Puh ha, der er lavet rigtig meget godt igennem årene - desværre mindst 100 gange så meget lort..
Men jeg må nok give mig hen til Married With Children - den sitcom jeg har set mest af alle, og, i mine øjne, Godfatheren over alle sitcoms som vi kender den i dag..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Min absolutte favorit komedieserie er Kongen af Queens. Synes ping-pongen mellem castet, især Doug, (Kevin James) og svigerfar Arthur, (fantastiske Jerry Stiller), er helt forrygende og altid sjov ligegyldigt hvad de diskutere om. Kom lige i tanke om én af de mange morsomme dialoger fra serien.
Arthur : "Im leening forward with interest"
Doug : "Ok...Now leen back with a mint" :D
Ellers er Seinfeld, Venner og Blomsterbørns Børn, mine ynlings komedieserier.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Jeg kan godt li' komedieserier der sendes før jeg skal sove, så er indholdet ligegyldigt tit :) Men i 'før jeg skal sove'-genren er Frasier, Venner og Kongen af Queens (ifølge en damebladstest er Doug den karakter fra tv jeg ville passe bedst sammen med...) gode. Ellers kan jeg rigtig godt li' Coupling og Scrubs.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Jeg har ingen ynglings tv serie af humoristisk art, men mine yndlings tv serier af humoristisk art, må være Monty Pythons Flying Circus og The Office, den engelske variant. Og så er det ellers også de engelske, som indtager de efterfølgende pladser.
Fawlty Towers, Allo Allo, Yes Minister, Black Adder, The Young Ones.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Friends, Scrubs, Arrested Development og Seinfeld er mine yndlings. Yderligere tæller Monty Python's Flying Circus vel ikke som decideret sit-com. Men den er umådelig sjov. Det er de serier, der kan få mig til at grine selv når ser dem 2., 3., 4. eller 19. gang.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
#1 Collateral 17 år siden
Selv må jeg sige at Frasier nok ender på en top placering.
Ejer de første seks sæsoner på dvd.
#2 HonoDelLoce 17 år siden
Men jeg må nok give mig hen til Married With Children - den sitcom jeg har set mest af alle, og, i mine øjne, Godfatheren over alle sitcoms som vi kender den i dag..
#3 Zelle 17 år siden
#4 Benway 17 år siden
#5 NightHawk 17 år siden
Arthur : "Im leening forward with interest"
Doug : "Ok...Now leen back with a mint" :D
Ellers er Seinfeld, Venner og Blomsterbørns Børn, mine ynlings komedieserier.
#6 lagoni 17 år siden
#7 Patriarch 17 år siden
#8 filmz-Bruce 17 år siden
Fawlty Towers, Allo Allo, Yes Minister, Black Adder, The Young Ones.
#9 rockysds 17 år siden
Yderligere tæller Monty Python's Flying Circus vel ikke som decideret sit-com. Men den er umådelig sjov.
Det er de serier, der kan få mig til at grine selv når ser dem 2., 3., 4. eller 19. gang.
#10 Verbal 17 år siden
M.A.S.H er også ganske fremragende og så Coupling, som jeg synes er alt for overset herhjemme.