Dimension Films har nu fundet de filmskabere, der skal stå bag deres længe annoncerede genindspilning af Clive Barkers gyserklassiker “Hellraiser”.

Tjansen er gået til de franske instruktører Alexandre Bustillo og Julien Maury, som i år fik deres debut med den roste franske horrorthriller “Inside” (“À l’intérieur”).

Bustillo og Maury skal både stå for manuskriptet og instruktionen på filmen, der genopliver den berømte gysersaga med en ny fortolkning af den første film med den dæmoniske Pinhead.

Den oprindelige “Hellraiser” fik premiere tilbage i 1987 har fået hele syv fortsættelser.



Vis kommentarer (38)
Gravatar

#21 x marks the spot 16 år siden

YIKES!! Så ska' vi vel osse "glæde" os til remakes af de 7 "Hellraiser"-sequels???!! Hvorfor remake klassiske gysere?? Var de ikke go'e nok eller kan Hollywood bare ikke komme op med nye uhyggelige monstre på linie med Michael Myers, Pinhead, Freddy Krueger, Jason osv...??!!

Find dog hellere på noget nyt!!
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#22 filmz-johnkimble 16 år siden

#20 Nu kalder han dig ikke direkte en kunstsnob..

Men vi er også nogle der ikke altid ser det store i de gamle film, King Kong som du nævner - tja, det er da sjovt at se effekterne som du siger, men den kan godt nok ikke give den samme filmoplevelse som en nyere film (og ja, jeg har set den).

Det er så nok alderen der gør det, men sådan er det jo.
Gravatar

#23 filmz-Sauron 16 år siden

#21

Den japanske filmindustri har for længe siden rundbarberet og agtersejlet den amerikanske hvad angår gysere.
Jeg tror, vi kommer til at se de nye strømninger fra alle andre steder end Hollywood.
"Where are we going?" "Mexico."
"What's in Mexico?" "Mexicans."
Gravatar

#24 filmz-vassago 16 år siden

#20, nej sådan skal det nu ikke forstås, men når man afviser f.eks remakes - fordi de, som jeg læser det i din post, per defintion er idéforladte eller uoriginale - så synes jeg det er "kunstsnobberi" i mangel af et bedre ord.

Man kunne også kalde det forudindtaget - men eftersom det jo ikke er kritik på en film eller lign. man slet ikke har set, synes jeg ikke det rammer så præcist. Det er muligt at det andet også er misvisende, men at man bare forkaster remakes/sequels/prequels med den argumentation kan jeg ikke forholde mig til.

...jeg tror nu bare at vi "gamle" mænd godt kunne tænke os en smule mere originalitet fra Hollywood end bevidstløs genindspilning af gamle klassikere.

Hvorfor ikke lave noget helt nyt, som gør at vi tager et skridt fremad?


Men du har Maltese Falcon og Butch Cassidy and the Sundance Kid blandt dine favoriter? - de er jo begge remakes. Så forstår jeg ikke udsagnet :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#25 filmz-vassago 16 år siden

#23: jeg fandt den amerikanske udgave af "The Ring" langt bedre end originalen. De asiatisk gysere har deres momenter, men synes at kulturforskellene gør dem sværere at sluge end en vesterlandsk version - hvis det er veludført.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#26 filmz-Sauron 16 år siden

#25

Kulturforskellen kan selvfølgelig være en stor hurdle, men jeg blev irriteret over brugen af digitale effekter i slutningen, hvor Samara kommer ud af fjernsynet og dræber den unge mand - jeg fandt den scene langt mere isnende uhyggelig i den japanske version. Samt den snigende uhygge var ikke den samme i den amerikanske - måske fordi, jeg havde set den japanske først. Men jeg vil nu hellere, som udgangspunkt, se originale versioner, før jeg ser et eventuelt amerikansk remake.
"Where are we going?" "Mexico."
"What's in Mexico?" "Mexicans."
Gravatar

#27 filmz-vassago 16 år siden

Det foretrækker jeg også. Mht til slutningen med Samara, så var det også den eneste ting der ikke var vellykket i den amerikanske version. Men omvendt den eneste ting jeg fandt skræmmende i den japanske. De har klart deres momenter, men jeg synes desværre det bliver ved momenterne, og som helhed har jeg svært ved at sluge dem.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#28 chronaden 16 år siden

Hvorfor er det egenligt at "Hellraiser" har fået så stor kultstatus?
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#29 filmz-Sauron 16 år siden

#28

Nok mest på grund af Pinhead(!) og det mytologiske Helvedesunivers. Men der er garanteret nogen her på sitet, der har set dem flere gange end jeg og kan komme med mere fyldestgørende svar :-)
"Where are we going?" "Mexico."
"What's in Mexico?" "Mexicans."
Gravatar

#30 fatcat 16 år siden

#24 - jeg mener ikke jeg på nogen måde har bekrevet at alle remakes pr. definition er ideforladte eller uoriginale? Hvor har du fundet det udsagn?

Der findes da remakes som er udemærket og som du skriver har jeg Ridderfalken og Butch Cassidy med på min liste over favoritter, hvilket jo netop bekræfter at jeg ikke pr. definition har noget imod remakes.

Jeg kunne også have skrevet "Syv mænd sejrer", "Last man standing" osv. på. For der er jo også imo kæmpe forskel på at lave en remake hvor det kun er ideeen man arbejder videre med - som man har gjort i eksempelvis "Syv mænd sejrer" osv. eller om man lave en "billede for billede" remake, som den forfærdelige "The Fog" osv.

Og lige til sidst - så er forgængere til både Ridderfalken (originalfilmen hed også "The Maltese Falcon" og var fra 1931) og Butch Cassidy (originalfilmen hed "Three outlaws" og var fra 1956) jo ikke lige frem var kendte klassikere. Men det blev deres remakes - hvor mange at de nye remakes kan der siges det samme om??
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."

Skriv ny kommentar: