Gravatar

#21 Benway 15 år siden

#20 Hæ, hæ. Det lyder da meget cool. Jeg tror nu ikke, jeg ligner ham særlig meget ellers - i hvert fald ikke fysisk. ;)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#22 Highland Park 15 år siden

#21: Jeg kan da også tydeligt se forskel, når jeg ser billedet inde på din profil. Men i mindre størrelse er der altså en stor lighed. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#23 Æsop9000 15 år siden

Jeg gad nok se gamle danske TV-programmer blive vist på dansk TV, såsom på DR2.
Hvad med Kim Schumachers Labyrinten, eller hvad nu hans programmer hed:
http://i4.ytimg.com/bg/CIhuPOY0bQfUF8iEfQRm1g/defa...
Eller hvad med denne stop-motion-sci-fi serie om en robot som jeg ikke kan huske navnet på:
http://imageshack.dk/imagesfree/wXp15854.jpg
Eller hvad med den svenske Rädda Joppe, död eller levande:

Ok, jeg tænker nok mest på at det kunne være fedt at se gamle serier og shows som for mig har en nostlagisk værdi...... og ikke nye serier som jer andre :-)
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#24 Highland Park 15 år siden

#23: Jeg tror nu, at vi ville finde "Labyrinten" dræbende kedsommeligt i dag (hvis man ser bort fra Kims tilstedeværelse og kommentarer). Men et enkelt gensyn kan jeg da godt overkomme for nostalgiens skyld. ;)

Derimod vil jeg meget gerne gense nogle af hans "Harakiri"-programmer.

Der findes en fin database over hans programmer her:
http://www.kimschumacher.dk/

Den serie husker jeg svagt. Men er du sikker på, at den omhandlede en robot? Var det ikke bare en privatdetektiv med et lidt specielt udseende? :P
Gravatar

#25 Æsop9000 15 år siden

Den serie husker jeg svagt. Men er du sikker på, at den omhandlede en robot? Var det ikke bare en privatdetektiv med et lidt specielt udseende? :P

Jo jeg mener også at han var en privat detektiv. Og så kan jeg huske at introen til serien var lidt inspireret af introen til star wars 4: a new hope
gad nok bare vide hvad den serie hed :P
Gravatar

#26 Highland Park 15 år siden

#25: Ja, jeg er desværre helt blank... :(

Måske vi kan få Elwood til at spørge Jakob Stegelmann? :P
(Eller Spanner til at spørge Gunvor Bjerre?)
Gravatar

#27 Benway 15 år siden

#25+26 Den serie kan jeg godt huske, og jeg var ret vild med den. Jeg kunne også svagt huske, at den havde Shane Rimmer karakteristiske stemme, så her er den Dick Spanner, P.I.. Den er vist ikke udgivet på dvd, men i det mindste er der et kort klip fra den. Ah happy days. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#28 Highland Park 15 år siden

#27: Tusind tak Benway! Hvilket herligt gensyn! :D
Soundtracket er sgu så cool, serien herligt noir-lummer, og så var et af dens kendetegn netop det med at de klassiske udtryk, der er en fast del af en privatdetektivs jargon, fik en gakket drejning i og med, at de blev brugt i ramme alvor.

It had been raining cats and dogs... now it was just raining. :D
Gravatar

#29 Æsop9000 15 år siden

#27 - fedt nok, tak for det. jeg har i mange år tænkt over hvad den serie hed :-)
Gravatar

#30 Æsop9000 15 år siden

fandt lige en episode på youtube:

for en gang skyld kunne jeg faktisk huske korrekt. Der var faktisk en star-wars inspireret intro ;-)

Skriv ny kommentar: