kvalitet
Firefly måske skulle Joss Whedon bare havde instrueret de nye Star Wars?
Entourage totalt ligegyldig serie et eller andet sted, den er bare pisse medrivende
Arrested Development virkelig sjov serie
Cowboy Bebop super underholdende anime. Joss Whedon må ha set den???
Futurama indtil det gik galt.. sæson 2 er noget af det bedste nogensinde
Family Guy/American Dad altid godt at grine til
Fawlty Towers klassiker
Extras vokser mildest talt ved gensyn
Friends særlig sæson 6 og 7 når Ross går i full Ross mode
The Sopranos har faktisk ikke set alle sæsoner:-(
Family Ties soft spot:-D

De værste:
Dexter kluntet narrating, elendigt skuespil
Scrubs alt alt for forceret, kan slet ikke udstå den serie
My name is Earl and the award for most annoying lead actor goes to...
Carnivale har det svært med Carnivale.. alt for selvhøjtidelig. Kunne måske være blevet bedre havde den fået lov at køre videre... 2.sæson er fed nok
Prison Break totalt joke serie. Der var måske lige materiale nok til en film, men fandeme ikke en serie. Og da slet ikke med en så dårlig skuespiller (Dominic Purcell)
Heroes ok underholdende første sæson, men sæson 2 er jo FORFÆRDELIG
Lost hvor langt har de tænkt sig at køre det crap ud???
24 pænt trættende når man når tredje sæson, og man kan forudsige ALT hvad der sker stort set
Spaced jeg har desværre svært ved at se charmen ved Simon Pegg og Nick Frost
7th Heaven puke puke puke!
CSI den med ham den rødhårede nar. De andre er helt okay i en snærver vending
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#45 Kruse 15 år siden

#30 Arrgh, hvordan kunne jeg glemme denne geniale serie! Selvfølgelig skal How I Met Your Mother også nævnes. "It's going to be legen....wait for it....and i hope your not a lactose intolerant, because the second half of that word is....dary!"
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#46 Guts 15 år siden

Tilføjelse til #31

My name is Earl
Family Guy
American Dad
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#47 Herrguth 15 år siden

Mine favoritter, ikke i prioriteret rækkefølge:

1. Buffy the Vampire Slayer
2. Angel
3. Heroes
4. Veronica Mars
5. Dead Like Me (hvor der snart udkommer en straight-to-DVD fortsættelse, hvilket kan betyde at serien bliver genoptaget)
6. How I Met Your Mother
7. Supernatural
8. Smallville
9. X-Files
10. Ghost Whisperer
11. Lost
12. Firefly
13. Tru Calling
14. 24
15. Alias
16. Beauty & The Beast
17. Simpsons

Håber snart at kunne kaste mig over:
Entourage
Dexter
Gravatar

#48 enfilmnørd 15 år siden

Af danske må det blive "Edderkoppen" der løber med prisen, rigtig god
10 gode amerikanske/engelsk: kan ikke rigtig prioriterer;

1 Frasier - I mine øjne er manuskriftet og timeningen "Friends" langt overlegen. Det er i mine øjne, den bedste komedieserie nogensinde.
2 Battlestar Galactica - Bare en rigtig god serie, ikke bare som sciensfiction.
3 Simpsons - Okay serien havde en tørkeperiode, men den er stadig af høj kvalitet.
4 House - Ikke den typiske mandeserie(jeg er ikke sexist, men mænd og kvinder ser forskelige serier, og jeg er en mand), men den er original, morsom og dramatisk.
5 Halløj på badehotellet - Engelsk humor når den er mest gal, lige min stil.
6 Inspektør Barnaby + Columbo - Er egentlig ikke til engelske krimiserier, men disse er noget særligt, de er godt skrevet, og indeholder nogle gode figurer
7 Will & Grace - Igen en sjov serie
8 Friends - Ja det er bare en god serie
9 Futurama - Simpsons er bedre, men denne er også herlig
10 Gilmore Girls - Igen ikke den typiske mandeserie, men den er underholdende, og dialogen er virkeligt godt skrevet.
10 andre nævneværdige, som ikke kom med på listen(Ikke 100% prioriteret, men næsten):
1 Kongen af Quens - Igen en rigtig god komedieserie, men serierne over den, har mere på hjertet.
2 Animaniacs - Jeg er tosset med tegnefilm(eller også er jeg bare tosset). Det kan være pinligt, men jeg kan altså ikke stå for denne perle af en animationsserie. Humoren er gakket, og skæv.
3 Spin City - Bedst før de skiftede Fox ud med Sheen, men stadig god.
4 Scrubs - til tider lidt fortåbelig, og de senere sæsoner er ikke så gode som i starten, men alligevel værd at se
5 Megas XLR - Igen er jeg vil med tegnefilm, men denne er noget særligt, burde enda nok havde været højere oppe i hiakiet. Den er original, sjov, og uhøjtidelig. Samtidig er den fyldt til randen med referencer til diverse 80-90'er serier. Kan man andet end elske den?
6 Criminal Minds - 1. sæson var rigtig god, men resten... Suk
7 Joey - Den er i mine øjne misforstået. Den var for lang tid om, at finde sin formel. Det lykkedes dog til sidst, men det var for sendt
7.2 Ugly Betty - Har kun set første sæson, og den var ret god, men har ikke taget mig sammen til mere endnu. Så den tiltrækker ikke rigtigt?
8 The O.C - Okay ungdomsserie. Beaverly Hills o.lign. har aldrig rigtig sagt mig noget, men denne er ret underholdene, tros en svag 3 sæson.
9 Gordon Ramsays F word - ikke en rigtig serie, derfor 9. Den er dog rigtig god underholdning, og madlavning med kant
9.2 Zorro 1990 - med Duncan Regehr. Kan kun se den på Youtube i dårlig kvalitet. Derudover er det nok mere nostalgi der gør, at den kommer på listen. Vil dog påstå, at den havde sin egen charme.
10 Buffy+Angel - Gode minder fra Teenageårene, men siger mig ikke så meget mere, desværre...
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#49 Kia 15 år siden

Mange gode nævnt, så vil bare lige nævne et par stykker, jeg synes mangler:

West Wing - en af mine absolut yndlingsserier, super historie (hvis man synes politik er noget ved) og dialogen er efter min mening i særklasse.

Og når det kommer til engelske krimier var jeg ret begejstret for Foyle's War, som kørte på DR
Gravatar

#50 elwood 15 år siden

#49 sågar hvis man ikke er så skrap i det politiske er den også god, jeg synes især hele valg periode med sumblim skuespil fra Alan Alda, og Jimmy Smith, som de to kandidater var rigtig spændende.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: