Gravatar

#11 Nicki52 14 år siden

cansi (10) skrev:
Det er alternativ tidslinje. Alt hvad der skete før, har ikke noget med den nye tidslinje at gøre. Som Boone siger så ville Shannon ikke med tilbage. Det er en beslutning hun har taget i den tidslinje :)
Man ved ikke endnu om Claire var på det fly eller om hun ikke var. Så der en hel masse ændringer :=)

Dogan, kineseren i andet afsnit. Han har ikke noget med det 815erne at gøre i det anden tidslinje. Han er en af de rigtige Others (Richards folk) ikke dem fra Dharma. Og ham kommer vi til at se meget mere af ;)
Er på arbejde pt. skriver mere på det når jeg har fri ;)

Men måske hænger de tidslinier sammen. Det ved vi først omkring slutningen. Der står også i teksten at de ikke vil kalde det en alternativ tidslinie for de hænger måske sammen (de skrev det ikke sådan).
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#12 cansi 14 år siden

Bestemt. For hvad lavede Desmond der lige pludselig ?. Hvorfor er Christians kiste og Lockes knive lige pludselig væk ? Der er en sammenhæng, men det er to forskellig tidslinje med hver sin historie. Efter episode 6 vil der kun være en tidslinje har de sagt.


Mere når jeg kommer hjem. Bl.a. med Sayid og Jacob :)
Gravatar

#13 Nicki52 14 år siden

#12
Jeg har en teori om hvordan Sayid overlevede. Det er ungdommens kilde.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#14 Tommy Kristensen 14 år siden

#9: Det er jeg klar over - men hvor ser man det live? Jeg har købt sæsonen på iTunes - men kan først hente afsnit ca. 24 timer efter tv-premiere - og ABC livestreamer det vel ikke?
Gravatar

#15 Nicki52 14 år siden

"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#16 cansi 14 år siden

# 13.

Mit bedste bud vil være at det er Jacob der har taget hans form (ja, det lyder måske lidt dumt, men hør mig). Ligesom smoke monster der har taget Lockes. Du skal huske at "Dead is dead" det blev bekræftet med Locke i s5 afslutningen. Og Jacob gjorde en masse for at få Sayid til templet. Han besøgte Hurley i s5 slutningen for at give ham "ank'en" det som var i guitartasken. Han havde oven i købet lagt en besked inde i den til Degan. Han viser sig selv til Hurley i S6E1 hvor han fortæller at han skal skynde sig at tage Sayid med til templet, hvor de evt kan redde ham, men Degan siger at Sayid var alt for såret. Så det ville give mening Jacob nu har taget hans form ;) for Dead is dead......

Hvor får du ungdommens kilde fra ?

Jeg glæder mig helt vild til episode 9, hvor man får The Black Rocks historie at se, og med afsløringen af at Richard var i lænker da de ankom, blev det hele mere spændende :)
Så vidt jeg husker fra sæson 1 afslutningen, da de skulle hente dynamitten der så man nogle fanger inde i The Black Rock i lænker :)

Men hvor tror i smokeys hjem er ?, Templet, udenfor øen eller på mars ? hehe :)

Gravatar

#17 cansi 14 år siden

# 14

Der er mange forskellige sider, Justin, Ustream, vshare :)
Gravatar

#18 Nicki52 14 år siden

#16
De holder ham ned under vand på en bestemt tid, så kan det være det har gjort ham nogle timer yngre. Det med The Black Rock, så kan jeg huske noget med at det var et slaveskib. Han minder mig om en egypter, så han var nok slave i Egypten. Vi får jo at se i næste afsnit hvor smokey bor, for det vil der han tager ham med hen. Og hvem er smokey egentlig. Da han sagde i afsnit to han bare ville hjem, lyder det som om han en gang var et menneske. Mon ikke de Richard og Smokey kom til øen samtidig. Og jeg vil også lige vide Dogans historie.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#19 cansi 14 år siden

Smokey er en af de sidste mysterier der vil blive forklaret. Det har Carlton og Damon sagt mange gange.

Hva? Har du ikke set S5 afslutningen ? Manden i det mørke tøj (han bliver også kaldt "Nemesis") ham som snakkede med Jacob i første scene. Det er jo Smokey. Forbind det hele.

S5 sæson finale, første scene.

NEMESIS: Do you have any idea how badly I wanna kill you?
JACOB: Yes.
NEMESIS: One of these days, sooner or later... I'm going to find a loophole, my friend.
JACOB: Well, when you do, I'll be right here.

S5 sæson finale, en af de sidste scener.

LOCKE: Hello, Jacob.

JACOB: Well, you found your loophole.

LOCKE: Indeed I did. And you have no idea what I've gone through to be here.

Der kommer afsløringen at Nemesis, fra første scene, har taget form som Locke, da Locke er død. Man kunne så regne ud at han var smokey, da smokey har taget form mange gange i serien som døde mennesker der er begravet eller bare befinder sig på øen; Eko's bror, Dale, Christian, Bens mor osv osv osv.
Det er også derfor at Dharma folkene ikke begraver deres døde, som vi så i S4, men at de sender dem ud i vandet, da de ved at smokey kan tage deres form.

Og her i S6 første episode.

Smokey dræber Bram og de 2 andre inde i rummet under statuen.
Ben er på vej, da han vender sig om og ser Locke.
LOCKE: I'm sorry you had to see me like that.

Der har du sammenhængen.
Spørgsmålet er bare, hvordan blev Nemesis til et monster af røg, og hvorfor han blev det?. Og det svar får vi omkring til sidst.
Midt bud er at Locke/smokey er på vej til templet med Richard bærende på ryggen. Men hvad der sker, well we'll see that next time ;)

:=)
Gravatar

#20 Nicki52 14 år siden

#19
Okay, der var noget jeg havde glemt der. Men jeg glæder mig til at se Nemesis fortid, før øen. Hvis han ikke er øen.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: