Gravatar

#21 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

Life on Mars - IMO en af de bedste engelske serier i nyere tid. Stemningen fra 70'erne er holdt fantastisk. Skuespillet er også i top. En gennemgående historie kombineret med glimrende episode afsnit og da der er kun 16 afsnit når den aldrig at blive kedelig. Hvis man mest er til Amerikanske tju-bang serier eller politiserier, skal man nok gå udenom den, men giv den alligevel en chance.

The Wire har jeg kun set et par afsnit af på SVT, da jeg afbestilte mine hos HMV efter råd fra en ven som sagde at transferet på R2/R4 ikke var særlig godt, men det jeg har set er rigtig godt.

Battlestar Galactica - bedste lange Scifi serie i lang tid, men det er ikke alle afsnit som er lige gode.

Jericho blev ufortjent stoppet, hvilket er synd for det var en af de rigtig spændende serier, som stille og roligt holdt på spændingen hele vejen uden at drukne i masser af CGI og andre effekter, men istedet godt skuespil, dialog og handling.

Heroes - 2006/2007 bedste nye serie, som nok indeholder effekter, men ikke nogen som tager førertrøjen, for det er stadig personerne og deres relationer, og en handling der gør at man hele tiden må se et afsnit til. Hvid du køber den på HD er der virkelig noget at komme efter for HK hvor er den flot optaget :)

Dexter - hvad kan jeg sige andet end jeg kun kan tilslutte mig alle de rosende ord som det har fået indtil nu.

Er der andre serier du kunne tænke dig. Jeg vil fx gerne anbefale bl.a. Sleeper Cell, Broken Trail, Bury My Heart at Wounded Knee, House, og Weeds. Der er også andre men de er ikke kommet som salg endnu.

---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#22 Spanner 17 år siden

Jericho blev jo sparket igang igen efter massivt pres fra fans af serien da den blev sakset
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#23 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

# 22 Det vidste jeg ikke dvs. vi kan se frem til en sæson 2 ???

Gravatar

#24 ks 17 år siden

Ikke permanent. Men der vil komme en kort anden sæson, der har til formål at få konkluderet serien og ende den på en ordentlig måde - uden cliffhangere og uforklarede spørgsmål.

Er i øvrigt meget uenig i, at serien (Jericho) er drevet af god dialog og skuespil. Jeg fandt nærmere, at dialogen og skuespillet ofte virkede forceret, urealistisk og meget klodset. Plottet var derimod nogenlunde godt opstillet, men dog ikke nok til, at jeg kunne få mig til at følge serien i mere end ca. 10 afsnit.
Gravatar

#25 NightHawk 17 år siden

# 24 -

Helt enig. Jeg sprang dog fra allerede efter 7 afsnit.

"Jericho" er nok en af de største skuffelser af nye serier, imo.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#26 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

Hmm jeg syntes bare det jeg har set er bedre så meget andet, som ikke er andet end CGI og gejl.

Måske er det også fordi jeg er træt af den ene læge/hospitals, politi og advokatmiljø serie efter den anden. Men jeg skal have et maraton i næste uge samme med et par kollegaere, der ikke har set den, men som gerne vil se den og Heroes. Hvem ved måske ændrer jeg mening når jeg ser den uden reklameblokke og samlet :)

Gravatar

#27 filmz-yoshimura 17 år siden

Tusind tak for alle jeres forslag. Pr. dags dato ser min prioriterede rækkefølge ud som følger:

1. Lost (S3)
2. Heroes (S1)
3. Life on Mars (S1&2)
4. Dexter (S1)
5. The Wire (S1 >) (mest fordi sæsonerne er lidt pebrede)

Hvilket så ikke passer helt, for jeg skal først lige have nappet Karas - The Complete Collection, som vist ret beset er 2 x 3 afsnit klasseanimé (selv om de på dvd lader til at være klippet sammen til to spillefilm á ca. 80 minutter).

Og når jeg en gang når til punkt 3 eller 4 på min liste, så er der nok kommet et eller andet, der liiiige skal ses, før jeg kommer videre i rækken :o)

Men endnu en gang tak for hjælpen, og kom gerne med mere input, hvis I falder over serier, som jeg (og andre) bare SKAL se.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#28 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

# 27 Lyder fornuftigt :)

Gravatar

#29 filmz-Shinichin Goto 16 år siden

Er helt enig.
Gravatar

#30 icetea 16 år siden

Du bliver da nødt til at have Heroes S2 og Dexter S2 med også :D det er 2 af de fedeste serier pt. imo :) og forresten Bones hvis du ikke har set den endnu, er rigtig fed, især i 2. sæson synes jeg den bliver meget fængende. Er ikke begyndt på 3. sæson endnu.

Wee :)

Skriv ny kommentar: