Gravatar

#11 wimmie 15 år siden

#10
Jep, vi valgte netop TV fra da vi begge arbejder aften, hvor de fleste gode krimi/action/spændingsserier kører, så kan vi ligeså godt selv vælge hvornår vi vil se dem...
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#12 filmz-Kadann 15 år siden

#9 -

Der er folk forskellige, ikke overraskende, selvfølgelig. Jeg synes nu ikke at jeg har problemer med at få mine serier set på dvd. Ok, de ryger selvfølgelig knapt så tit i afspilleren som en film, men Stargate SG-1 har jeg da fået set igennem tre gange nu på dvd og det er en serie på 10 sæsoner og min Seinfeld har da også været i afspilleren en del gange, godt nok ikke fra start til slut, men jeg napper lidt afsnit hist og her, når jeg har brug for underholdning i små doser.

Men ok, jeg har så også vænnet mig fra at se tv, så jeg har ikke tålmodigheden til at vente eksempelvis en hel uge på et nyt afsnit i en serie og jeg gider ikke at skulle indrette hverdagen efter hvornår en given serie kommer på tv, så er det noget nemmere bare at købe en håndfuld sæsoner på dvd og se dem i mit eget tempo. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#13 wimmie 15 år siden

Det er nu også nemmere med serier hvor hvert enkelt afsnit er afsluttet (eller de fleste i hvert fald) á la Simpsons, Futurama og Family Guy. Så kan man altid lige "hoppe" hen til det afsnit man lige har lyst til at se :)

En serie som Lost har jeg lånt mig til på dvd; den er meget fed men jeg vil nok ikke få den set flere gange...
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#14 Benway 15 år siden

#9 "The Singing Detective" kan man jo også se om og om igen eftersom den er så satans genial, og blot vokser ved hvert gensyn. :)

Ellers køber jeg nu også meget sjædent serier på dvd, eftersom jeg ikke får dem set. Det er svært nok at finde tid til at se sine dvd-film.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#15 PredatorX 15 år siden

Curb your enthusiasm, så folk én gang for alle kan se hvem der er den rigtige klovn.

The Wire
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#16 Atheos 15 år siden

Dexter sæson 3
The singing detective
Breaking bad
Trees… I take care of them… I’m a tree wizard… six dollars and forty-eight cents
Gravatar

#17 isteen 15 år siden

Tror faktisk aldrig jeg har set The singing detective - nogen der kender et sted hvor man kan se et preview
Gravatar

#18 Benway 15 år siden

#17 Det er nogle klip på Youtube [url= men de kan måske godt virke lidt misvisende. Den en af de serier, man der sniger sig ind på en efterhånden. Den handler om en krimiforfatter, der lider af en sjælden hudsygdom der har efterladt ham i en næsten fuldstændig hjælpeløs tilstand. Han plages af sygdom og hallucinationer, der efterhånden får virkeligheden til at smelte sammen med hans fantasier og vrangforestillinger, hvori han genskaber en af sine romaner, hvor han spiller hovedrollen som en hårdkogt privatdetektiv, der også synger evergreens på en natklub.

Serien fungere på sin vis som en slags mordmysterium, hvor årsagerne til hans nuværende tilstand bliver trævlet op. Den kan næsten beskrives som en engelsk hospitalsserie instrueret skiftevis af David Lynch, Billy Wilder, og Fellini. Serien blev skrevet af den afdøde Dennis Potter, der led det meste af livet af en lignende tilstand, og derfor har den også et stærkt selvbiografisk præg. Den blev filmatiseret for et par år siden med Robert Downey Jr. men filmen skulle eftersigende være blevet ret mislykket. Serien er under alle omstændigheder helt fantastisk, med en fuldstændig formidabel Michael Gambon i hovedrollen.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#19 isteen 15 år siden

Tak for bio....nu dæmrer det lidt.
Kan godt huske titlen, og enkelte klip fra serien - men jeg fulgte ikke med i den, da den gik på DR, for en hel del år siden.
Måske kan den erhverves biligt på DVD i dag
Gravatar

#20 Highland Park 15 år siden

#18: Ja, det er en fantastisk serie. :)

Du minder mig altså om Gilliam på det billede Benway! Jeg har set mindst et billede (hvis ikke flere), hvor han sidder på fuldstændigt samme måde (og har den samme frisure). :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: