Tv har traditionelt været filmindustriens foretrukne marketingkanal, men i takt med at yngre generationer i stigende grad fravælger flow-tv, så har Hollywoods marketingfokus også flyttet sig. Den seneste trend i den retning er brugen af dating-apps som marketingarena.

Se også: Ny kampagne: Sexismen i Hollywood er et brud på borgerrettigheder

The Wrap bringer en succeshistorie om brugen af Tinder som reklamesøjle for den biografaktuelle film “Spy”, der netop henvender sig til Tinders målgruppe på 17-34 årige.

I stedet for en mulig date blev Tinder-brugerne tilbudt billetter til en særvisning af agentkomedien ved at swipe til højre. På få dage benyttede 27.000 personer sig at tilbuddet, som samtidig genererede 17 millioner visninger i øvrige sociale medier som Facebook og Twitter.

Hvad synes du om den form for reklame – er grænsen nået?

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.



Vis kommentarer (2)
Gravatar

#1 thomas040 8 år siden

grænset "noget" hvad....? menes der mon "nået" ...
Failure is a zero out.
Gravatar

#2 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

#1 Yes, takker.

Skriv ny kommentar: